אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מכרז רכש המדיה של קופ"ח לאומית יאפשר רק לחמש החברות הגדולות במשק להתמודד עליו צילום: שאול גולן

מכרז רכש המדיה של קופ"ח לאומית יאפשר רק לחמש החברות הגדולות במשק להתמודד עליו

במכרז הנוכחי הפרידה לאומית את תקציב רכש המדיה מתקציב הפרסום הכולל והוא עומד על 3-1 מיליון שקל בשנה בלבד.

23.10.2018, 08:21 | אורנה יפת
מדוע מכרז הפרסום של קופת חולים לאומית מתאים רק לחמש חברות רכש המדיה הגדולות בישראל?

לאחרונה, פירסמה קופת החולים מכרז לרכישת מדיה לטלוויזיה, רדיו, ועיתונות ארצית.

בהיותה הקופה הקטנה בישראל, גם היקף תקציבי הפרסום שלה אינו גבוה. במכרז הנוכחי הפרידה לאומית את תקציב רכש המדיה מתקציב הפרסום הכולל והוא עומד על 3-1 מיליון שקל בשנה בלבד.

סניף קופת חולים לאומית , צילום: שאול גולן סניף קופת חולים לאומית | צילום: שאול גולן סניף קופת חולים לאומית , צילום: שאול גולן

אך למרות שתקציבה נמוך, פונה לאומית רק לחברות רכש מדיה גדולות, ומונעת מחברות רכש קטנות להתמודד במכרז שכן אחד מתנאי הסף הבולטים במכרז הוא דרישה כי המציע יהיה בעל מחזור כספי של לפחות 200 מיליון שקל בשנה, בשנים 2016 ו־2017. תנאי נוסף הוא כי “המציע רוכש מדיה באופן ישיר מכל אחד מגופי המדיה... ללא שימוש בקבלני משנה או גורם מתווך” ומי שעומדות בתנאי הסף הללו הן רק חמש חברות רכש המדיה הגדולות: יוניברסל, יוניון, מדיה קום, זניט, ו־TMF.

שחקנים קטנים בענף הפרסום טוענים כי “זה מכרז שמונע מחברות רכש מדיה קטנות להשתתף בו וגם סוגרים אותו לחמש שנים, ומונעים תחרות”.

בלאומית טוענים כי “תנאי הסף נקבעו על מנת למקסם את תקציב המדיה של לאומית. חברת מדיה גדולה תוכל להציע תעריפים אטרקטיביים ולחסוך עמלות תיווך”.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות