אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הממשלה אישרה את התוכנית להגברת בטיחות רוכבי האופניים והקורקינט החשמליים צילום: שאול גולן

הממשלה אישרה את התוכנית להגברת בטיחות רוכבי האופניים והקורקינט החשמליים

לאחר ששר התחבורה כץ הכחיש את נחיצות התוכנית, הוא הגיש אותה יחד עם נתניהו. התוכנית כוללת קורס ייעודי לרוכבים שבסופו בחינה ותונפק תעודה לעוברים. מינואר ייאסר לרכוב ללא תעודה זו; נקבעה חובת שימוש באפוד זוהר; הקנס על רכיבה ללא קסדה עלה ל-1,000

14.10.2018, 13:35 | ליאור גוטמן

שבועיים לאחר ששר התחבורה ישראל כץ הכחיש את נחיצותה, הממשלה אישרה הבוקר (א') את התוכנית הלאומית להגברת בטיחותם של רוכבי האופניים החשמליים. ההצעה אושרה פה אחד והיא הוגשה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושר התחבורה והמודיעין ישראל כץ.

נכון להיום נעים בכבישים כ-250 אלף רוכבים, כשחלק מהם לא זכו לחינוך תעבורתי או לאפשרות שמישהו יבדוק את כשירותם לנוע בסמוך למשאיות ואוטובוסים. לדברי משרד התחבורה, הצעת ההחלטה מתייחסת בעיקר לכשירות הרוכב ולהגברת האכיפה והענישה בקרב רוכבי האופניים והקורקינטים החשמליים, והיא כוללת תיקוני חקיקה ותיקונים מנהליים, המחמירים את הענישה על הפרות חוק ברכיבה על כלים דו גלגליים חשמליים ועל שיווק של כלים בלתי תקניים, בניגוד לתקנות התעבורה.

התוכנית כוללת קורס ייעודי לרוכבי אופניים חשמליים שיבוצע על ידי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), עבור מי שלא החזיק ברישיון נהיגה או שלא עמד במבחן עיוני לקראת קבלת רישיון הנהיגה. בסיום הקורס, ייבחנו התלמידים במבחן ייעודי בנושא הרכיבה על האופניים. רשות הרישוי במשרד התחבורה תנפיק אישור כשירות לכל רוכב האופניים שעמד בהצלחה במבחן ייעודי שייקבע על ידה. לרשות השוטרים ופקחי הרשויות המקומיות יועמד מאגר שבו יופיעו כל הרוכבים שקיבלו אישור כשירות.

שר התחבורה ישראל כץ. בתחילה הכחיש את נחיצות התוכנית, צילום: אוראל כהן שר התחבורה ישראל כץ. בתחילה הכחיש את נחיצות התוכנית | צילום: אוראל כהן שר התחבורה ישראל כץ. בתחילה הכחיש את נחיצות התוכנית, צילום: אוראל כהן

במקביל לתוכנית להסדרת תחום האופניים החשמליים, השר כץ הנחה להוריד את גיל הנבחנים במבחן התיאוריה ל-15.5, וזאת בדומה לגיל התיאוריה המותר כיום בחוק למי שנוהג על טרקטור.

עד היום זכות המבחן בתיאוריה הייתה בגיל במקום 16 ו-3 חודשים. הורדת גיל לימוד התיאוריה נועדה להקנות לצעירים ידע והתמצאות מוקדמים בחוקי התעבורה, הן כרוכבי אופניים רגילים והן כהולכי רגל, ולאפשר גם לבני 16 שיעמדו במבחן התיאוריה, לרכוב כחוק על האופניים והקורקינטים החשמליים.

עוד נקבע שמ-1 בינואר 2019 ייאסר על רוכב אופניים חשמליים או קורקינט ממונע, שאין ברשותו רישיון נהיגה, שטרם עבר את מבחן הקורס הייעודי או שלא ניתן לו אישור כשירות לרכוב על הכלים החשמליים. כל הרוכבים יחויבו בחבישת קסדה. הקנס בגין רכיבה על אופניים חשמליים או קורקינט ממונע ללא קסדה יועלה מ-250 שקל ל-1,000 שקל.

במקביל נקבעה חובת שימוש באפוד זוהר. מי שהורשע בעבירה של רכיבה על אופניים או קורקינט חשמלי מתחת לגיל המותר וכן למי שרכב על כלים חשמליים שאינם עומדים בהגבלת המהירות המותרת (עד 25 קמ"ש), יידחה מועד קבלת רישיון הנהיגה ה"רגיל" שלו ב-12 חודשים.

הצעת ההחלטה קובעת עוד כי משרדים נוספים, בהם המשרד לביטחון פנים ומשרד הפנים, יקדמו תיקוני חקיקה בתחום סמכויותיהם, להגברת הבטיחות של רוכבי האופניים, באמצעות מתן סמכות לשוטרים ופקחים עירוניים להחרמה ולגריטה של כלים חשמליים בלתי חוקיים והטלת קנסות כבדים על בתי מסחר המשווקים ומוכרים כלים אלה.

תגיות

14 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
חיסול כלי תחבורה לעניים
רשיון לאופניים חשמליות = חיסול של כלי תחבורה נקי הוספת אלפי כלי רכב לכבישים הפקוקים גם כך התנכלות לעשרות אלפי אנשים "הבלתי מסודרים" לא בטוח שמישהוא עשה את החשבון כמה הרוגים היה אם כל בעלי האופנים החשמליות היו נוהגים ברכב או אופנוע שלא לדבר על הזיהום כן! דבר אחד אני מסכים הם הרבה פעמים מפריעים לרכבי ה SUV לשעוט בשבילי השכונה, באמת "סורי".
ben  |  14.10.18
לכל התגובות