אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מייסד "אושר עד": אין אצלנו טריקים כמו קופונים, מועדון או הנחות - אצלנו הכל פשוט, פשוט"

אריה בוים בכנס פסגות 360 של כלכליסט: "הספקים צריכים להתמודד עם שחיקה של 5% ואנחנו כבר רואים בעיניים שלהם שהם לא יכולים יותר"

15.10.2018, 13:02 | נעמי צורף
"הספקים צריכים להתמודד עם שחיקה של 5% ואנחנו כבר רואים בעיניים שלהם שהם לא יכולים יותר", כך אמר אריה בוים, ממייסדי רשת הסופרמרקטים "אושר עד" בשיחה עם כתבת "כלכליסט" דיאנה בחור ניר. השיחה התקיימה במסגרת כנס פסגות 360: כלכלה מסביב לעולם של בית ההשקעות בשיתוף "כלכליסט".

מתי אתם לוחצים את הספק ומתי אתם סופגים את זה?

"אנחנו מסתכלים לו בעיניים. למשל בתחום הלחם אפשר לראות שהמאפיות מפסידות שנים, זה שקוף, אני רואה בדוחות של אנג'ל שנסחרת בבורסה ואני יודע שאין הבדל בינה לבין המאפיות האחרות".

 דיאנה בחור ניר בשיחה עם אריה בוים ממייסדי רשת אושר עד, צילום: עמית שעל דיאנה בחור ניר בשיחה עם אריה בוים ממייסדי רשת אושר עד | צילום: עמית שעל  דיאנה בחור ניר בשיחה עם אריה בוים ממייסדי רשת אושר עד, צילום: עמית שעל

אתה יודע לזהות מתי זה באמת לא יכול ומתי זה סיפור מקביל למה שהיה עם מחירי הקוטג'?

"כמובן".

"בלי טריקים ובלי שיטקים" זו האג'נדה של אושר עד ונראה שזה עובד להם לא רע. בוים סיפר על ה-DNA של החברה ואמר "אנחנו אנטי מורכבות, אנטי מסובכות ובעד שקיפות כמה שיותר גדולה. זה מתבטא באופן שבו אנחנו מציגים את המחירים למשל - אין אף פעם מחיר שונה מקוד לקוד ואין טריקים כמו קופנים, אין מועדון, אין הנחה פה ומחיר שם. הכל אצלנו פשוט, פשוט, פשוט".

בוים מתאר כי בתחילת דרכה כיוונה החברה לצרכן החרדי בתקופה שבה שוק המהדרין היה מצומצם. "עם השנים השוק החרדי התרחב ואיבד את האפיון היחודי שלו כמו משפחות גדולות. היום גם כמעט ואין מוצרים שהם לא מהדרין וגם אם יש הכשרות לא מייקרת באופן משמעותי, אז אין צורך בסופר שמביא רק אותם". כשנשאל מי קהל היעד שלו כיום השיב בוים "אנחנו פונים לשוק של חסכנים, לא מיעוטי יכולת, חסכנים".

בוים הוסיף על אופיה הייחודי של "אושר עד" ואמר כי "הלקוחות הקמעונאיים רוצים את כל הלקוחות אצלם. אם הם פותחים ב-7 אני פותח לא לפני 10 וחצי. אם הם מחזיקים במגוון שלהם 20 אלף פריטים אני מחזיק 5,000. אני יודע שיש לקוחות שלא יכנסו אלי כי הם לא מוצאים את מה שהם רוצים אבל התוצאה היא שעלויות התפעול שלי נמוכות יותר".

כל שאר הרשתות מתרחבות לתחומים שאינם קמעונאות: ברמי לוי טלוויזה וסלולר, בשופרסל פארם, תיירות ואשראי, מה הסיבה לזה לדעתך?

"מיצוי של יכולתם הקמעונאית בתחום המזון. הם מנסים להיכנס לתחומים שבהם יש סינרגיה כלשהי לפעילות שלהם אבל הקשר בין זה לקמעונאות קלאסית קלוש".

גם אתם תגיעו בשלב מסויים לרוויה הזאת, איך תתמודדו איתה?

"לכן התחלנו לפתח את העסק בארה"ב נכנסו עם סניף לברוקלין, בקרוב נגיע לניו ג'רזי, המכנה המשותף שאנחנו מחפשים זה קהילות יהודיות גדולות".

תגיות

32 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

32.
ממש קיבלתי אכזבה באושר עד
מזה 8 שנים אני קונה את כל המצרכים שלי באושר עד מי פסח לפסח מראש השנה לראש השנה לצערי הגעתי לאושר עד לפני כמה חודשים בראש השנה כדי לעשות קניות לחג כהרגלי באושר עד בסגולה אני בא כמו שאני רגילה לשלם בצ׳ק מוציאה את שיק היא אומרת לי שאין לי אישור וזה היה לפני העשירי לחודש וכמובן שהייתי תקוע בלי כסף האפשרות היחידה שלי את הצ׳ק שאלתי אותה למה מצטבר של אושר עד עובדים עם חברת ישרו שייק אמרתי לה למה לא מקבלים תדברי עם הבנק שלך אני מדברת עם הבנק שלי וכל האנשים מסתכלים עליי כל כך מבייש עגלה שלי מלאה עם רימונ
תמר  |  30.03.20
29.
הרשת הכי הכי טובה בישראל
ובעיקר בגלל שאין עובדים ערבים שכל הזמן מתעסקים עם נשים ולא מכבדים. ברמי לוי אין להם בושה... אני ממש מרגישה בעזה עם כל הערבים שעובדים שם. זה גורם לי להרגיש לא בנוח, וגם להרהר האם הם לא מחבלים לנו במזיד במזון מהקצבה והגבינות. אושר עד ממש מדהימים לדעתי זולים, וממש נותן לי להרגיש כמו בקוסקו בחו"ל. חזקו ואימצו
ורד  |  24.09.19
לכל התגובות