אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ווייז מרחיבה את שירות הנסיעות המשותפות לארה"ב כולה צילום: WAZE

ווייז מרחיבה את שירות הנסיעות המשותפות לארה"ב כולה

מפעילת אפליקציית הניווט הרכוב מחפשת אפיקי רווח חדשים, ותחום האקרפול הוא היעד המרכזי; שירות הנסיעות המשותפות שלה היה זמין עד כה בישראל ובשש מדינות בארה"ב, ועתה יגיע לכולן. זאת, תוך שיתוף פעולה מפתיע עם אמזון

10.10.2018, 21:13 | שירות כלכליסט

אפליקציית ווייז מבית גוגל מרחיבה את שירות שיתוף הנסיעות Waze Carpool, ומשיקה אותו בארה"ב כולה. עד כה, היה זמין רק בשש מדינות בה ובישראל - והרחבת פעילותו סוללת את דרכה לרווחים חדשים. השירות מאפשר לאנשים למצוא טרמפיסטים שרוצים להגיע ליעדים קרובים לשלהם, ולהרוויח כסף מהנסיעות - כשווייז גוזרת עמלה משלה על העסקה.

קראו עוד בכלכליסט

השירות הושק בשנה שעברה וכולל מיוני טרמפים לפי קרבה, מין, מקום עבודה והעדפות נוספות. דרך ווייז קארפול אפשר, למשל, לגלות מי עובד בבניין שלכם וגר בקרבתכם ולחסוך כך את הטרחה שבנהיגה או העיכובים שבתחבורה ציבורית.

אפליקציית ווייז קארפול, צילום: WAZE אפליקציית ווייז קארפול | צילום: WAZE אפליקציית ווייז קארפול, צילום: WAZE

"התנועה בארצות הברית נמצאת בשיא של כל הזמנים", אמר מנכ"ל החברה, נועם ברדין, באירוע שערכה החברה בניו יורק. "ועדיין, יותר מ-75% מהנוסעים מגיעים לעבודה לבד במכוניתם. ווייז נמצאת בעמדה ייחודית לקידום שיתוף הנסיעות ברמה הלאומית". 

עלות השירות נמוכה למדי, ודומה לשל נסיעה באוטובוסים ורכבות. ההשקה הראשונה היתה בישראל, טקסס וקליפורניה, כשרוב המשתמשים היו מקרב חברות גדולות כגוגל עצמה. השירות מורחב כעת בשיתוף פעולה עם אמזון - שעובדי מחסני הענק שלה יוכלו להיעזר בשירות הנסיעות ב-50 מכלולים לוגיסטיים שונים ברחבי ארה"ב. מדובר בשיתוף פעולה מפתיע מאוד, שכן אמזון וגוגל הן יריבות מרות בתחומים כהפעלה קולית ויישומים מקוונים, ולא טבעי לראות אותן במצב של הפסקת אש. "חברנו למרכזים הלוגיסטיים של אמזון ברחבי ארה"ב", אמר ברדין, והוסיף שאחת הסיבות לפרישת עובדים מהם היא קשיים בהגעה לעבודה.

הדמיית מנוע המיונים של ווייז קארפול, צילום: WAZE הדמיית מנוע המיונים של ווייז קארפול | צילום: WAZE הדמיית מנוע המיונים של ווייז קארפול, צילום: WAZE

בניגוד לשירותי שיתוף נסיעות, ווייז קארפול לא נועד להפוך למקור רווח או לקפוץ על עגלת כלכלת החלטורה במבנה הקלאסי שלה; הנהגים מרוויחים כסף קטן (כ-54 סנט למייל נסיעה), והנוסעים משלמים כסף קטן. החברה עצמה היא שגורפת את הרווחים במינימום מאמץ, ומבלי שתיכנס לבעיות רגולציה, תנאי עבודה או מלחמות עם נהגי מוניות כפי שקרה לאובר וליפט.

עם הרחבת השירות, הוא יוכל להפוך לאפיק רווח נוח מאוד עבור ווייז, שכיום נשענת על פרסומות כמקור הכנסה. לחברה, שנרכשה בידי גוגל לפני כחמש שנים ב-966 מיליון דולר, יש כמאה מיליון משתמשים פעילים בחודש ברחבי העולם.

תגיות