בוט-סרוויס: תוכנות אמזון ורובוטים מתחילים להחליף עובדי מלונות
ועד עובדי רשת מריוט הכריז על סכסוך עבודה מחשש ששימוש ברמקולים חכמים מבוססי אלקסה ייתר את תפקיד הקונסיירז', ואילו עליבאבא חשפה רובוט שיכול להחליף את הסבלים ושירות החדרים. איך ייראה המלון בעידן אינטרנט הדברים?
שוק המלונאות הוא אחד היעדים החדשים של חברות אינטרנט הדברים - מה שמעורר חששות ברורים בקרב העובדים בתחום. אמזון השיקה לאחרונה שת"פ עם רשת מלונות מריוט, במסגרתו מסייעים רמקולים חכמים מבוססי אלקסה לאורחי המלונות לקבל מידע בקבלה ולבצע צ'ק אין - מה שקצת מייתר את הקונסיירז' המסורתי.
קראו עוד בכלכליסט
איום נוסף על צוותי המלונות מגיע מסין, בדמות רובוט שהמציאה מעבדת החדשנות של עליבאבא. שמו Space Egg והוא נועד להעביר חפצים בין חדרי המלון - מה שיכול להחליף את הסבלים ומלצרי שירות החדרים.
ישנם כמה רובוטים כאלה בשוק, שנמצאים בשלבי פיילוט שונים. למשל, הרובוט Boltr של חברת Savioke שנושא מזוודות במלון אלופט שסמוך למטה אפל בקופרטינו. גם ל-LG יש רובוטים כאלה, שנבחנים גם במלונות וגם בנמלי תעופה ואף במסעדות.
לרשתות המלונאות יש אינטרס ברור לשלב את כלי ההפעלה הקולית והרובוטים בשירותיהן: תוכנות ורובוטים לא מצריכים משכורות, לא לוקחים ימי חופש, ולא מתאגדים ובאים להנהלה בדרישות. בנוסף, השימוש באלקסה של אמזון עשוי להפוך למקור רווח עבור בתי המלון: אורחים שמעוניינים להזמין דרכה המלצות לאירועים או מסעדות, יוכלו לקבל כאלה שקשורים למותגים ששילמו למלון תמורת החשיפה.
יתכן שטכנולוגיות שכאלה ישולבו בעתיד דווקא במלונות מוזלים למיניהם, בהם כוח האדם מעלה את תקרת ההוצאות - בעוד שבמלונות יוקרה ימשיכו האורחים ליהנות מהיתרון של אינטראקציה אנושית סטנדרטית; קשה לבקש מרובוט או תוכנה המלצה כנה או שירות עם חיוך.
6 תגובות לכתיבת תגובה