אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

OnePep: להטמיע את פייסבוק במשרד

OnePep בנתה פלטפורמה לתקשורת פנים-ארגונית, ששואבת את השראתה מפייסבוק, אבל מאפשרת לעובדים לקיים תקשורת פנימית פתוחה ולהנהלה היא מעניקה כלי ניתוח לשיפור התנהלות הארגון. איך זה עובד? קפצנו לביקור

14.10.2018, 18:06 | מאור שלום סויסה
מייסד ומנכ"ל OnePep, איציק בן ישי, אינו היזם שאנו רגילים לראות - בן עשרים פלוס שהקים סטארט-אפ משלו כשהשתחרר מהצבא. בן ישי (46), כבר עבד בלא מעט חברות וארגונים טכנולוגיים, ובמהלך המסע הזה אחת החברות בה עבד נקלעה למשבר שגרם לנטישה מאסיבית של עובדים וירידה במדדי החברה. לאחר תהליך הבראה שלווה ע"י חברת ייעוץ, החברה חזרה להראות מדדים חיוביים.

"בתהליך הזה הבחנתי שהבעיה המרכזית הייתה התקשורת הפנים ארגונית, וברגע שהעובדים זכו להקשבה ופיתחו שפה משותפת, החברה חזרה לתפקד כמו שצריך, ומפה, מהמשבר הזה, קיבלתי את הרעיון להקים את OnePep", מספר בן ישי.

OnePep מגיע ממטבע הלשון Pep Talk (שיחת עידוד) והיא מערכת לארגונים של מעל 100 עובדים שאמורה לרכז בתוכה את כל תחום התקשורת בין העובדים בצורה ידידותית למשתמש. ממבט ראשון המערכת נראית בדיוק כמו הרשת החברתית המוכרת כל כך, פייסבוק: "זה אולי נראה כמו פייסבוק אבל יש פה המון כלים עסקיים שהטמענו", מסביר לנו אחד העובדים.

למערכת יש אפשרות לרכז בתוכה פעילות תקשורתית גם מתוך תוכנות ואפליקציות מוכרות שכבר מוטמעות בתוך ארגונים כמו אאוטלוק וסלאק, ולהפוך למערכת כמעט היחידה המשמשת לתקשורת בין אישית בחברה.

לטענת בן ישי, לא מדובר ברשת חברתית אלא בפלטפורמה שמטרתה לטפל ב-Employee Experience אבל עם ממשק משתמש שנראה ממש כמו פייסבוק: גם כאן יש פיד מתעדכן, התראות, יומן אירועים, תזכורות לימי הולדת, צ'אט (שגם הוא נראה בדיוק כמו גרסאת הווב של ווטסאפ) ואפילו קבוצות.  

משרדי OnePep במגדל עזריאלי שרונה בת"א, צילום: טל אזולאי משרדי OnePep במגדל עזריאלי שרונה בת"א | צילום: טל אזולאי משרדי OnePep במגדל עזריאלי שרונה בת"א, צילום: טל אזולאי

אבל הפיצ'ר החשוב ביותר, לדברי בן ישי, הוא היכולת של המערכת להסיק מסקנות באמצעות ניתוח כלל ההתכתבויות והמיילים בין העובדים בארגון: "המערכת מעודדת שיתוף ידע בין עובדים ומספקת כלים למדידה בעזרת ניתוח של המידע המשותף כדי להבין מה אפשר לשפר בארגון".

"ע"י ניתוח הטקסט, דו"ח סנטימנט אנחנו קוראים לזה, אנחנו מבינים את צרכי העובדים טוב יותר. לדוגמא, בארגון פיננסי גדול שבו הטמענו את המערכת, ראו בדו"ח כזה שהמילה שמן עלתה בהרבה דיונים, ולא הבינו בהתחלה את ההקשר. לאחר ניתוח מעמיק יותר הסיקו שהעובדים דיברו על האוכל השמן מדי המוגש במטבח ובארגון מיהרו לשנות את הרכב הארוחות", מספר בן ישי.

את החברה מלווים ד"ר אמיר אעידה, מומחה בתחום התקשורת הארגונית, אשר ניהל את קבוצת התקשורת הארגונית באינטל אירופה וישראל (EMEA), ואבי רובינזון, שבעברו כיהן כסמנכ"ל משאבי אנוש בטבע, כתר ונילית. החברה שמשרדיה ממוקמים בחלל העבודה של Labs במגדל עזריאלי שרונה בתל אביב, הצליחה לגייס עד כה 1.25 מיליון דולר מהון עצמי וממשקיעים פרטיים ונמצאת כרגע בסבב גיוס נוסף.

תגיות