אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מייסד "אושר עד": אין אצלנו טריקים כמו קופונים, מועדון או הנחות - אצלנו הכל פשוט, פשוט"

אריה בוים בכנס פסגות 360 של כלכליסט: "הספקים צריכים להתמודד עם שחיקה של 5% ואנחנו כבר רואים בעיניים שלהם שהם לא יכולים יותר"

15.10.2018, 13:02 | נעמי צורף
"הספקים צריכים להתמודד עם שחיקה של 5% ואנחנו כבר רואים בעיניים שלהם שהם לא יכולים יותר", כך אמר אריה בוים, ממייסדי רשת הסופרמרקטים "אושר עד" בשיחה עם כתבת "כלכליסט" דיאנה בחור ניר. השיחה התקיימה במסגרת כנס פסגות 360: כלכלה מסביב לעולם של בית ההשקעות בשיתוף "כלכליסט".

מתי אתם לוחצים את הספק ומתי אתם סופגים את זה?

"אנחנו מסתכלים לו בעיניים. למשל בתחום הלחם אפשר לראות שהמאפיות מפסידות שנים, זה שקוף, אני רואה בדוחות של אנג'ל שנסחרת בבורסה ואני יודע שאין הבדל בינה לבין המאפיות האחרות".

 דיאנה בחור ניר בשיחה עם אריה בוים ממייסדי רשת אושר עד, צילום: עמית שעל דיאנה בחור ניר בשיחה עם אריה בוים ממייסדי רשת אושר עד | צילום: עמית שעל  דיאנה בחור ניר בשיחה עם אריה בוים ממייסדי רשת אושר עד, צילום: עמית שעל

אתה יודע לזהות מתי זה באמת לא יכול ומתי זה סיפור מקביל למה שהיה עם מחירי הקוטג'?

"כמובן".

"בלי טריקים ובלי שיטקים" זו האג'נדה של אושר עד ונראה שזה עובד להם לא רע. בוים סיפר על ה-DNA של החברה ואמר "אנחנו אנטי מורכבות, אנטי מסובכות ובעד שקיפות כמה שיותר גדולה. זה מתבטא באופן שבו אנחנו מציגים את המחירים למשל - אין אף פעם מחיר שונה מקוד לקוד ואין טריקים כמו קופנים, אין מועדון, אין הנחה פה ומחיר שם. הכל אצלנו פשוט, פשוט, פשוט".

בוים מתאר כי בתחילת דרכה כיוונה החברה לצרכן החרדי בתקופה שבה שוק המהדרין היה מצומצם. "עם השנים השוק החרדי התרחב ואיבד את האפיון היחודי שלו כמו משפחות גדולות. היום גם כמעט ואין מוצרים שהם לא מהדרין וגם אם יש הכשרות לא מייקרת באופן משמעותי, אז אין צורך בסופר שמביא רק אותם". כשנשאל מי קהל היעד שלו כיום השיב בוים "אנחנו פונים לשוק של חסכנים, לא מיעוטי יכולת, חסכנים".

בוים הוסיף על אופיה הייחודי של "אושר עד" ואמר כי "הלקוחות הקמעונאיים רוצים את כל הלקוחות אצלם. אם הם פותחים ב-7 אני פותח לא לפני 10 וחצי. אם הם מחזיקים במגוון שלהם 20 אלף פריטים אני מחזיק 5,000. אני יודע שיש לקוחות שלא יכנסו אלי כי הם לא מוצאים את מה שהם רוצים אבל התוצאה היא שעלויות התפעול שלי נמוכות יותר".

כל שאר הרשתות מתרחבות לתחומים שאינם קמעונאות: ברמי לוי טלוויזה וסלולר, בשופרסל פארם, תיירות ואשראי, מה הסיבה לזה לדעתך?

"מיצוי של יכולתם הקמעונאית בתחום המזון. הם מנסים להיכנס לתחומים שבהם יש סינרגיה כלשהי לפעילות שלהם אבל הקשר בין זה לקמעונאות קלאסית קלוש".

גם אתם תגיעו בשלב מסויים לרוויה הזאת, איך תתמודדו איתה?

"לכן התחלנו לפתח את העסק בארה"ב נכנסו עם סניף לברוקלין, בקרוב נגיע לניו ג'רזי, המכנה המשותף שאנחנו מחפשים זה קהילות יהודיות גדולות".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



31 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

29.
הרשת הכי הכי טובה בישראל
ובעיקר בגלל שאין עובדים ערבים שכל הזמן מתעסקים עם נשים ולא מכבדים. ברמי לוי אין להם בושה... אני ממש מרגישה בעזה עם כל הערבים שעובדים שם. זה גורם לי להרגיש לא בנוח, וגם להרהר האם הם לא מחבלים לנו במזיד במזון מהקצבה והגבינות. אושר עד ממש מדהימים לדעתי זולים, וממש נותן לי להרגיש כמו בקוסקו בחו"ל. חזקו ואימצו
ורד  |  24.09.19
27.
זול עולה ביוקר וממר לא יוצא מתוק
אכן הרשת זולה, אך לצערי המוצרים ברוב המקרים הם באיכות ירודה מאוד אם לא גרועה. המוצרים הבסיסיים נמכרים במחיר רגיל והמוצרים מהמותגים הגדולים לפעמים אף יקרים יותר. באזור הבשר והירקות המצב הוא חמור ביותר (למעט הסניף בגבעת שאול) הירקות והפירות כמעט בגדר הבלתי אכילים ברוב ימות השבוע, ובבשר אין היצע טרי אם בכלל. לסיכום הייתי מגדיר את הרשת כמעולה למשפחות מרובות ילדים שמחפשות לעשות את הקנייה החודשית של היבשים, הקפואים הלא ממותגים והשימורים במחיר סיטונאי. למי שמחפש לעשות קניות יומיומיות אין מה לחפש שם, לא מבחינת המחירים, ובטח ובטח לא מבחינת האיכות ולא דברתי על שעות הפעילות שמתחילות רק באזור 10 11 בבוקר והשירות המעט מזלזל של העובדים. בנוגע לנקודה של הרחבת העסק למוצרי שירות שונים אני נאלץ לחלוק על רב אריה ולהזכיר לו שהוא מוכר בלי סוף שמעטס בכניסה לחנות מציוד כתיבה לבית ספר ומוצרי חשמל ביתיים ועד כסאות ציליות ומשחקי קופסא וכדומה. *רוב הכתוב פה מתייחס בעיקר לסניף לוד.
נאור בנזימן  |  19.12.18
לכל התגובות