אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אימון מתקדם: עם הראש מתחת למים צילום: שאטרסטוק

אימון מתקדם: עם הראש מתחת למים

מהם העזרים הנלווים לאימוני שחייה, למה הם מסייעים, מתי נשתמש בהם ומה פחות מומלץ. המדריך הקצרצר

23.10.2018, 08:26 | ארי תדהר
השחייה משפרת את הסיבולת והגמישות ומחזקת בעיקר את פלג הגוף העליון ושרירי הבטן והגב. משום שבמים אין אימפקט מהאדמה, המתאמן לא נושא את גופו והדופק נמוך יחסית, כי הלב לא צריך להזרים דם כנגד כוח הכבידה.

בשנים האחרונות החלו המתאמנים בשחייה להשתמש בעזרים, החשובים מאוד לתרגול הטכניקה. אחד מהם הוא הסנפירים, שמסייעים לנו בהצפת פלג הגוף התחתון ובהאצת התנועה במים, וכך מאפשרים לנו להתרכז בטכניקה ובהשפעת התנגדות המים על גופנו. המנוף שמפעילים הסנפירים על כף הרגל עוזר לגמישות וליישור הרגליים. לשחיינים מתחילים מומלץ להיעזר בסנפירים הארוכים הסטנדרטיים.

סנפירים כאביזר סיוע. מאיצים את התנועה במים ומאפשרים להתרכז בטכניקה, צילום: שאטרסטוק סנפירים כאביזר סיוע. מאיצים את התנועה במים ומאפשרים להתרכז בטכניקה | צילום: שאטרסטוק סנפירים כאביזר סיוע. מאיצים את התנועה במים ומאפשרים להתרכז בטכניקה, צילום: שאטרסטוק

אביזר נוסף הוא הפולי, מצוף שמניחים בין הרגליים וממקד את העבודה על פלג הגוף העליון. בדרך כלל לא נבצע עבודת רגליים כאשר נשתמש בו. לעומתו, ישנו הקרש, שדווקא מיועד לעבודה זו, אך פחות מומלץ משום שמחייב אותנו להחזיק את הראש מעל המים. אפשרות חלופית לעבודת רגליים היא שנורקל אמצע, שבאמצעותו ניתן לשחות כשהידיים בחץ ולהמשיך לנשום.

לעבודה על גריפה נכונה נשתמש בכפות. ככל שהן גדולות יותר, כך העבודה מאומצת יותר. חשוב מאוד לעבוד איתן בהדרגה בהיבטים של גודל הכף, עצימות ומשך האימון, כי העומס שהן מפעילות על הכתפיים גדול מאוד. פעמים רבות נעשה שימוש בכפות ופולי יחד.

למרות היעילות הרבה שלהם, השתדלו להשתמש בעזרי השחייה רק בחלקים מוגדרים של האימון. מטרתם להביא אותנו לשלב הסופי, שבו נשחה בלעדיהם. תחושת המים ללא עזרים היא החשובה ביותר כדי להשיג התקדמות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות