אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ועידת פריז

בן וולקוב, מנכ"ל אוטונומו: "מידע מכלי רכב שווה מיליארדים"

וולקוב אמר בוועידת "כלכלכיסט" בפריז כי "כיום מידע זורם מהרכבים למאגרי מידע, יש גם אירועים מיוחדים, מתי המנוע פועל, מתי יש תקלה. לפי אנליסטים, המידע הזה שווה מיליארדי דולרים"

02.10.2018, 18:40 | תומר הדר, פריז

“אוטונומו נמצאת בצומת מרתקת בין מוביליות ומידע. זה מקום מרתק כי כל המכוניות נהיות מקושרות, כמו טלפונים", כך אמר מייסד ומנכ"ל אוטונומו בן וולקוב בוועידת "כלכליסט" בפריז.

"כיום יש למכוניות הרבה מנויים. מכוניות מקושרות שולחות הרבה מידע, מידע זורם מהרכבים למאגרי מידע", הוסיף וולקוב. "יש גם אירועים מיוחדים, מתי המנוע פועל, מתי יש תקלה. לפי אנליסטים, המידע הזה שווה מיליארדי דולרים. ההכנסות מתעשיית הרכב יגיעו בעתיד ממידע - ואוטונומו היא פלטפורמה מבוססת ענן. אנחנו עובדים עם שותפים ומשתפים מידע בזהירות דרך יצרני רכב וספקים. אנו מוציאים את המידע ושמים אותו על הפלטפורמה שלנו - ואז אנחנו עושים סוג של קסם. ביטוח הוא דוגמה מצוינת, יש ביטוח שמבוסס על קילומטרים וסגנון נהיגה. ויש גם תחזוקה מונעת, כשחברת הביטוח שולחת משאית גרר למקום בו יש רכב עם תקלה, זה במקום לדעת באמצעות הרכב שהטעינה של המצבר נחלשה".

בן וולקוב, מייסד ומנכ"ל אוטונומו, צילום: אוראל כהן בן וולקוב, מייסד ומנכ"ל אוטונומו | צילום: אוראל כהן בן וולקוב, מייסד ומנכ"ל אוטונומו, צילום: אוראל כהן

בהמשך, וולקוב התייחס ליישומים של אוטונומו בערים חכמות. "עיר חכמה זקוקה למידע, על מהירות של רכבים, על תאונות שעומדות לקרות. אנחנו עובדים עם בנק צרפתי שרוצה לדעת אם הלקוחות שלו הם אנשים אחראים, שיודעים מתי יש ברכב בעיה. יצרני רכב מחפשים מידע, הם מוציאים מדי שנה 25 מיליארד דולר על ריקולים - ואת זה ניתן למנוע באמצעות מידע מקדים. כולם זקוקים למידע שנשאב מרכב. אוטונומו חברה צעירה, רק בת שנתיים וחצי, ואנו חולקים את המידע עם כ־80 גופים ועובדים עם כמה יצרני רכב”.

תגיות