אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יו"ר הרכבת: "פתיחה מלאה של הקו לירושלים? הפסקתי לתת תאריכים לפוליטיקאים" צילום: עמית שאבי

יו"ר הרכבת: "פתיחה מלאה של הקו לירושלים? הפסקתי לתת תאריכים לפוליטיקאים"

דן הראל דיבר בפורום סגור של רשות החברות שנערך אתמול; הקו לירושלים, שסובל מתקלות רבות וגרם לעומסים גדולים בקווים אחרים, מגיע כיום רק עד נתב"ג; הערכה: יקח לרכבת עד 6 חודשים להשלמת החשמול עד לתחנת ההגנה; רשות הכבאות האריכה ב-12 חודשים את ההיתר לקו

24.10.2018, 13:39 | ליאור גוטמן

יו"ר רכבת ישראל, דן הראל, אמר כי "הפסיק לתת תאריכים לפוליטיקאים" בכל הקשור לפתיחה המלאה של הקו המהיר לירושלים. הוא דיבר בפורום סגור של רשות החברות הממשלתיות שנערך אתמול.

קראו עוד בכלכליסט

לפי הערכות לא רשמיות, יקח לרכבת עוד 6-3 חודשים להשלמת החשמול עד לדרום תל אביב (תחנת ההגנה), אז ניתן יהיה לבחון האם ההכרזות בדבר 28 דקות נסיעה עומדות במבחן המציאות. מרכבת ישראל נמסר: "לא נתייחס לדברים שנאמרו בפורום סגור".

תאריך ההשקה הרשמי של קו הרכבת בין ירושלים לתל אביב כבר נדחה לפחות ארבע פעמים מאז 2012, כאשר גם תאריך היעד עליו הצהיר שר התחבורה ישראל כץ בינואר האחרון - פסח - נראה בדיעבד כחלום בלתי ריאלי. בפועל, הקו הושק בסוכות במעמד ראש הממשלה, אך הוא מגיע רק עד נתב"ג; בנוסף, מאז ההשקה הרשמית נרשמו בקו מספר רב של תקלות, ששיאן חילוץ 155 נוסעים שנתקעו במנהרה לכמה שעות.

זאת ועוד, בעקבות פתיחת הקו לירושלים חייבה העברה של קרונות אליו מקו החוף (נהריה-באר שבע), דבר שיצר שם עומסים גדולים.

דן הראל, צילום: עמית שאבי דן הראל | צילום: עמית שאבי דן הראל, צילום: עמית שאבי

מחרתיים (ו') פג תוקפו של אישור הבטיחות של מכבי האש להסעת הקו. לפי נציבות הכבאות הארצית, תחנת הרכבת נבון והקו עצמו קיימו את כל דרישות בטיחות האש, ולכן קיבלו אישור כבאות לאיכלוס כולל מנהרות ולגשרים והוא בתוקף עד ל-26 לחודש.

"בשבועיים האחרונים רכבת ישראל תיקנה את כל הליקויים והדבר נבדק ואושר בשתי ביקורות שבוצעו השבוע על ידי מפקחי הגנה מאש של המחוז ועל ידי ראש אגף הגנה מאש בנציבות הכיבוי", אומרים בכבאות, ומחדדים שעל הרכבת להשלים כמה סעיפים כדי שתקבל את האישור.

חודש היתר הפעלת הקו בעוד 12 חודשים

48 שעות לפני שהסתיים האישור להפעלת הקו לירושלים, רשות הכבאות הארצית מחדשת את היתר העבודה שם לעוד 12 חודשים.

בהודעת הכבאות נמסר שמפקד מחוז ירושלים טפסר משה סויסה חתם לפני זמן קצר על היתר זמני להפעלת קו הרכבת ירושלים-ת"א. "ההיתר הוא לשנה. ההיתר ניתן לאחר שנערכו ביקורות על ידי כבאות והצלה לישראל, לאחר קבלת אישורים ומסמכים מרכבת ישראל ובהמשך לדיווח של רכבת ישראל כי הליקויים שנמצאו בביקורת האחרונה תוקנו במלואם".

עוד אומרים במערך הכבאות שהשימוש בקו הרכבת ייעשה באמצעות רכבת חשמלית בלבד ללא צירוף קטר דיזל כאשר באחריות רכבת ישראל לתחזק את מערכות הבטיחות בקו באופן שוטף ולדווח לרשות הכבאות על כל תקלה שתתגלה בהן. "אם במהלך ימי ההיתר הזמני יתגלו ליקויים בטיחותיים מהותיים, רשות הכבאית תהיה רשאית לבטל את ההיתר הזמני לאלתר". מסכמים שם.

תגיות

24 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

23.
כמה מילים לגבי המחיר של פתיחת קו פוליטי
1. הקו בחצי השנה הקרובה לא יגיע לתל אביב דרום אפילו. 2. חסרים קרונות לקחו מהצפון קרונות וסגרו קווי רכבות ישירות מהצפון למרכז 3. אין קו חשמלי למוסך הרכבות בשכונת הרכבת בלוד - צריך לגרור את הרכבות בדיזל. 4.כמעט ואין נוסעים בקו החדש כמעט כל הרכבות ריקות 5. צריך להירשם מראש לנסיעה מה שמכביד על הנוסעים 6. לא גמרו גם עבודות בטיחות במנהרות ובגשרים 7.גרמו נזק ענקי לרבבות נוסעים מנהריה, עכו, קריות חיפה לתל אביב כשביטלו 20 רכבות ביום. 8. לשר התחבורה אין אומץ לצאת לתקשורת ולהודות שטעה ולחץ להפעיל את הרכבות לירושלים כשהקו לא מוכן ושגרם לאלפי נוסעים סיוט בנסיעה היומית מהצפון למרכז. 9. בגלל שלקחו את כל הקרונות לירושלים (קרונות נהיגה) אם יש תקלה בכל הארץ אין רכבות מגבות. כבר חזרו להוריד נוסעים באמצע הדרך שימתינו על הרציף לרכבת אחרת בחום בקור בגשם שתאסוף אותם . 10 פתיחת הקו החלקי גרמה גם לנוסעים מראשון לציון לנטוש את הרכבת כי ממזרח העיר אין יותר רכבות ישירות לתל אביב ככה זה נראה כשלוחצת הפולטיקה לטקסים וגזירת סרטים על חשבון הנוסעים הקבועים.
הנרי  |  26.10.18
לכל התגובות