אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אילת היא לא עיר של הייטק? Trucknet כובשת את צרפת ומוכיחה אחרת צילום: TruckNet

אילת היא לא עיר של הייטק? Trucknet כובשת את צרפת ומוכיחה אחרת

החברה פיתחה פלטפורמה לאופטימיזציית משלוחי משאיות המקשרת בין נהגים ולקוחות, אליה מחוברות 400,000 משאיות בצרפת. מנכ"ל החברה, חנן פרידמן, סיפר ל"כלכליסט" על אפיקי פיתוח נוספים, כגון שדרוג מערכי תחבורה בערים חכמות

23.10.2018, 13:36 | מאיר אורבך

אילת נתפסת כעיר של בילוי ונופש ולא אחת שמזוהה עם תעשיית ההייטק הישראלית; אך חנן פרידמן, מייסד חברת טראקנט (Trucknet), קורא תיגר על ההנחה הזו. פרידמן, תושב העיר, החליט שהיא מקום אידאלי לחברה שלו, שעוסקת באופטימיזציה של משלוחים.

קראו עוד בכלכליסט

המוצר שלה מחבר בין נהגי משאיות וחברות עם ציי רכב, ובין חברות שמעוניינות לשלח מטענים. החיבור נעשה אוטומטית, תוך התחשבות בתנועת המשאית, המקום הפנוי בה ועוד. לטראקנט פעילות בולטת בצרפת, עם כ-400 אלף משאיות ואלפי חברות; להערכת פרידמן, בכל שבוע מתבצעות כ-5,000 עסקאות דרך המערכת של החברה.

חנן פרידמן, מנכ"ל Trucknet, צילום: TruckNet חנן פרידמן, מנכ"ל Trucknet | צילום: TruckNet חנן פרידמן, מנכ"ל Trucknet, צילום: TruckNet

בשיחה עם "כלכליסט", סיפר פרידמן: "אני אילתי והחלטתי שכאן אני אקים את החברה. אנחנו מגייסים מתכנתים באמצעות תוכנית מסע שמסייעת לעולים חדשים להגיע לארץ. עד כה גייסנו בדרך זו 12 מתכנתים שעלו לישראל כדי לעבוד אצלנו", אמר. "קשה מאוד לגרום לעובדים לעבור לעבוד באילת בתחום ההייטק, אבל באמצעות הסוכנות אנחנו מצליחים לגייס עובדים שגם עושים עלייה, גם עובדים אצלנו כבר שנים וגם משתקעים בעיר".

החברה הישראלית, שמעסיקה כ-25 איש, גייסה עד כה כ-10.5 מיליון שקל ממשקיעים שונים וכיום פועלת לביצוע סבב משמעותי יותר. במקביל, מרחיב פרידמן את הפעילות בצרפת. "יש לנו הסכם שיתוף פעולה עם חברת לה-פוסט, חברת הדואר המרכזי שם שהיא גם אחת מחברות הלוגיסטיקה הגדולות בצרפת, לאינטגרציה של המערכת שלנו בתוך מערכות השילוח שלהם", סיפר. "יש לנו גם הסכם שיתוף פעולה עם יצרנית רכב גדולה להכנסת המערכת שלנו ישירות למערכות המחשוב ברכבי עבודה, לשימוש הלקוחות".

משאית הובלות. הפלטפורמה של החברה מאפשרת חיבור בין לקוחות ומפעילי ציים, צילום: BsnSCB משאית הובלות. הפלטפורמה של החברה מאפשרת חיבור בין לקוחות ומפעילי ציים | צילום: BsnSCB משאית הובלות. הפלטפורמה של החברה מאפשרת חיבור בין לקוחות ומפעילי ציים, צילום: BsnSCB

פרידמן הסביר שכיוון פיתוח אפשרי נוסף הוא בתחום הערים החכמות, דרך ניהול תנועה ע"ב אלגוריתמים במערכות קיימות. "אנחנו מתחברים לשדות תעופה בנושא ניהול כמות הנוסעים והתאמת שירותי ההסעה לפי הצורך ובאופן אוטומטי", הסביר. "החיבור למעשה הוא אקוסיסטם לתחבורה בתוך השדה, שמקשר אותו לשירותי הסעה כמוניות, אוטובוסים ורכבות - ומערכות מונציפליות חכמות בערי נופש כגון אילת בישראל או ביריץ שבצרפת". לדבריו, בשנה הבאה מתוכננים לטארקנט שני פיילוטים במרסיי וביאריץ, והוא מקווה שגם בשדה רמון החדש שמוקם בכניסה לאילת.

תגיות