אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שירותי הכבאות נתנו אישור זמני: הרכבת מירושלים תפעל מיום שלישי צילום: אוהד צויגנברג

שירותי הכבאות נתנו אישור זמני: הרכבת מירושלים תפעל מיום שלישי

לאחר תרגיל של משטרת ישראל ושירותי הכבאות, אישר משרד התחבורה את פתיחת הקו בין בנייני האומה בבירה לבין נמל התעופה בן גוריון החל מיום שלישי הקרוב, למשך 30 יום, בשל השלמות נדרשות מבחינת כיבוי אש

23.09.2018, 15:19 | ליאור גוטמן

משרד התחבורה אישר היום (א') את פתיחת חצי קו הרכבת שבין בנייני האומה בירושלים לנמל התעופה בן גוריון. האישור ניתן לאחר שמשטרת ישראל כמו גם כוחות כיבוי האש העבירו מצידם אישור להפעלת הקו

קראו עוד בכלכליסט

עם זאת, גם לשורת אישורים זו יש להוסיף כוכבית - מבחינת כוחות כיבוי האש האישור להפעלת הקו הוא ל-30 יום בשל החובה להשלים עבודות נוספות בקו, אולם לא כאלה שמונעות את פתיחתו ביום שלישי הקרוב ה-25 בספטמבר. האישור ניתן לאחר תרגיל של משטרת ישראל וכוחות כיבוי האש היום - במטרה לאשר את פעילות הרכבת בחול המועד סוכות.

קו הרכבת המהיר לירושלים, או כפי שהוא מכונה רשמית פרויקט A1, יצא לדרך עוד כהחלטת ממשלה בשנת 2001 ותחת ממשלת אריאל שרון ז"ל. מדובר במסילה חשמלית באורך של כ-60 ק"מ שאמורה לחבר בין דרום תל אביב לבנייני האומה בירושלים בזמן נסיעה של כ-28 דקות. ההשקה הרשמית שלו נדחתה לפחות שלוש פעמים, כאשר בינואר האחרון הבטיח שר התחבורה כץ השקה רשמית בפסח, שלא קרתה. עלות הפרויקט התנפחה אף היא מכ-3.2 מיליארד שקל במקור לכ-7 מיליארד שקל כיום.

נתניהו וכץ בהשקת הקו, צילום: אוהד צויגנברג נתניהו וכץ בהשקת הקו | צילום: אוהד צויגנברג נתניהו וכץ בהשקת הקו, צילום: אוהד צויגנברג

ביום חמישי האחרון הושק כאמור מחצית הקו מירושלים לנמל התעופה בן גוריון. מאחר והחשמול שלו עד תל אביב טרם הושלם, כדי לכסות את שתי קצוות הקו יהיה צורך להחליף רכבת בנתב"ג ולהמתין לרכבת הדיזל הישנה כ-12 דקות. ההשקה החלקית אף מחייבת רישום מראש של 48 שעות באתר הרכבת וזאת עקב מגבלה של 400 איש לנסיעה.

הרכבת החלקית תפעל בשלב זה רק פעמיים בשעה. בשלב זה אף גורם ברכבת או במשרד התחבורה מסןגל להתחייב על תאריך פתיחה מלא של הקו החשמלי וההערכות הן לאמצע 2019

תגיות

16 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

16.
לכל "חכמים"
אין קשר לזהות פוליטית בכל העולם יש בעייה עם הערכה ותמחור של פרויקטים - כסף, לוחות זמנים וביצועים. אין פתרונות קסם, לפעמים מצליח יותר ולפעמים פחות . לגבי הבטיחות - החברה עבדה לפי הנחיות יועצי הבטיחות שלה. אחרי הביקורת של כיבוי אש התגלו לדעת מכבי האש ליקויים הדורשים תיקון (ככל הנראה לא חמורים - אם היו חמורים אסור להם לאדר, חד וחלק). הליקויים נרשמו וניתנה להנהלת הרכבת ארכה של חודש לתקן את הליקויים. התהליך מוכר ומקובל בכל פרויקט כולל הבית שרובכם גרים, וכל מקום אחר. לא אומר שלא היה או יש לחץ פוליט
אזרח  |  27.09.18
לכל התגובות