אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הוועדה להגבלת פרסום מזון מזיק: ייאסר שימוש בסלבס ובדמויות מצוירות צילום: youtube

הוועדה להגבלת פרסום מזון מזיק: ייאסר שימוש בסלבס ובדמויות מצוירות

על פי המלצות הוועדה, יוקם מערך אכיפה לנושא מגבלת הפרסומות כיחידה במשרד הבריאות; כן יוכנס סימון אדום בפרסומות למזון מזיק

22.10.2018, 17:12 | נורית קדוש

בתום שבוע של דיונים, פרסם היום (ב') משרד הבריאות את מסקנות הוועדה להגבלת פרסום מזון מזיק. עבודת הוועדה, בראשות ד"ר אודי קלינר, מ.מ. ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות כוללת כמה המלצות ובראשן הכנסת סימון אדום בפרסומות למזון מזיק ואיסור שימוש בדמויות מוכרות לפרסמו. בשלב ראשון מדובר ברגולציה עצמית ובהמשך, ייקבעו תקנות מחייבות.

ההחלטה צריכה לקבוע באילו שעות, באילו פלטפורמות ולאיזה קהלי יעד יחולו המגבלות. המסקנה השנייה נוגעת לצורך להגיע לאיזונים בין פרמטרים של הגיל, שעות הצפייה ושיעור הילדים הצופים כמכלול. חברי הוועדה קבעו כי גיל 12 כבר נחשב לגיל ההבנה, ואילו גיל ההשפעה הינו הרבה מעבר לגיל זה וכולל מבוגרים. הוסכם כי ילדים רואים כמעט בכל השעות וטווח הדיון בשעות הגבלת הפרסום נקבע לשעות 22:00-18:00.

קראו עוד בכלכליסט

נדב גדג נדב גדג' בפרסומת לבמבה אסם | צילום: youtube נדב גדג

ההמלצה השלישית היא להקים מערך ניטור מתוקצב לנושא מגבלות הפרסום והשיווק. מערך זה יכול להיות רק של משרד הבריאות או גוף לאומי מתוקצב עם עוד שותפים כמו איגוד הפרסום, הרשות השנייה ומשרדי ממשלה. הוועדה המליצה עוד להקים מערך אכיפה לנושא מגבלת הפרסומות כיחידה במשרד הבריאות שתקבל נתונים מגוף ניטור ותלונות מהציבור ותהיה אחראית לקיים בירור פניות והפרות של המגבלות וכן להפעיל סנקציות בהתאם לתוצאות הבירור.

אחת המגבלות המשמעותיות נוגעת לאיסור שימוש בסלבס ובדמויות מצוירות, הימנעות מפרסום בהצגות ובסרטי קולנוע המיועדים לילדים, איסור חלוקה בחינם של מוצר מזון מזיק, מתן חסויות של יצרני מזון מזיק לארועים לילדים ובני נוער ושימוש בילדים ובני נוער כיוטיוברים למזון מזיק.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות