אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
איך לוודא שהבוס יודע כמה שאתם מדהימים צילום: שאטרסטוק

איך לוודא שהבוס יודע כמה שאתם מדהימים

גם אם אתם עושים את העבודה שלכם על הצד הטוב ביותר ואף מעבר, מה שמשנה הוא מה אנשים יודעים שעשיתם

08.10.2018, 12:59 | שירות כלכליסט
רשימת ההישגים המקצועיים שלכם אולי ארוכה ומכובדת, אבל אם אתם היחידים שמודעים אליה - ואף אחד חוץ מכם לא מכיר בתרומה שלכם לארגון, אל תתפלאו אם לא נכללתם בסבב העלאות השכר האחרון. הסיבה היא שכשארגונים אומדים כישרון ומקבלים החלטות בנוגע להעלאות, קידומים וכו', האנשים שמקבלים את ההחלטות האלה אמורים לעבור על "תקציר מנטלי של הקריירה שלכם" - ומה שמשנה כאן הוא לא מה עשיתם אלא מה אנשים יודעים שעשיתם.

קראו עוד בכלכליסט

אז אם אתם עומדים מהצד ורואים אחרים מקבלים קידומים, משימות יוקרתיות או הכרה שאתם מאמינים שמגיעה גם לכם, כנראה שאתם לא מספיק מביאים לידיעת אחרים את הישגיכם. לכן, כדי לוודא שהמנהל שלכם ושאר הארגון מודעים לתרומה שאתם מביאים, באתר theMuse פרסמו כמה טיפים כיצד לקצור את האשראי שמגיע לכם על עבודתכם:

1. וודאו שהמנהל שלכם מעודכן

עובדים רבים כמעט ולא משוחחים עם המנהלים שלהם, תהא הסיבה ככל שתהא, וזה למרות שמדובר במישהו שכדאי שיהיה לו מושג על מעשיכם. לא תוכלו להניח שהמנהל שלכם יודע כל מה שאתם עושים, את ההתקדמות הרבה שהשגתם, או את המכשולים עליהם אתם מתגברים, מבלי שתשימו לכם למטרה להביא לידיעתו את הדברים האלה, ואם תחכו עם זה למשוב השנתי, הרבה מהדברים האלה כבר יהיו הרבה פחות רלוונטיים. לכן מומלץ לנהל שיחה עם המנהל פעמיים בשבוע, ולנצל את הזמן הזה כדי לוודא שהוא או היא יודעים על מה אתם עובדים, כיצד אתם משתפים פעולה עם צוותים או קולגות אחרים, ומה התרומה שלכם לחברה או לארגון.

לא משנה כמה קשה אתם עובדים, משנה מי יודע על זה
לא משנה כמה קשה אתם עובדים, משנה מי יודע על זה צילום: שאטרסטוק
 

2 התמקדו בתוצאות, לא רק בפעילות שלכם

זה טוב ויפה שבמסגרת עבודתכם אתם מבצעים פעולות רבות, החל בשיחות טלפון וכלה בפגישות רבות משתתפים. אבל מה שאת המנהל באמת מעניין היא ההשפעה של פעולותיכם על הצלחת הארגון. לכן במקום למסור לו רשימה של משימות שעשיתם, עדיף שתנסו להסביר מה המשימות האלה תורמות לתמונה הכוללת. אז במקום לספר על כל שיחה שניהלתם עם כל אחד מעשרת הספקים שדיברתם איתם השבוע - למשל, נסו משהו כמו: "דיברתי עם עשרה ספקים. שלושה היו מאוד רציניים, ולדעתי הם יוכלו להגדיל את החיסכון שלנו בלפחות 5% לפי מה שהבנתי מהשיחות איתם - כלומר חיסכון של 1.5 מיליון שקל לרוחב כלל הפעילות שלנו. אעדכן אותך במספר הסופי אחרי שנסיים את המשא ומתן איתם".

3. השיגו הוכחות מהסביבה

אם עשיתם משהו טוב, זה בסדר לבקש מעמיתיכם (או לקוחותיכם) לספר על כך לאחרים. מנהלים אוהבים לשמוע מלקוחות מרוצים.

כל אזכור שמובא בפני המנהלת שלכם שמדגיש איך עזרתם להשיג את המטרה הרצויה, להתגבר על מכשול או להניע את הפרויקט קדימה, יעלו אל פני השטח את תרומתכם וידגישו את יכולותיכם.

לכן כשמישהו מרוצה מעבודתכם, בקשו ממנו לעשות את זה רשמי: "האם תואילי בטובך לשלוח מכתב למנהלת שלי בקשר לתרומה שלי לפרויקט? היא מאוד מחזיקה ממך וזו תהיה דחיפה מקצועית רצינית לקבל מכתב כזה ממך".

4. הופיעו בפני מקבלי ההחלטות

היכולת להציג היטב את רעיונותיכם והישגיכם חשובה לקריירה שלכם לא פחות מלעשות את העבודה. לכן הופעה בפני המנהל של המנהל שלכם למשל, אם תבוצע נכון, יכולה ליצור ניראות ורושם שיועילו לכם בהמשך. לכן אם נקרית בדרככם ההזדמנות להציג עדכון על הפרויקט שלכם, לתת המלצה לגבי החלטה מסוימת, או לתת חוות דעת על כל דבר שהוא - נצלו את ההזדמנות.

ראשית כדאי לכם לזהות את הפרויקט החזק ביותר שלכם כדי שתוכלו לבוא מעמדת כוח. שנית אימרו למנהל שלכם שתשמחו להציג אותו בחלונות הגבוהים, ושזו הזדמנות טובה לתרגל את יכולות הפרזנטציה שלכם. אז עבדו ביחד עם המנהל שלכם כדי להבין מה חשוב למי שיאזין לכם ואיך להציג את המידע בדרך היעילה ביותר, כדי שהפרזנטציה תסמן אתכם כבטוחים בעצמכם והחלטיים, ואל תשכחו לציין בפני המנהל שלכם שתדאגו להציג גם אותו באור חיובי.

5. תפסו בעלות על הרעיונות שנגנבו מכם

מתישהו בקריירה שלכם בטח קרה או יקרה שסיפרתם לעמית על רעיון שלכם כדי לקבל פידבק, והוא כל כך אהב אותו עד שהוא ניכס אותו לעצמו. זה אולי מאוד מתסכל, אבל יש מה לעשות בנידון.

להתפרץ באמצע ישיבה ולטעון שזה היה הרעיון שלכם ייראה רע בלשון המעטה, לכן כדאי לנסות לתפוס מחדש פיקוד על ידי הצגת פרטים, מספרים, והפגנת שליטה בנושא תוך הכוונת השיחה לכיוון בו אתם מעוניינים.

תוכלו לומר גם מה הייתה ההשראה שלכם לרעיון, מה המספרים שגרמו לכם לחשוב שמדובר ברעיון טוב וכו' - דברים שמי שגנב לכם את הרעיון כנראה לא באמת העמיק בהם, ובום! הרעיון שוב שייך לכם, גדול ומגובש יותר ממה שהיה קודם.

לסיכום, זה נכון שכדאי לדעת לעבוד טוב בצוות, ושזה יכול לעזור להגיע להישגים שלבד בלתי אפשרי להשיג, אבל זיכרו גם שצוותים לא זוכים לקידום, אלא אינדיבידואלים, ולכן המשימה שלכם היא להיות שחקנים קבוצתיים מצוינים, אבל לדעת להכיר ולהדגיש את התרומה האידנדיבידואלית שלכם ולשלוט בדרכים הנכונות להביא אותה לידיעתם של אלה שעל פיהם יישק דבר.

תגיות

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
אצלי העובדים מסתובבים עם נעלי אצבע אורטופדיות
חקי חיון , אני מעסיק אך ורק עובדים שאינם מרמים את הלקוחות ואינם מרמים את הספקים. אצלי העובדים מסתובבים עם נעלי אצבע אורטופדיות ובגדים פשוטים אני עצמי עם נעלי אצבע אורטופדיות ובגדים מיד שנייה. אני מתגמל את עובדיו לפי יושר כלפי לקוחות וספקים ולפי חריצות ואכפתיות. אני לעולם לא נותן מתנות לחגים ובכלל לא נותן מתנות משום סוג שהוא העובדים בכלל צריכים לומר תודה שאני מעניק להם פרנסה ולא להעמיס על בעל העסק הוצאות כלשהן מעבר למשכורת. אני אוהב את העובדים ואסור בשום פנים ואופן לצעוק על עובד או להעליבו או לפג
חקי חיון  |  08.10.18
10.
קשרים קשרים וקשרים - האנשים שמקודמים הם החברים של המנהלים
אז הטיפ הכי חשוב - לא משנה עד כמה אתם גרועים בעבודה, כל עוד אתם מסתדרים מצוין עם המנהל אתם תקבלו את הקידום. ואילו העובד המקצועי שמביא תוצאות הכי טובות ומביא הכי הרבה כסף לחברה אבל הוא לא החבר של המנהל לא יקודם.
יעל  |  08.10.18
לכל התגובות