אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"מערכת Lidar תשחרר מהצורך בנהג אנושי"

עומר כילף, מייסד ומנכ"ל Innoviz המפתחת את לידר, מערכת זיהוי עצמים מבוססת לייזר לשימוש במכוניות אוטונומיות, אמר בוועידת כלכליסט בפריז: "כדי לבטל את הצורך בנהג אנושי, צריך חיישן אחר שיכול להתמודד עם כל התרחישים, וכאן נכנסת לתמונה Lidar"

02.10.2018, 18:24 | עומר כביר

"שילוב Lidar במכוניות אוטונומיות ישחרר אותן מהצורך להסתמך על שירותי נהג אנושי" – כך אמר מייסד ומנכ"ל Innoviz, עומר כילף, בוועידת "כלכליסט" בפריז.

אינוביז, שנוסדה ב־2016 וגייסה עד היום 82 מיליון דולר, מפתחת את Lidar - מערכת זיהוי עצמים מבוססת לייזר לשימוש במכוניות אוטונומיות וסמי-אוטונומיות. לדברי כילף, החברה משתפת פעולה עם יצרניות רכב וספקי Tier 1 רבים, ויש לה הסכם עיצוב עם פולקסווגן. במשרדי החברה בישראל מועסקים 200 עובדים, ויש לה משרדים בעמק הסיליקון בארה"ב ובגרמניה, שנועדו לתמיכה בשותפים. בימים אלה פותחת החברה משרד ביפן ובקרוב גם בסין.

"כל מכונית צריכה שני מקורות מידע לקבלת החלטות, כדי שאחד יגבה את השני", הסביר כילף את חשיבות Lidar. "במצב האוטונומי של טסלה, המצלמה שולטת במכונית. יש לה גם מכ"ם, אך מכיוון שהוא לא תומך בתרחישים רבים בכביש, צריך גיבוי בדמות נהג. כדי לבטל את הצורך בנהג אנושי, צריך חיישן אחר שיכול להתמודד עם כל התרחישים, וכאן נכנסת לתמונה Lidar".

עומר כילף, מייסד ומנכ"ל Innoviz , צילום: אוראל כהן עומר כילף, מייסד ומנכ"ל Innoviz | צילום: אוראל כהן עומר כילף, מייסד ומנכ"ל Innoviz , צילום: אוראל כהן

לדבריו, "יש הרבה חברות Lidar, אבל אנחנו ייחודים ביכולת לתמוך בדרישות רבות, כמו רזולוציה שמאפשר זיהוי חפצים קטנים מטווח רחוק ובמהירות גדולה; וחיישן קטן ובעל צריכה אנרגיה נמוכה כך שאפשר להטמיע אותו בפנסים הקדמיים. הוא יכול לעבוד לצד לידארים של יצרנים אחרים. אנחנו גם מספקים את מערך התוכנה שמאפשר לתרגם את הקלט לתמונה תלת־ממדית, ויכולים ליצור מפות באיכות HD ולספק למכוניות ראיית תלת־ממד בזמן אמת".

תגיות