אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ועידת פריז

מנכ"ל BP: "העתיד יכול להיות חשמלי, אך לא נמהר לסגור משאבות דלק"

רוברט דאדלי, מנכ"ל BP ענקית תעשיית הנפט, אמר במפגש פסגה נדיר עם קרלוס גוסן, נשיא רנו־ניסאן־מיצובישי, כי "חשמל לא יפתור את בעיית הדלק". גוסן הוסיף: "הצמיחה בענף הרכב לא תהיה במכוניות אלא בשירותים שהנוסעים ברכב ידרשו"

02.10.2018, 18:57 | תומר הדר, פריז

"העתיד אינו נוגע לאיזה רכב נקנה אלא לשירותים שהצרכנים ירצו”, הצהרה זו נשמעה מפי קרלוס גוסן, נשיא רנו־ניסאן־מיצובישי, בפתיחת ועידת "כלכליסט" בפריז במסגרת תערוכת הרכב הדו־שנתית בעיר.

לדברי גוסן, "כמובן שכל חברה בענף הרכב תרצה לשלוט בהכל, אבל אין לנו יכולת לעשות הכל לבד ואנחנו צריכים לבחור בחוכמה מי יהיו השותפים שלנו. אנחנו יודעים שהצמיחה הגדולה בענף הרכב תהיה לא במכוניות עצמן אלא בשירותים שהנוסעים ברכב ידרשו".

קראו עוד בכלכליסט

מנכ"ל BP רוברט דאדלי סיפר כי "אנו פועלים ב־70 מדינות בעולם, ואנו מספקים דלק ל־8 מיליון אנשים מדי יום. יש לנו שיתופי פעולה עם תעשיית הרכב העולמית, ואנחנו מבינים את המעבר לרכב חשמלי. אנחנו יצרני דלק ויודעים שנצטרך לשנות את אתרי המכירה שלנו. זה חיוני לעתיד".

אבל לדברי דאדלי, "הדרך לגמילה מדלק ארוכה מאוד וכיום חשמל לא יפתור את בעיית הדלק. דלק נוזלי יהיה כאן הרבה שנים. חשמל צריך לאחסן. דלק נוזלי ניתן להזיז ממקום למקום. בבריטניה למשל באים אלינו בין היתר כי יש לנו חנויות נוחות".

גוסן הוסיף כי "מכוניות יהיו תמיד רצויות ותמיד יהיה להן ביקוש. רכב אוטונומי, רכב לא אוטונומי, תמיד תהיה דרישה. אך הרכב ישתנה. עד כה היה נהג שמחובר לרכב, מחזיק את ההגה וצופה בכביש, אך בעתיד יהיה רכב אוטונומי, מקושר. הנהג ירצה לעשות דברים בעודו נוהג. לכן חברות טכנולוגיה מביעות בזה עניין. אנחנו נמשיך כמובן לייצר מכוניות בעתיד הרחוק אך הרכב יהיה מאוד שונה. אנחנו רואים הרבה הזדמנויות גם בשירותים, בידור וכיוצא בזאת".

מימין: מנכ"ל BP רוברט דאדלי ונשיא רנו־ניסאן־מיצובישי קרלוס גוסן, צילום: אוראל כהן מימין: מנכ"ל BP רוברט דאדלי ונשיא רנו־ניסאן־מיצובישי קרלוס גוסן | צילום: אוראל כהן מימין: מנכ"ל BP רוברט דאדלי ונשיא רנו־ניסאן־מיצובישי קרלוס גוסן, צילום: אוראל כהן

גוסן הוסיף כי רכב חשמלי הוא מהפכה. "המהפכה התרחשה לפני עשר שנים ואנחנו היינו ראשונים. נכון, אנחנו לא מוכרים הרבה רכב חשמלי, אך אנחנו היינו שם ראשונים ויודעים שזה כוח אדיר בענף הרכב. חברות הטכנולוגיה שרוצות לעבוד עם ענף הרכב מתכננות על רכב חשמלי - לא על התקנת המוצר שלהן ברכב עם מנוע בנזין או דיזל".

דאדלי הגיב: "העתיד יכול להיות חשמלי אך לא נמהר לסגור את המשאבות. יהיה חשמל אך הוא יהיה בעיקר בערים. השנה רכשנו רשת טעינת רכב חשמלי בבריטניה בהיקף של 6,500 עמדות. אך אנחנו לא חושבים שתהיה שם פריצת דרך כי אין לנו שם טעינה מהירה. הפריצה תגיע כאשר מכוניות יוכלו להיטען מהר, בפחות מעשר דקות. יש כיום חברות שעושות עבודה מדהימה על טעינה מהירה אך זה דורש טיפול בכמות החום האדירה שהתהליך הזה מייצר. אנחנו גם עוסקים בנושא השימוש בתחנות שלנו, אנשים לא רוכשים רק דלק נוזלי. לדעתנו, יש שימושים רבים לדלק ואנחנו מתכוננים לעתיד. כיום אנחנו מרוויחים יותר דווקא מה שמוכרים בתחנות הדלק שאינו בנזין או סולר".

גוסן סיכם: "כמובן שהרווחיות שלנו תשתפר כתוצאה מרכב חשמלי. הרווחיות של רכב חשמלי טובה. אנחנו רואים כאן הזדמנות לשפר את המאזן הודות לרכב החשמלי".

תגיות