אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בעקבות התקלה: פלאפון מציעה שלושה מסלולי פיצוי ללקוחות צילום: ניב קלדרון

בעקבות התקלה: פלאפון מציעה שלושה מסלולי פיצוי ללקוחות

חברת הסלולר תפצה מנויים בגלישה חינם, חבילת חו"ל או זיכוי של 100 שקל למימוש ברשת החנויות שלה. האם הפיצוי משמעותי כמו שטוענת החברה?

23.09.2018, 13:15 | עומר כביר
בעקבות התקלה הגדולה: פלאפון תפצה מנויים בגלישה חינם, חבילת חו"ל או זיכוי של 100 שקל למימוש ברשת החנויות של ספקית הסלולר; כך לפי הודעה לעיתונות ששלחה היום החברה. בפלאפון מכנים את הפיצוי "משמעותי", אך בחינה קצרה מראה שההצעות רלוונטיות רק למיעוט מלקוחות החברה.

קראו עוד בכלכליסט

בחודש האחרון סבלה פלאפון משיבושים חוזרים ו נשנים ברשת התקשורת של החברה, שמנעה מלקוחות רבים להוציא ולקבל שיחות. התקלה, שהחלה ב-2 בחודש, תוקנה ושבה לסירוגין ובהיקפים משתנים במשך כשבוע וחצי. מנכ"ל החברה, רון גראון, תלה את האשם ב-HPE וטען שהליקויים הם תוצאה של "באג יצרן". בטווח המיידי, התבטאה התקלה באבדן של 9,000 מנויים נטו.

בתחילת החודש הודיעה פלאפון שתפצה מנויים בגלישה ללא הגבלה למשך חודש, ואולם מאז שבה התקלה וחזרה עוד כמה פעמים, בהיקפים שונים. עתה, מודיעה החברה על שורת פיצויים נוספת, במסגרתה יוכלו לקוחות לבחור אחת מתוך שלוש אפשרויות: חבילת גלישה ללא הגבלה בישראל, חבילת גלישה לחו"ל בנפח של 2 ג"ב או 100 שקל לרכישה בחנויות פלאפון, כולל כפל מבצעים.

פלאפון, צילום: ניב קלדרון פלאפון | צילום: ניב קלדרון פלאפון, צילום: ניב קלדרון

"אנו מודים ללקוחותינו על האמון והתמיכה במהלך האירועים האחרונים", אמר מנכ"ל פלאפון, רן גוראון, בהודעה לעיתונות. "לצערנו נגרמה פגיעה בחוויית השרות בקרב חלק מהלקוחות ועל כך אנו מתנצלים. הלקוחות תמיד נמצאים בראש סדר העדיפויות לכן אנו מעניקים הטבה משמעותית והולמת לבחירתם".

עם זאת, נראה שהגדרתו של גוראון את ההטבה כ"משמעותית והולמת" היא רחבה מדי, בלשון המעטה. החלק הראשון של הפיצוי - גלישה ללא הגבלה - כמעט שאינו רלוונטי למרבית לקוחות החברה. הגלישה שמוצעת בחבילות הגלישה הקיימות כיום יותר ממספיקה לרוב המכריע של המשתמשים בשימוש שוטף, ורק מעטים מהם יימצאו יתרון כלשהו בגלישה ללא הגבלה.

חבילת הגלישה בחו"ל היא הטבה מהותית יותר, אך ישימה רק ללקוחות שמתכננים לנסוע לחו"ל עד סוף אוקטובר - מועד פקיעת התוקף של ההטבה. סביר להניח, שרק מיעוט קטן מקרב לקוחות החברה מתכנן נסיעה בחודש וקצת הקרובים ויוכל לנצל את ההטבה.

ההטבה השלישית, 100 שקל למימוש בחנויות החברה, נראית על פניו מהותית יותר. ואולם מצריכה הגעה פיזית לחנויות פלאפון בתקופה מוגדרת היטב: בין ה-3 ל-31 באוקטובר. בנוסף רבים מהפריטים שניתן לרכוש באמצעותה - כיסויים, מטען, מעמד לרכב, מגן מסך, אוזניות ועוד - צרכנים רבים מעדיפים לרכוש כיום בנוחות ובקלות רבים יותר באמצעות הרשת. מה גם שלא מן הנמנע שפלאפון תמנף את הביקור של לקוחות כדי לממש את ההטבה על מנת למכור להם מוצרים יקרים יותר מ-100 שקל, וכך להפוך את הפיצוי למקור הכנסות דווקא.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



17 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

לכל התגובות