אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מייסד ומנכ"ל Vayyar: "נשמור על הפרטיות של הנוסעים"

רביב מלמד סיפר בוועידת כלכליסט בפריז על השבב שהחברה מפתחת הנעזר בגלי רדיו כדי לזהות נוכחות של אנשים ומאפייניהם וכן של מטען. השבב עוקף בעיות פרטיות של צילום, ומאפשר להתאים את כריות האוויר לאנשים, לגלות מזהמים בשמן ועוד

02.10.2018, 21:04 | אור הירשאוגה

"כשמדברים על מכוניות אוטונומיות, הרבה אנשים מדברים על טווחים רחוקים. אנחנו ממוקדים בתוך המכונית ובסביבתה הקרובה", כך אמר אתמול רביב מלמד, מייסד ומנכ"ל חברת Vayyar הישראלית, בוועידת "כלכליסט" בפריז.

Vayyar מפתחת שבב הדמיה שנעזר בגלי רדיו כדי לראות דרך חומרים. בין השאר, השבב יכול לזהות נוכחות של אנשים, את גובהם ואת מנח גופם, וכן "לראות" דרך קירות ולתוך האדמה.

החברה פונה כעת לשוק הרכב, במטרה לשלב את השבב שפיתחה לצורכי הדמיה בתוך הרכב ואל מחוץ לו. לדברי מלמד, הדמיה שאינה צילום יכולה לעקוף בעיות של פרטיות ולספק ליצרניות רכב פתרונות הדרושים לפיתוח מכונית אוטונומית.

רביב מלמד, מייסד ומנכ"ל Vayyar, צילום: אוראל כהן רביב מלמד, מייסד ומנכ"ל Vayyar | צילום: אוראל כהן רביב מלמד, מייסד ומנכ"ל Vayyar, צילום: אוראל כהן

"אם מדברים על כריות אוויר — חשוב להבין אם האדם קרוב או רחוק, אם מדובר באישה בהיריון, אם מישהו שם רגל על לוח המחוונים. חשוב לדעת אם יש ברכב תינוק, אם הוא נושם", אמר מלמד. לדבריו, השבב שפיתחה Vayyar יכול לספק יכולות כאלו - וניתן לשלבו בלוח המחוונים.

שימושים אחרים לטכנולוגיה של החברה, ציין מלמד, כוללים זיהוי של מטען בתוך משאיות, ניטור מספר נוסעים בתחבורה ציבורית ואף זיהוי של מצב חומרים בתוך הרכב, כמו למשל נוכחות של מזהמים בשמן. "תחשבו על מצלמה בלי תמונות. זאת דרך לשמור על הפרטיות שלנו שמספקת לנו מענה דרוש לצרכים קיימים", הוא אמר.

החברה, שהוקמה ב־2011, גייסה עד היום 79 מיליון דולר בשלושה סבבי גיוס.

תגיות