אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כך תישארו רעננים: המדריך לחיסול הג'ט לג צילום: שאטרסטוק

סודות הטיסה

כך תישארו רעננים: המדריך לחיסול הג'ט לג

טייסים ותיירים סובלים מתופעת העייפות והחולשה שמאפיינת מעבר בין איזורי זמן. אבל יש פתרונות, הם פשוטים, עובדים נהדר ולא עולים שקל. כמה שיטות של מומחים לרעננות לאחר טיסה

06.10.2018, 08:34 | ניצן סדן
ג'ט לג הוא תופעה מעצבנת; עולים על מטוס, מסתגלים לאזור הזמן המקומי ביעד לאחר עייפות ותחושת טשטוש - ואז חווים את אותו הבלאגן כשחוזרים ארצה. יש אנשים שאצלם הג'ט לג קל יחסית ועובר במהירות, בעוד אחרים מרגישים כמו אחרי כביסה גם יום לאחר הנחיתה. אבל יש שלל פיתרונות - והיום אציג לכם שניים מהטובים ביותר.

קראו עוד בכלכליסט

שיטת הגוף האיתן

השיטה הראשונה היא מתודה נפוצה בקרב טייסים וצוותי קבינה ברחבי העולם, אותה תיאר קפטן אר. ג'יי. דאצ'נסדורף, טייס בכיר בחברת סאות'ווסט, למגזין Travel and Leuiure. היא מתבססת על בניית חוסן גופני דרך ארוחות מאוזנות ושינה בזמנים קבועים, בתוספת העקרונות הבאים:

א. מנוחה מרובה, כולל שינה בטיסה. הטמפרטורה ודיחוס האוויר בתא הנוסעים גורמים לגוף להתאמץ על אף שאינו זז יותר מדי, ולכן כל כך קל לישון במטוסים.

ב. הימנעות מצריכת קפאין. קפה ותה יכולים להמריץ ולעורר על הקרקע, אך בזמן טיסה הם רק יגרמו לגוף להתאמץ יותר, ולכן יספקו מעט מאוד אנרגיה, שתתחלף במהירות בגל עייפות.

נסו לנוח בטיסה, צילום: שאטרסטוק נסו לנוח בטיסה | צילום: שאטרסטוק נסו לנוח בטיסה, צילום: שאטרסטוק

ג. הימנעות מצריכת אלכוהול. בירה, יין, וויסקי ודומיהם מצריכים מהגוף מאמץ בפירוק האלכוהול, מה ששורף אנרגיה ומייצר עייפות וחולשה.

ד. שתיית מים מרובה. האוויר במטוס יבש ומייבש, מה שמשפיע על העירנות ועל איתנות הגוף. מי שישתה הרבה מים יסבול פחות מג'ט לג, והתסמינים יעברו אצלו מהר יותר.

שיטת הטעיית הגוף

איך הגוף שלנו יודע בכלל באיזה איזור זמן הוא נמצא? בני אדם הם אורגניזם מתקדם ביותר, אך אינו כולל שעון עולמי פנימי. כדי לדעת איך לתפקד בהתאם לזמנים, מקבל הגוף אינדיקציה משני דברים שאנחנו מאוד אוהבים לעשות: לאכול ולישון. מומחה סייבר בינלאומי, שטס המון לעבודה וטיולים, לימד אותי את הטריק הבא:

צמים חצי יום לפני הטיסה, ואז מתחילים לאכול רק לפי שעות הארוחה הממוצעות שלכם במדינת היעד. אפשר גם לישון בטיסה, לפי שעות השינה ביעד - אך זה לא חובה. אני, למשל, לא מסוגל לישון בטיסות, ועדיין לא סובל מג'ט לג כשאני נוחת; הקיבה יודעת לפי איזה שעון לעבוד, וכל הגוף מיישר קו. בכך בעצם מעבירים את הגוף לזמן מקומי לפי הצורך, בלי לסבול מעייפות וחולשה.

מי שסובל מאוד מג'ט לג יכול להתייעץ עם רופא - יכול להיות שמצב בחמצן בדמו אינו אופטימלי, ויתכן שישנם פתרונות תרופתיים שיקלו את התסמינים. עבור שאר הנוסעים, אמליץ לנסות את אחת השיטות או שתיהן. אישית, לא חוויתי ג'ט לג כבר שנים. אקנח בטיפ אחרון: אם אתם נוסעים ביחד עם קבוצת אנשים - משפחה, חברים, עובדים וכו' - דברו איתם על ג'ט לג והיערכו לכך יחדיו. חבל לטוס לחו"ל עם חברים ולפספס יום שלם מהטיול בגלל שאתם היחידים בקבוצה שלא קבורים עם הראש בכרית חדר המלון.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



16 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
קשה לי מאוד לטוס אפילו טיסות קצרות
חקי חיון , אני בחיי אדם צנוע מתהדר לעתים במוצרים ובשירותים אך לא מתפאר, הפאר הכי גדול בחיי הוא פעם בכמה שנים חודש בבית מלון קלאב מפואר ואז אני חוזר לצניעות הרגילה שלי. אני ומשפחתי טסים במחלקה ראשונה היות וקשה לי מאוד לטוס וכבר לאחר כחצי שעת טיסה אני מאוד עצבני וחסר סבלנות לחלוטין. אני משלם מכיסי הפרטי את ההוצאות אך אם מישהו מזמין אותי להגיע אליו אזי אני מבקש שהוא על חשבונו יממן טיסת מחלקה ראשונה לי לבת זוגי ושלשת ילדיי.
חקי חיון  |  06.10.18
לכל התגובות