אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ספטמבר שחור בענף האופנה: ראשי הרשתות כינסו ישיבת חירום צילום: מיקי אלון, עמית שעל, אוראל כהן

ספטמבר שחור בענף האופנה: ראשי הרשתות כינסו ישיבת חירום

נתוני ריס מעידים על ירידה של 7% במכירות רשתות האופנה בהשוואה לתקופה המקביל בשנה שעברה. הקמעונאים כינסו ישיבה שמטרתה התנגדות לתוכנית משרד הכלכלה לפיה המכס על יבוא בגדים יעלה ל-12%

10.10.2018, 18:14 | אורנה יפת

המשבר בשוק האופנה נמשך: נתוני ריס מעידים כי המכירות בתקופת חגי תשרי השנה היו נמוכות ב-7% ביחס לשנה שעברה. מעבר למגמה המתמשכת בשוק ולחולשה במכירות החגים ישנן כמה סיבות נוספות. ראשית, החגים נחגגו השנה בספטמבר, בסמיכות לחזרה לבית הספר, וכמעט לא היה מרווח בין החגים לבין השיבה ללימודים.

קראו עוד בכלכליסט

המשמעות של כך היא שחודש ספטמבר היה חודש עתיר הוצאות עבור משקי הבית. בשנה שעברה החגים החלו במחצית ספטמבר ונמשכו עד ל-11 באוקטובר. שנית, השנה מרבית החגים היו באמצע השבוע, מה שהוביל למיעוט ימי עבודה בספטמבר ובהתאם לירידה של 3% במכירות האופנה בספטמבר אל מול ספטמבר שנה שעברה. בנוסף, ספטמבר הוא חודש חם יותר מאוקטובר. בשנה שעברה ירד גשם במהלך חג הסוכות והרשתות מכרו בגדי חורף, בעוד בתקופת החגים השנה נמכרו בעיקר פריטי קיץ.

גינדי פאשן מול. אחת מהסיבות לירידה במכירות ספטמבר היא הסמיכות של חגי תשרי לפתיחת שנת הלימודים, צילום: שאול גולן גינדי פאשן מול. אחת מהסיבות לירידה במכירות ספטמבר היא הסמיכות של חגי תשרי לפתיחת שנת הלימודים | צילום: שאול גולן גינדי פאשן מול. אחת מהסיבות לירידה במכירות ספטמבר היא הסמיכות של חגי תשרי לפתיחת שנת הלימודים, צילום: שאול גולן

בצל הנתונים הקשים, ל"כלכליסט" נודע כי ראשי ענף האופנה קיימו אמש אסיפת חירום נגד התוכנית של משרד הכלכלה להעלות מחדש את המכס על ייבוא מוצרי טקסטיל והלבשה. האסיפה התקיימה באיגוד לשכות המסחר שמאגד את הרשתות הקמעונאיות, בבין היתר, בפעילות אל מול הרגולטור. באסיפה השתתפו הראל ויזל מנכ"ל ובעלים קבוצת פוקס, ג'ואי שוובל מבעלי קבוצת גוטקס מותגים, רון רוטר סמנכ"ל כספים קסטרו, רמי שביט בעל השליטה במשביר לצרכן, רביב ברוקמאייר מנכ"ל גולף, סולי סקאל מבעלי קבוצת סקאל ועוד.

מימין: רון רוטר, ג מימין: רון רוטר, ג'ואי שוובל, הראל ויזל ורמי שביט | צילום: מיקי אלון, עמית שעל, אוראל כהן מימין: רון רוטר, ג

הקמעונאים מתנגדים לתוכנית שמגבש משרד הכלכלה, לפיה צפוי המכס על יבוא בגדים לעלות בחזרה בשיעור של עד 12%, לאחר שבתחילת השנה הוריד המשרד את המכס ל-0% במסגרת צו שעה לשנה. המהלך של משרד הכלכלה בא בעקבות פגישות, לחץ והפגנות מצד תעשיינים מקומיים שהפגינו נגד מדיניות הממשלה ודורשים גם הם הורדת מכסים ומיסים על ייצור בישראל וביטול הפטור ממע"מ בקניון מקוונות.

ראשי ענף האופנה, שמרביתם מייצרים את פריטי האופנה בחו"ל ומייבאים אותם לארץ, וחלקם – כדוגמת פוקס וזארה, גם מייבאים מותגי אופנה בינלאומיים מחו"ל, מתרעמים על ההחלטה ומתכוונים לפנות בבקשה לקיים פגישה עם שר הכלכלה אלי כהן ושר האוצר משה כחלון.

היבואנים טוענים כי הם גלגלו את הורדת המכסים על הצרכן והורידו מחירים, וכעת המהלך של הממשלה יעלה שוב את מחירי מוצרי האופנה. "הובטח לנו עם הורדת המכס שאם נגלגל את זה על הצרכן הצו יוארך, ולמרות שהורדנו מחירים, ואפשר לראות את זה בנתוני הלמ"ס, הממשלה מתכוונת לעלות עכשיו שוב את המכס. אנחנו לא נספוג את זה וזה יוביל לעליית מחירים בענף האופנה".

יבואן אחר אמר: "האינטרס של הרגולטור הוא להוריד את יוקר המחיה, אבל לא מאפשרים לנו להתחרות בצורה הוגנת. המהלך הזה רק יוביל לעליית מחירים של פריטי אופנה".

בדיקת מדד המחירים לצרכן בתחום ההלבשה וההנעלה אכן מראה כי נרשמה ירידה של עד 7% במדד מתחילת 2018 ביחס ל-2017. כך לדוגמא בחודש יוני לבדו ירדו המחירים לצרכן בתחום האופנה ב-6.4%, ביולי צנחו מחירי ההלבשה ב-7% ובאוגוסט נרשמה ירידה של 1.7%.

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
לרכוש מוצרים ושירותים רק ברשת האינטרנט
חקי חיון , כל בן אדם בעולם חייב לבצע את כל הרכישות שלו דרך רשת האינטרנט. כאשר אתם רוכשים באינטרנט אזי אתם מפסיקים לממן מכיסכם הפרטי קניונים ומרכזים וחנויות ובעלי חנויות ועובדי קניונים מרכזים וחנויות ואת כל בעלי המקצוע והתפקידים הנלווים. שימרו היטב על כספכם וחישבו היטב לפני כל הוצאה כספית. כל אדם בעולם כולו חייב להוציא כספו אך ורק על מוצרים ושירותים הכרחיים שמחירם נמוך ואיכותם גבוהה.כל מוכר מוצר וכל ספק שירות שלא יעניק משהו באמת חיוני שאיכותו ממש טובה ואתם לא תרכשו ממנו הוא יאלץ לסגור את עסקו.
חקי חיון  |  13.10.18
לכל התגובות