אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
4 דרכים שלא הכרתם ללמידה באמצעות טכנולוגיות צילום: שאטרסטוק

4 דרכים שלא הכרתם ללמידה באמצעות טכנולוגיות

גם במערכת החינוך הישראלית מנוצלים כלים מתקדמים, בליווי אינטרנט איכותי, ללמידה בדרכים אחרות. דרשו אותן מבית הספר שלכם

08.10.2018, 11:54 | אפרת אלוני, בשיתוף "בזק"
במערכת החינוך הישראלית המונח "כיתות חכמות" מוטמע אולי בקצב שלו (ולא רק בכל הקשור לענייני למידה) – אבל לטכנולוגיות למידה יש בהחלט מקום שלא תמיד ההורים מכירים. הנה ארבע דרכים שבהן מאפשרת המערכת בכל זאת שימוש בטכנולוגיות קיימות; עם החזרה לשגרת הלימודים – כדאי להכיר אותן ולהשתמש בהן ככל שניתן, בבית הספר או בבית.

• קורסים מקוונים: תפריט עשיר

לא כולם מודעים לקיומה של האפשרות הזו, אבל כחלק מהניסיון להעשיר ולהרחיב את תחומי הכיתה הקלאסית השכיל משרד החינוך לפתוח בפני המורים והתלמידים מערכת למידה המציעה כ-5,000 קורסים מקוונים, בנושאים שונים ומגוונים, אותם יכולים התלמידים ללמוד אונליין כחלק מהלמידה. אז מה תפקיד המורה? "כמו תומך לחימה", אומרים במשרד החינוך, "המורה מנווט את התלמיד לקורס הנכון ומסייע לו במהלכו ככל הנדרש, במקביל ללימוד המסורתי בכיתה". להורים מומלץ להתעניין בבי הספר, ולהכין את הקרקע בבית עם אינטרנט איכותי, מתקדם וזמין לילד גם במחשב הביתי – ולא רק במסך הטלפון הנייד אליו הם מחוברים בשגרה.

מצטרפים עכשיו לבזק ונהנים מהנתב שהופך את האינטרנט שלכם ליותר טוב

 

• מי פנוי באלנבי: שיעורים פרטיים על פי דרישה

פלטפורמה דיגיטלית בשיעורים פרטיים היא רעיון לא רע בכלל. לצורך הקיים בתמיכה בשעות שאחרי בית הספר נענה משרד החינוך כשהקים מרכז תגבור ולמידה מקוון לתלמידים במטרה לתת מענה וסיוע לכל תלמיד הרוצה לשפר את הישגיו במתמטיקה, בלשון ובאנגלית.

"המערכת שאנחנו מציעים לתלמידים עובדת כמו 'גט טקסי'", מספר רימון, "התלמיד נתקע בשיעורי בית, פותח קריאה ועולה מולו מורה פרטי לעזרה.

התמיכה ניתנת בשעות אחר הצהריים, ללא תשלום, לתלמידי כיתות ז-יב מכל רחבי הארץ. ניתן להזמין שיעור פרטי באורך מלא (כ-50 דקות), להשתתף בשעור קבוצתי, או לקבל תמיכה מידית בלמידה (כ-15 עד 20 דקות) באמצעות המתנה בתור למורה.

• לימודי תכנות: פרחי סטארט אפ

כבר בכיתה ד' נחשפים היום התלמידים בארץ ללימודי תכנות ברמה כזו או אחרת. במשרד החינוך מכנים "מהפכה" את העובדהשב-500 בתי ספר ברחבי הארץ זה עובד לא רע: בבית הספר היסודי מתחילים התלמידים בלימודי סקראץ', בחטיבת ביניים הם עוברים לפייטון ובחטיבה העליונה כבר ניתנת להם בחירה רחבה יותר בין שפות תכנות שונות. באליפות הסייבר הלאומית, המטמיעה את לימודי ה"קוד מאנקי", משחק מקוון המלמד את עקרונות תכנות מחשבים, החל מהצעדים הראשונים ועד לנושאים מתקדמים בתכנות, השתתפו בשנה שעברה 250 אלף ילדים – והמספרים במגמת עלייה.

• גיימינג: משחקים בבית הספר

הנושא של למידה באמצעות גיימינג תופס תאוצה אדירה בעולם. "גם אנחנו", מגלה עופר רימון, סמנכ"ל תקשוב טכנולוגיה ומערכות מידע במשרד החינוך, "צועדים לקראת שילוב של העולמות האלה בלימודי מדעי המחשב ומתמטיקה – ואף בודקים בימים אלה אפשרויות של שיתוף פעולה מול מייקרוסופט ומיינקראפט, בשאיפה להיעזר בהם כפלטפורמה מתאימה ללימודים האלה". מה שמחייב, כמובן, היערכות חכמה של הכיתות ברמת איכות הגלישה.

לראשונה בישראל, אף הוכנסה במהלך השנה האחרונה גרסה מיוחדת של המשחק אל בתי ספר יסודיים בעיר פתח-תקווה – בתחום אחר דווקא: גרסת MPTX2 של "מיינקראפט" נוצרה לרגל חגיגות 70 שנה למדינת ישראל ו-140 שנה לעיר פתח תקווה, במטרה להעשיר את היידע של התלמידים בנוגע להיסטוריה ולמורשת העירונית והארצית. הפיילוט כלל כ-300 תלמידים, למעלה מ-30 מורים ו-11 בתי ספר יסודיים בסך הכל. בכל בית ספר הוקמה "נבחרת מיינקראפט" לתלמידים בכיתות ד'-ו', שהוזמנו להשתתף במיזם ולהקדיש שעתיים בשבוע, בסוף יום הלימודים, לטובת "מיינקראפט" ממוסד עם המורים והמורות, שעברו הדרכה מקדימה על המשחק. הגרסה החינוכית נערכה במתכונת רבת משתתפים, כך שכלל התלמידים יכלו ליצור במרחב משותף, והורכבה ממשימות פדגוגיות מוגדרות שהצריכו עבודת מחקר, יצירתיות, שיתוף פעולה ואפילו כתיבת קוד.

לבית שלכם מגיע את הכי טוב! התקדמו עכשיו לאינטרנט טוב יותר

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות