אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רשת קיקו מילאנו סוגרת את כל סניפיה בפולין צילום: שאטרסטוק

רשת קיקו מילאנו סוגרת את כל סניפיה בפולין

לכלכליסט נודע כי רשת הקוסמטיקה מחסלת את פעילותה במדינה. בסביבת מחזיקת הזיכיון לפעילות בארץ, קסטרו, משדרים עסקים כרגיל

23.10.2018, 08:19 | נווית זומר

רגע לפני הגעתה לישראל המתוכננת ב־1 במרץ, רשת האיפור הבינלאומית קיקו מילאנו סוגרת את פעילותה בפולין. קיקו מילאנו נכנסה לפולין לפני ארבע שנים והפעילה סניפים בקניונים מובילים כמו ארקדיה בוורשה. אלה נסגרו בחודש האחרון על ידי החברה בגלל אי־כדאיות כלכלית. שנה לפני כן, קיקו ארה”ב שהפעילה כ־30 סניפים, פנתה לבית המשפט בבקשה לצ'פטר 11 (הליך של הקפאת הליכים שבמסגרתו החברה ממשיכה לפעול), ומאז מפעילה בארה"ב רק חנויות בודדות ואת עיקר פעילותה מבצעת דרך האתר שלה.

סניף קיקו מילאנו באיטליה, צילום: שאטרסטוק סניף קיקו מילאנו באיטליה | צילום: שאטרסטוק סניף קיקו מילאנו באיטליה, צילום: שאטרסטוק

קיקו מגיעה לישראל תחת הזיכיון של קבוצת קסטרו־הודיס, והחנות הראשונה צפויה להיפתח בקניון איילון ברמת גן. בזמנו הצהירה קסטרו־הודיס כי ייפתחו לרשת כ־50 חנויות בישראל. בעבר קיקו מילאנו הציעה את הזיכיון בפולין לרשת סופר־פארם, שדרשה כתנאי לקבל גם את הזיכיון לישראל. היות שקיקו מילאנו החליטה להעניק את הזיכיון בישראל לקסטרו־הודיס, סופר־פארם דחתה את ההצעה והשיקה מותג איפור משלה לצעירות בשם מילוקה, בקונספט דומה לקיקו: מוצר איכותי המיוצר באיטליה, מיועד לקהל צעיר ובמחיר נמוך, שבקרוב יימכר גם באתר עדיקה. מבקשתה של קיקו לביהמ”ש בארה”ב נכתב כי החברה סבלה מירידת קונים בחנויות, שעליהן שילמה שכר דירה גבוה, לטובת מעבר קונים לאינטרנט. לטענתה, מכירותיה דרך אתר הקניות שלה בארה”ב נמצאות בצמיחה.

המעבר לקניות באינטרנט בולט בעיקר אצל הקהל הצעיר שמתחיל לצרוך מוצרי איפור כבר בגיל העשרה המוקדם, ומצריך את רשתות הקמעונאות, במיוחד בארה"ב, הסובלות מעודף בשטחי מסחר, לצמצם חנויות לטובת האונליין. מקסטרו נמסר ש"קיקו נוהגת כמו הרבה חברות בעולם שמתייעלות: סוגרות פעיליות מפסידות ופותחות במקומות אחרים. מדובר במותג מצליח שאנחנו מאמינים בו מאוד".

בישראל צפויה לקיקו תחרות שהולכת וגוברת בתחום האיפור הזול לצעירות: מלבד מילוקה של סופר־פארם, גם רשת שופרסל מתכננת פיתוח מחלקות איפור וקוסמטיקה עממית בסניפי ניו־פארם עם דגש על קהל צעיר. גם רשת סקארה מקבוצת גולברי פונה לקהל יעד זה.

עם זאת, בניגוד לארה”ב, שם הפעילה החברה־האם האיטלקית בשלט רחוק את הפעילות, בארץ תנהל אותה קסטרו־הודיס שהיא קבוצה בעלת איתנות פיננסית. קסטרו־הודיס עומדת להשקיע משאבים רבים במותג ומכירה היטב את השוק המקומי. קיקו מילאנו היא קבוצת הקמעונאות הגדולה באיטליה, ומחזיקה בה בין היתר זכיינות למותגים זארה, סטארבקס ונייקי. מחזור מכירותיה השנתי של קיקו מילאנו עומד על כ־450 מיליון יורו ומחזיקה ביותר מ־900 סניפים בעולם.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות