האם יצרניות רכב רימו את הארגון האירופי שעורך מבחני ריסוק?

האם יצרניות רכב רימו את הארגון האירופי שעורך מבחני ריסוק?

חשד: מכוניות שנבחנו על ידי ארגון הבטיחות האירופי EURONCAP צוידו בחלקים יותר עמידים מאלה שנמכרו בפועל לציבור הרחב

10.10.2018, 21:15 | תומר הדר

האם יצרני הרכב הגדולים רימו את ארגון הבטיחות האירופי? אנשי מכון בטיחות בריטי העוסק בתחבורה חשפו כי מכוניות שנבחנו על ידי ארגון הבטיחות האירופי EURONCAP צוידו במיוחד בחלקים יותר עמידים כדי שהמכוניות יקבלו ציון בטיחות גבוה יותר. הארגון החל בבדיקת הפרשה.

כיום, ארגון הבטיחות האירופי EURONCAP נחשב לסמכות העליונה בכל הנוגע בבטיחות כלי רכב. מבחני הריסוק שעורך הארגון כמה פעמים בשנה מסוגלים לחרוץ את גורלן של מכוניות להצלחה או לכישלון. הסטנדרטים שקובע הארגון, במיוחד בכל הקשור בהימצאן של מערכות בטיחות מקוריות, יצרו סטנדרט מחמיר לאבזור רכבים ומשפיעים על מיליוני צרכנים בעולם.

מבחן ריסוק, צילום: EURONCAP מבחן ריסוק | צילום: EURONCAP מבחן ריסוק, צילום: EURONCAP

ועם זאת כאמור - ייתכן כי יצרני הרכב מצאו דרך לרמות את הארגון. הדבר התגלה לאחר שכמה רכבים שעברו מבחני ריסוק על ידי הארגון פורקו לגורמים על ידי חוקרי הארגון ומכון הבטיחות הבריטי, שגילו כי מספר גדול של חלקים כגון כריות אוויר ומושבים סומנו בכתב במקומות נסתרים כ"חלקים המיועדים למבחני ריסוק".

המשמעות היא שייתכן כי חלק מן הרכבים שנבחנו על ידי הארגון בשנים האחרונות צוידו לדוגמה בכריות אוויר יותר יעילות מאלה שבפועל נמכרו לציבור הרחב.

לפי פרסומים, החקירה, שרק החלה לאחרונה, עוסקת ב"מספר ניכר של יצרני רכב" שהתקינו במכוניותיהם חלקי חילוף ששודרגו כביכול במיוחד לצורך מבחני הריסוק.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות