אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חלם להיות מובטל בג'ינס והפך לאיש העשיר ביפן צילום: TOSHIFUMI KITAMURA

חלם להיות מובטל בג'ינס והפך לאיש העשיר ביפן

אביו של מייסד יוניקלו הכריח אותו לעבוד, והוא החל כמוכר של כלי מטבח ובגדי גברים. לאחר מכן הצטרף לעסק המשפחתי של רשת בגדים שהיא היום הגדולה באסיה. ב-1984 פתח את הסניף הראשון של יוניקלו

08.10.2018, 08:45 | שירות כלכליסט
המעיל שמכסה את כל העולם יוניקלו נכנסה לבולמוס השקות כדי להביס את זארה ו־H&M קמעונאית הבגדים הגדולה באסיה פתחה אתמול סניף דגל במנילה, והיו"ר טדאשי ינאי לא מסתיר את השאיפה שלו לדחוק ממקומות 1 ו־2 את המתחרות מספרד ומשבדיה. סניפים חדשים של הרשת היפנית ייפתחו החודש גם בארה"ב ובאוסטרליה תמר טוניק, 15 תגובותלכתבה המלאה
"כשסיימתי את לימודי באוניברסיטה, השאיפה שלי היתה שלא אצטרך לעבוד כל חיי", כך סיפר טדאשי ינאי, יו"ר החברה־האם של יוניקלו, בראיון לתקשורת הפיליפינית שהתפרסם אתמול לרגל פתיחת סניף הדגל החדש במנילה. "אבי דרש ממני שאמצא עבודה ברשת הקמעונאית ג'וסקו, אז לצערי התחלתי לעבוד", הסביר.

ינאי, בוגר לימודי כלכלה ומדעי המדינה, מכר בג'וסקו כלי מטבח והיה אחראי גם על חידוש המלאים במחלקת בגדי הגברים. "מנהל הקומה התלונן בפני כל הזמן על כך שהגעתי לעבודה בג'ינס בלי עניבה, ולא אהבתי את זה", סיפר. כעבור כמה חודשים הוא התפטר מג'וסקו והצטרף לעסק המשפחתי, רשת בגדי הגברים אוגורי שוז'י. מאז 2002 ינאי מכהן כיו"ר החברה, שאת שמה שינה לפאסט ריטיילינג — כיום, קמעונאית הבגדים הגדולה באסיה.

קראו עוד בכלכליסט

"לא היה לי לאן ללכת, אז אבי ביקש ממני לעזור לו. העסק של אבי מכר חליפות ועניבות ומשום כך לא רציתי להצטרף מלכתחילה, אבל למרבה האירוניה גיליתי שזה ממש מהנה", סיפר לאתר ANCX.PH.

מייסד יוניקלו טדאשי ינאי והפרזנטור של החברה, טניסאי העל רוג מייסד יוניקלו טדאשי ינאי והפרזנטור של החברה, טניסאי העל רוג'ר פדרר | צילום: TOSHIFUMI KITAMURA מייסד יוניקלו טדאשי ינאי והפרזנטור של החברה, טניסאי העל רוג

כיום, ינאי הוא האיש העשיר ביפן עם שווי מוערך של 26.2 מיליארד דולר, על פי דירוג העושר של בלומברג. את הסניף הראשון של יוניקלו, שנקרא אז יוניק קלות'ינג וורהאוס, פתח ינאי בהירושימה ב־1984, השנה שבה מונה לנשיא אוגורי שוז'י. "באותה עת האמנתי שגיליתי מכרה זהב. חשבתי שנוכל להצליח מאוד בניהול חנויות יוניקלו ביפן". הוא צדק. העסק צמח במהירות ובתוך ארבע שנים נפתחו יותר מ־300 סניפים ברחבי המדינה.

כיום, השאיפה של יוניקלו היא לעקוף את שתי קמעונאיות האופנה הגדולות בעולם, זארה (שבבעלות אינדיטקס) ו־H&M, באמצעות התמקדות מחודשת בשוק האסייתי.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות