אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תביעה נגד פייסבוק: "הציגה למפרסמים נתונים שקריים ביודעין" צילום: רויטרס

תביעה נגד פייסבוק: "הציגה למפרסמים נתונים שקריים ביודעין"

החברה הודתה לפני כשנתיים שטעות בחישוב זמני הצפייה בסרטונים בה הובילה להעברת נתונים שגויים למנהלי קמפיינים. עתה טוענת סוכנות פרסום שהחברה ידעה על כך כשנה וחצי לפני כן, אך לא פצתה פה

17.10.2018, 10:11 | עומר כביר
פייסבוק ידעה כבר בתחילת 2015 שסיפקה למפרסמים נתונים שגויים על זמן הצפייה הממוצע בסרטונים ברשת החברתית, ושיקרה לגבי כך - כך לפי תביעה שהוגשה נגד החברה, ושפרטיה פורסמו בבלומברג.

קראו עוד בכלכליסט

לפני כשנתיים הודתה פייסבוק שטעות באופן חישוב זמן הצפייה הממוצע הביא לניפוח המדד בנתונים שנמסרו למפרסמים - נתונים שמשמשים אותם להחלטה על היקף התקציבים שיעבירו לרשת החברתית. בתביעה שהגישה סוכנות הפרסום המקוונת Crowd Siren נטען עתה שהחברה ידעה על הטעות לפחות שנה וחצי קודם לכן.

ידעה ושתקה? פייסבוק, צילום: Instapage ידעה ושתקה? פייסבוק | צילום: Instapage ידעה ושתקה? פייסבוק, צילום: Instapage

לטענת התובעת, פייסבוק לא תיקנה את המדד השגוי ותחת זאת, פתחה בקמפיין יחסי ציבור שנועד להסיח את הדעת מהטעויות. "אם פייסבוק היתה מתקנת את הטעות מיד ובאופן ישר, מפרסמים היו רואים ירידה מוחשית במדדי הצפייה. הדבר היה מקטין את הסבירות שהם יקנו פרסומות וידאו מפייסבוק", נטען. הסוכנות מבקשת לקבוע שהרשת החברתית ביצעה הונאה ושעליה לשלם פיצויי עונשין.

מפייסבוק נמסר בתגובה לבלומברג: "התביעה לא מוצדקת והגשנו בקשה לדחות את טענות ההונאה. הרמיזות שלפיהן ניסינו להסתיר את הסוגיה משותפינו שגויות. הודענו ללקוחותינו על הטעות כשגילינו אותה, ועדכנו את מרכז הסיוע שלנו כדי להסביר את הסוגיה".
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות