אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ועידת פריז

"הטכנולוגיה שלנו רואה היכן שהנהג לא רואה"

חגי זיס מנכ"ל Autotalks בוועידת כלכליסט בפריז: " נוכל לראות מה שחיישני רכב אחר ייראו. אם רכב אחר יבחין בהולך רגל, אני אדע שהוא שם"

02.10.2018, 17:34 | תומר הדר

"דמיינו את העולם שיהיה ב־2025, ובו משתמשי הדרך ישתפו מידע וייצרו רשת של בטיחות", כך ציין מנכ"ל Autotalks חגי זיס, בוועידת "כלכליסט" בפריז. "נוכל לראות מה שחיישני רכב אחר ייראו. אם רכב אחר יבחין בהולך רגל, אני אדע שהוא שם. אנו מייצרים רשת שבה משתפים מידע עם עוד כלי רכב. כך תתאפשר נהיגה אוטונומית בעתיד. זה מה שאנו עושים בישראל. הצוות שלנו עוסק בסייבר, בטיחות ופתרונות מקיפים המאפשרים למכוניות לתקשר זו עם זו".

לדבריו, "כשהחברה הוקמה ב־2009, התחום של נהיגה אוטונומית לא היה קיים. אנו מאמינים קודם כל בבטיחות, ורק אחר כך ברכב אוטונומי. כבר נבחרנו לכמה פרויקטים בעולם. יונדאי הצטרפה אלינו באחרונה כמשקיעה, וגם טויוטה. בימים אלה אנו עוסקים בפרוטוקולים לתקשורת בין כלי רכב, כלומר כיצד הם ידברו זה עם זה. אנו מדברים על הסביבה האורבנית הצפופה, שבה ניתן יהיה להציל חיים. אנו רואים את הטכנולוגיה שלנו כמשהו שרואה היכן שלא רואים".

חגי זיס. יוצרים רשת של בטיחות, צילום: אוראל כהן חגי זיס. יוצרים רשת של בטיחות | צילום: אוראל כהן חגי זיס. יוצרים רשת של בטיחות, צילום: אוראל כהן

זיס אף הסביר כי "אנו יודעים שיש בשוק מצלמות וגם טכנולוגיית Lidar, אך הטכנולוגיה שלנו מבוססת על תקשורת בין כלי רכב. זה קריטי בערים הגדולות, שבהן יש הרבה אמצעי תחבורה. הפתרון שלנו גם מטפל בתנאים בעייתיים, כמו שקיעה. הפתרון שלנו מאפשר גם לראות אופניים חשמליים ולראות מעבר לפינות. כך אנחנו יכולים ליצור בטיחות. היצרנים הגדולים מאמינים בטכנולוגיה הזו - רנו ניסאן, פולקסווגן טויוטה ופורד".

תגיות