אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קו הרכבת מירושלים יעבוד בסוכות? תרגיל משטרתי גדול ינסה לאשר מחר את הנסיעות בחג צילום: אוהד צויגנברג

קו הרכבת מירושלים יעבוד בסוכות? תרגיל משטרתי גדול ינסה לאשר מחר את הנסיעות בחג

השקה רשמית של הקו המהיר מתל אביב לבירה נערכה ביום חמישי, אך האישור הדרוש להפעלתו טרם התקבל. אם התרגיל יעבור בהצלחה יחלו הנסיעות ביום ג' ה-25 בספטמבר

22.09.2018, 22:14 | ליאור גוטמן

משטרת ישראל, בשיתוף כוחות כבאות והצלה, אמורה לערוך מחר (א') תרגיל מסכם במטרה לאשר את הפעלת קו הרכבת מת"א לירושלים ב-25 בספטמבר (יום ג').

קראו עוד בכלכליסט

כפי שפורסם ב"כלכליסט", אישורי הבטיחות הנדרשים טרם הגיעו, וגם בהשקה שערך שר התחבורה ישראל כץ בחמישי האחרון, בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו, הודו חלק מאנשי הרכבת שעוד אין אישור לקו. מאחר והסיכוי שאישור כזה יינתן בשישי או בשבת הוא בכל מקרה אפסי, נכון למוצ"ש עוד אין אישור להפעיל את הקו. בסביבת כיבוי האש הארצי אישרו שעוד אין אישור להפעלת הקו.

נתניהו וכץ בנסיעת ההשקה ביום חמישי, צילום: אוהד צויגנברג נתניהו וכץ בנסיעת ההשקה ביום חמישי | צילום: אוהד צויגנברג נתניהו וכץ בנסיעת ההשקה ביום חמישי, צילום: אוהד צויגנברג

קו הרכבת המהיר לירושלים, או כפי שהוא מכונה רשמית פרויקט A1, יצא לדרך עוד כהחלטת ממשלה בשנת 2001 ותחת ממשלת אריאל שרון ז"ל. מדובר במסילה חשמלית באורך של כ-60 ק"מ שאמורה לחבר בין דרום תל אביב לבנייני האומה בירושלים בזמן נסיעה של כ-28 דקות. ההשקה הרשמית שלו נדחתה לפחות שלוש פעמים, כאשר בינואר האחרון הבטיח שר התחבורה כץ השקה רשמית בפסח, שלא קרתה. עלות הפרויקט התנפחה אף היא מכ-3.2 מיליארד שקל במקור לכ-7 מיליארד שקל כיום.

כאמור בחמישי האחרון הושק מחצית הקו מירושלים לנמל התעופה בן גוריון. מאחר והחשמול שלו עד תל אביב טרם הושלם, כדי לכסות את שתי קצוות הקו יהיה צורך להחליף רכבת בנתב"ג ולהמתין לרכבת הדיזל הישנה כ-12 דקות. ההשקה החלקית אף מחייבת רישום מראש של 48 שעות באתר הרכבת וזאת עקב מגבלה של 400 איש לנסיעה.

הרכבת החלקית תפעל בשלב זה רק פעמיים בשעה. בשלב זה אף גורם ברכבת או במשרד התחבורה מסןגל להתחייב על תאריך פתיחה מלא של הקו החשמלי וההערכות הן לאמצע 2019.

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
בזיון
כל ההצגות של כ"ץ לא עוזרות. הבטלנות וחוסר התכנון בזמן צצים עכשיו. גם כשיגמרו מתישהו את הקמת מערכת החשמל, הרכבת מירושלים תגיע רק עד תחנת ההגנה בת"א, ולא לתחנת השלום וסבידור שהן המטרה של מרבית הנוסעים. ומה עם האחור הלא מובן בהזמנת קטרים וקרונות ובההכשרת צוות עובדי הרכבת. זו בדיחה עצובה שעולה מליארדים למשלמי המיסים. חבל שהעיתונות לא חוקרת לעומק.
חיים  |  23.09.18
3.
הקו נבחר לא מעט הודות למגמה ירוקה
ארגון הסטודנטים מגמה ירוקה לקח פרויקט שהציבור לא הכיר, ועירית ירושלים בראשות אולמרט ניסתה לטרפד, מיתג אותו בתור 'הרכבת המהירה', החתים עשרת אלפים ירושלמים שהם רוצים אותו, הגיש את החתימות במפגש מתוקשר לשר התחבורה דאז אפרים סנה, וזה הכריז על הקמתו זמן קצר לאחר מכן. לפעמים הטובים מנצחים.
יובל  |  23.09.18
לכל התגובות