אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

קרלוס טווארס: "אנחנו לא חוששים מרכבים שיתופיים"

יו"ר קבוצת PSA, החברה־האם של פיז’ו, סיטרואן ואופל, הדגיש כי "כחברה שלפני חמש שנים עמדה בפני מוות, אנו לא פוחדים משינויים"

02.10.2018, 17:13 | תומר הדר, פריז

“לפני חמש שנים קבוצת PSA הבינה שעליה להיות או לחדול. כחברה שלפני חמש שנים עמדה בפני מוות, אנחנו לא חוששים משינוי”. בדברים אלה פתח קרלוס טווארס, יו"ר קבוצת PSA, החברה־האם של פיז’ו, סיטרואן ואופל, את דבריו בוועידת "כלכליסט" בפריז.

לדברי טווארס, “אנחנו נרגשים לנוכח שינויים דרמטיים שעומדים לקרות לנו, שינויים שיהיו מסוכנים אך מרתקים. העולם שאנחנו עתידים לצלוח הוא כאוטי ויש לנו משימות אדירות".

טווארס הדגיש כי המשימה העיקרית של הקבוצה היא "לתת ללקוחותינו חופש למוביליות. זוהי דמוקרטיה - היכולת לנוע ממקום למקום. אנו מזהים כמה מגמות בעולם הרכב שעלינו להשקיע בהן. קודם כל תחבורה שיתופית. בנוסף הצורך במוביליות נקייה, היכולת לאפשר ללקוחות שלנו לנסוע באופן נקי. מוביליות נקייה היא גם יקרה יותר. מעבר לכך, הקישוריות מאוד חשובה לנו. זה החל כמובן בסמארטפון והלקוחות עדיין מצפים לפתרונות אישיים, שאנחנו נסתגל לחיים שלהם ולא להפך. ומעבר לכך דיגיטציה, השינוי המלא של הדרך שבה אנחנו עושים עסקים. אנחנו חייבים לראות בדיגיטציה הזדמנות. וכמובן הרכב האוטונומי - הוא מציב בפנינו אתגר אדיר במונחי טכנולוגיה ואנחנו צריכים לעשות זאת באופן בטוח”.

קרלוס טווארס, יו"ר PSA בוועידת פריז, צילום: אוראל כהן קרלוס טווארס, יו"ר PSA בוועידת פריז | צילום: אוראל כהן קרלוס טווארס, יו"ר PSA בוועידת פריז, צילום: אוראל כהן

לדברי טווארס, "בעשור האחרון הצענו ללקוחותינו חופש תנועה שמבוסס על בעלות. זה עתיד להשתנות. אנחנו לא מודאגים מהצורך במוביליות, הוא תמיד יהיה קיים. אנחנו מופתעים מעומק הטכנולוגיה וכמות הטכנולוגיה, וזה מרכיב יקר מאוד. אנחנו רואים קיטוב של השוק בין מוצרי היי־אנד, רכבים יקרים, ומנגד תחבורה שיתופית. אנחנו צריכים גם לשאול מה יהיו אמצעי התחבורה של המעמד הבינוני. אנחנו צריכים להחליט ולדעת מה יקרה בשנת 2050 כשיהיו בעולם 9 מיליארד אנשים”.

טווארס מבקש להדגיש כי החברה אינה חוששת משיתוף רכב. "אנחנו רוצים שבעלי המניות שלנו יבינו את האופן שבו ערים ייראו בעתיד. מדובר במשהו שעדיין צריך לפתח. אנחנו צריכים לשאול מהו המקום שיתפסו רכבים בעיר העתידית. צריך לשאוף ליותר ולהבין יותר על ערי העתיד. לפעמים מי שחי בכפר סבור שהטכנולוגיה מגיעה אל מרכזי הערים בלבד, שם האזרחים צריכים מכוניות נקיות. אני מאמין בהבהרה של איזה אזור מיועד לרכב חשמלי ואיזה לרכב בנזין או סולר".

עוד הדגיש טווארס כי "רכב אוטונומי כאמצעי שיתוף רכב והסעת המונים מרתק אותנו. רכב אוטונומי ייתן לך בחזרה זמן איכות. כשהרכב עומד בפקק והוא אוטונומי, אפשר לפנות זמן לילדים ולפנאי. אבל יש דבר אחד שבני אדם לא מתפשרים עליו, זוהי בטיחות. כיצרן רכב שקיים מעל 100 שנים אנו מרוצים שאנחנו מפתחים רכב אוטונומי בטוח. אנחנו עוסקים הרבה בביזור של טכנולוגיה. אם ברצוננו לשמור על כדור הארץ, אין לנו יכולת להימנע מעיסוק בעובדה שהכדור הצפוני עשיר יותר, מדינות המערב פיתחו את המשאבים באופן לא אחראי".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות