אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
וולמארט ואמזון יתחרו על הכיס ההודי בסיילים של החגים צילום: בלומברג

וולמארט ואמזון יתחרו על הכיס ההודי בסיילים של החגים

קמעונאיות הענק משקיעות בגיוס חברי מועדון כדי לשלוט בשוק שיגלגל בעוד עשור 200 מיליארד דולר

13.10.2018, 21:03 | שירות כלכליסט

עונת החגים, הפסטיבלים, והמכירות הפוקדת את הודו החל מתחילת אוקטובר היא הזדמנות מצוינת לעימות נוסף בין שתי ענקיות המסחר המקוון מארה"ב, וולמארט ואמזון. בסוף השבוע דיווחה אמזון כי מספר הרוכשים בשני ימי המכירות הראשונים לעונה שילש עצמו ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

קראו עוד בכלכליסט

ביום רביעי השיקו אמזון, ופליפקארט שבבעלות וולמארט, את עונת הסיילים בתת היבשת, שתסתיים היום עבור לקוחות פליפקארט, ומחר לרוכשים באמזון. ערב ההשקה אמר לרויטרס קליאן קרישנמורטי, מנכ"ל פליפקארט, כי אמזון מאבדת את הרלוונטיות שלה בהודו. בתגובה, ביום שישי הצהיר עמית אגרוואל, ראש חטיבת אמזון הודו, כי אתר החברה הוא יעד מועדף עבור לקוחות ותיקים וחדשים כאחד.

אמזון ופליפקארט נמצאות בתחרות עזה על שליטה בשוק המסחר המקוון ההודי, שעל פי הערכת מורגן סטנלי, יגלגל בעוד עשור 200 מיליארד דולר בשנה. לדברי אגרוואל, אמזון מציעה ללקוחותיה בהודו דרכי תשלום נוחות, מוצרי ביטוח וגם גרסה בשפה ההינדית של אתר החברה הזמין בסלולר.

אמזון נהנית מלמעלה מ־100 מיליון לקוחות בהודו. בכדי לגייס 100 מיליון נוספים היא משקיעה בתשתיות ויוצרת שיתופי פעולה עם שחקנים מקומיים בכדי לספק שליחויות מהירות יותר.

מועדון פריים, המעניק לחבריו גישה למבצעים ייעודיים, משלוחים ושירותי סטרימינג חינמיים הוא מנוע צמיחה חשוב לאמזון. עשרות מיליוני לקוחות שהצטרפו לאמזון פריים הפכו את הודו לשוק הצומח ביותר לפי חברי מועדון. כעת, מציעה פליפקארט מודל דומה.

היקפי הרכישות של הימים האחרונים לא נמסרו, אך הקמעונאיות הבטיחו כי יתעלו על אלו שנרשמו בשנה שעברה. באמזון, מוצרי האופנה הם הנמכרים ביותר כעת. גם מקררים, מכונות כביסה וטלוויזיות נמכרים בכמויות גדולות.

תגיות