אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פשרה בין יצרני הרכב לאיחוד האירופי: "רק" 35% מזיהום המכוניות יופחת עד 2030 צילום: שאטרסטוק

פשרה בין יצרני הרכב לאיחוד האירופי: "רק" 35% מזיהום המכוניות יופחת עד 2030

ההחלטה התקבלה לאחר שגרמניה, בה שוכנים בין היתר מפעלי פולקסווגן, אאודי, אופל וב.מ.וו יצרה גוש חוסם להחלטת האיחוד בתמיכת מדינות במזרח אירופה

10.10.2018, 13:51 | תומר הדר

פשרה בין יצרני הרכב והאיחוד האירופי: יצרני הרכב יפחיתו את פליטת המזהמים "רק" ב-35% עד שנת 2030. כך מודיע האיחוד האירופי לאחר סבב שיחות שהתקיים אתמול עם יצרני הרכב הגדולים, לאחר שאלה הביעו מחאה בפני האיחוד האירופי עקב הודעתו מאתמול לפיה יצרני הרכב יחויבו להפחית את פליטת המזהמים הממוצעת של דגמי מכוניותיהם השונים ב- 40%.

קראו עוד בכלכליסט

ההחלטה על הפחתת היעד ל- 35% התקבלה לאחר שגרמניה, בה שוכנים בין היתר מפעלי פולקסווגן, אאודי, אופל וב.מ.וו יצרה גוש חוסם להחלטת האיחוד בתמיכת מדינות במזרח אירופה, בהן מחזיקים יצרני הרכב הגדולים מפעלים אשר נחשבים חיוניים לכלכלות המקומיות.

זיהום אוויר , צילום: שאטרסטוק זיהום אוויר | צילום: שאטרסטוק זיהום אוויר , צילום: שאטרסטוק

לאחר קבלת ההחלטה הסופית נשמעה ביקורת קשה בנושא מנציגי מדינות הנחשבות ליעדי חדירה מובילים במכירת רכב חשמלי, כדוגמת הולנד ונורבגיה. לפי הודעת Transport & Environment הבלגית, לובי איכות סביבה העוסק בנושא התחבורה, מדובר בפשרה מאכזבת המציבה את מפת האינטרסים של יצרני הרכב הגדולים לפני נושא איכות הסביבה. היעד השאפתני שמציב האיחוד האירופי נוגע בפועל לפליטת המזהמים הממוצעת לרכב, כלומר מדובר ביעד הלוקח בחשבון ממוצע מזהמים למכונית. הממוצע מחושב לפי הדגמים הנקיים וגם המזהמים. המשמעות המיידית עבור יצרני הרכב היא שיצטרכו בכל מקרה לפתח בעשור הבא גם רכבים חשמליים, גם רכבי פלאג אין הייבריד וגם מנועי בנזין ודיזל יעילים יותר. מבחינת תעשיית הרכב העולמית, יתכן בהחלט שיעד זה יהיה הסיבה הסופית לחיסולן של מכוניות בעלות מנועי דיזל, שבכל מקרה כניסתן למספר ערים גדולות באירופה עתידה להיאסר בעשור הבא.

תגיות