אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כיצד יצרה ״פעילים״ WinWin באמצעות בניית צוות שירות לקוחות ייחודי שהגיל הממוצע בו הוא 67? צילום: שאטרסטוק

כיצד יצרה ״פעילים״ WinWin באמצעות בניית צוות שירות לקוחות ייחודי שהגיל הממוצע בו הוא 67?

אם פתחתם עיתונות כלכלית בשנתיים האחרונות, כנראה שקראתם עשרות כתבות על ״המילניאלס״ - העובדים הצעירים, בני שנות ה-2000 והכישורים הרבים שלהם המחלחלים לשוק העבודה. אך בחברת ההשקעות ״פעילים״ החליטו להסתכל גם על היתרונות של בני הגיל השלישי ולהשתמש בהם כדי ליצור תועלת עצומה לחברה. בדרך, הם גילו שורה של כישורים שרלוונטיים יותר מתמיד למגוון חברות במשק. האם חברות נוספות יכולות ללמוד מזה? נראה שכן

21.10.2018, 09:48 | מערכת Dun's 100

״יחס אישי הוא דבר שברור להם ולכן הם יוזמים אותו״

בדסק קשרי הלקוחות בפעילים, מטפל הצוות בלקוחות אשר הפקידו את מיטב כספם ומנהלים שם את החשבון במשך שנים. הלקוחות האלו אינם מצפים רק לדוח רבעוני אשר מפרט את התשואה אשר השיגו. הם מצפים ליחס אישי, שיתקשרו אליהם, שייזמו מול הצעות לגיוון התיק ויזהו עבורם הזדמנויות. את התפקיד הזה בדיוק ממלאים 8 חברי דסק שגילם הממוצע הוא 67. חלקם, עברו את גיל 70.

מצב של WinWin ללקוחות ולחברה כאחד

למרות שצוות כזה הוא חריג בנוף, בישראל, התועלת העצומה ללקוחות היא ב"מנהל לקוח" קבוע המעדכן באופן ייזום אחת לתקופה אודות מצב תיק ההשקעות והערכות של מומחי פעילים לגבי המגמות בשווקי ההון בארץ ובעולם לתקופה הקרובה. בנוסף, היות וחלק מהלקוחות הפותחים תיק השקעות נמנים על ה"גיל השלישי" הם מרגישים בטחון בכך שמעברו השני של הקו נמצא מישהו או מישהי מנוסה בתחומי ההשקעות ובחיים בכלל.

עבור העובדים והעובדות בדסק קשרי יועצים התועלת הנה ההשתייכות למסגרת המאפשרת להם גם להמשיך לעבוד במשרה חלקית ולהישאר מעודכנים בתחום המקצועי שכה קרוב לליבם ולהיות באינטראקציה עם לקוחות וגם ליהנות מהזמן הפנוי לבילוי עם חברים, נכדים ותחביבים שמעט נזנחו בשנים שהיו עסוקים בעבודה במשרה מלאה ובבניית הקריירה.

גם לסבתא יכולה להיות קריירה

״אנחנו נוהגים להסתכל על היתרונות בכל מגזר ובכל גיל״ מספר אבישי קרואני, מנכ״ל פעילים ניהול תיקי השקעות. ״ברור שכוח האדם שלנו מורכב מצעירים ומבוגרים כאחד, אך במקרה הזה הצלחנו להשתמש ביכולות ובניסיון של אנשים שיצאו לפנסיה, בצורה שהכי התאימה לצרכים של החברה. הלקוחות מעריכים אותם מאד ויוצרים איתם שפה משותפת. חברות נוספות יוכלו להרוויח מהטמעה של תהליך דומה״.

   

"מסתכלים על היתרון בכל גיל וגיל". אבישי קרואני, מנכ״ל פעילים, צילום: סיון פרג "מסתכלים על היתרון בכל גיל וגיל". אבישי קרואני, מנכ״ל פעילים | צילום: סיון פרג' "מסתכלים על היתרון בכל גיל וגיל". אבישי קרואני, מנכ״ל פעילים, צילום: סיון פרג

גיל כיתרון: ניסיון שקשה למצוא בשוק

״התועלת לחברה היא בהעסקת עובדים מנוסים מאוד״ מסביר קרואני. ״רובם היו בתפקידים ניהוליים במערכת הבנקאי אשר חוו במהלך שנות עבודתם תקופות "סוערות" של עליות או ירידות בשווקי ההון. ניסיונם זה מאפשר להם לשוחח עם הלקוחות הן בתקופות של תנודתיות בשווקי ההון ברוגע ובסבלנות ולשתף את הלקוחות בניסיונם הרב במצבים דומים שקרו בעבר והן בתקופות של עליות.״

נראה שהכישורים האלו רלוונטיים לא רק לתחום ניהול ההשקעות. גם בתחומים נוספים, אם יישמו את הניסיון המוצלח והלקחים של פעילים, יוכלו להניב תועלת. בתחומי ההנדסה, השירות, התכנות - בני הגיל השלישי יכולים להיות עובדים מצויינים ומנוסים מאד. כך ניתן להשיג במכה אחת מטרה עסקית וחברתית חשובה: הגדלת הכנסות החברה ותועלתה לצד העסקה של אנשים אשר יצאו לפנסיה.

תגיות