אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
החשש: שאר פרויקטי הרכבת ייתקעו צילום: רויטרס

החשש: שאר פרויקטי הרכבת ייתקעו

הסיבות לכך נעות בין חוסר שביעות רצון מקצב העבודה של קבלן החשמול - חברת Semi הספרדית - לבין מחסור בציוד ובכוח אדם

17.10.2018, 07:31 | ליאור גוטמן

בכירי משרדי האוצר והתחבורה קיימו בשבועות האחרונים סבב פגישות עם הנהלת רכבת ישראל כדי לכייל את לוחות הזמנים של חשמול הרכבת מחדש. את הקו התקול לירושלים, זה שסובל מרצף בלתי הגיוני של תקלות, כבר מגדירים שם כ"בריחה רשמית מהלו"ז". אבל החשש הנוכחי הוא ששאר הפרויקטים בארץ ייתקעו.

הסיבות לכך נעות בין חוסר שביעות רצון מקצב העבודה של קבלן החשמול - חברת Semi הספרדית - לבין מחסור בציוד ובכוח אדם. בכיר באחד ממשרדי הממשלה אמר אתמול שהחשמול לא מתקדם בקצב הנדרש וכי זה משפיע על התפעול. לא מדובר רק בקו החדש בין ירושלים לתל אביב שמגיע רק עד נתב"ג, אלא גם בהבנה שכל עוד הקו הזה לא מחושמל במלואו, חלק מציוד הדיזל שנועד לקווים אחרים נשאר תקוע בנתב"ג, מה שפוגע קשות בחיבור לצפון ולמודיעין.

קרונות של הרכבת, צילום: יח"צ קרונות של הרכבת | צילום: יח"צ קרונות של הרכבת, צילום: יח"צ

בנוסף, באוצר מתעקשים שכדי לקבל עוד קרונות לטובת כלל הקווים יש לבצע מכרז. כסף לא חסר, אומרים בסביבת האוצר, אבל מאחר שמדובר בכספי ציבור, יש למקסם את התועלת. ברכבת מנגד טוענים שרכישה של עוד קרונות היא רכש המשך שלא מחייב מכרז, ולכן החשכ"ל טועה. ההבדל הוא שבהזמנת רכש המשך הקרונות הראשונים יכולים להיות פה בתוך 10 חודשים, ואם מוציאים מכרז חדש — זה ייקח שלוש עד ארבע שנים לפחות.

אז ברכבת לוחצים, בחשכ"ל מתעקשים, והמדינה שוב נדחקת לפינה בפרויקט תשתית לאומי. זה מזכיר את הטיפול המאוחר והלקוי במשק המים, שהניב תוכניות חירום להקמת מתקני התפלה שיעבדו רק בעוד חמש שנים, או את מתווה הגז הממשלתי שנתן ליזמים פטור מהסדר כובל רק כי המדינה חייבת שעוד צינור יתחבר לחוף כדי למכור גז לירדן ולמצרים.

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
הבעייה האמיתית התנהלות לא מקצועית של הנהלת רכבת
אני עובד רכבת שנים רבות, הרכבת חשובה לי מאד. בעבר ההנהלה הייתה מקצועית לעילא ולעילא. אנשים שמבינים רכבות, מהנדסים מעולים אנשי מקצוע יוצאים מגדר הרגיל. הכל התהפך כשהתחילו להביא לרכבת כל מיני אלופים מהצבא , החל מ״חקי״ הראל , שהבנתו שאפה לאפס ועשה את כל השגיאות שבעולם לקח את הביצוע מאנשי הרכבת המנוסים והיו הטובים ביותר. גלה בדן צפריר שגם הוא היה אולי טוב בכלכלה אבל שוב, לא הבין כלום ברכבות. הבעיה נמשך. ומילה על אגף הביטחון של הרכבת ששולט בכניסת עובדים ופוסל לכניסה לשטח הרכבת עובדים מנוסים גם
עובד רכבת  |  18.10.18
לכל התגובות