אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נוסעי אובר בלונדון יממנו רכבים חשמליים לנהגים צילום: שאטרסטוק

נוסעי אובר בלונדון יממנו רכבים חשמליים לנהגים

חברת הנסיעות השיתופיות הודיעה כי תגבה עמלה חדשה לפי מרחק נסיעה. הכסף ישמש להחלפת כלי הרכב של מחצית מהנהגים בעיר עד 2021

25.10.2018, 09:08 | שירות כלכליסט

אובר מנסה להילחם בזיהום האוויר בלונדון והחליטה לגבות מלקוחותיה בעיר "דמי אוויר נקי". העמלה תעמוד על 15 פני למייל (1.6 ק"מ) בכל נסיעה, כך מדווח הגרדיאן הבריטי.

קראו עוד בכלכליסט

תוספת התשלום תנותב להקמת קרן בשווי 200 מיליון ליש"ט, שתסייע לנהגים לרכוש מכוניות חשמליות. ענקית הנסיעות השיתופיות מקווה כי לפחות מחצית מ־45 אלף הנהגים שלה בלונדון יעברו למכוניות חשמליות עד 2021, ועד 2025 תושלם החלפת כל כלי הרכב. לדברי החברה, ממוצע העמלה החדשה יעמוד על 45 פני, שכן נסיעה טיפוסית בבירה הבריטית עומדת על 4.8 ק"מ.

המהלך של אובר מגיע על רקע הדיווחים מוקדם יותר החודש לפיהם אזור הסיטי יהפוך להיות נקי מפליטות מזהמים עד 2022. איסור דומה נשקל גם לגבי רחוב אוקספורד, אתר הקניות העמוס ביותר בלונדון.

זיהום אוויר בלונדון. אובר מתחנפת לרגולטור, צילום: שאטרסטוק זיהום אוויר בלונדון. אובר מתחנפת לרגולטור | צילום: שאטרסטוק זיהום אוויר בלונדון. אובר מתחנפת לרגולטור, צילום: שאטרסטוק

המיזם של אובר הוא חלק ממאמציה לרצות את משרד התחבורה המקומי. זאת לאחר שבשנה שעברה עמד חידוש רישיונה בעיר בסימן שאלה מצד הרגולטור. מנכ"ל אובר, דארה קוסרשאהי מסר כי זו היוזמה הראשונה מסוגה עבור החברה.

על פי התכנון, לכל נהג בלונדון תיפתח תוכנית חסכון במטרה לרכוש מכונית חשמלית. הכסף שייצבר יהיה תלוי במספר הקילומטרים שייסע כל נהג. לשם המחשה, נהג אובר הנוסע 40 שעות בשבוע, יוכל לחסוך 3,000 ליש"ט תוך שנתיים, ולרכוש מכונית חשמלית. כחלק מהמיזם, אובר במגעים עם יצרניות רכבים חשמליים, כדי להסדיר מחירים נוחים לנהגים.

"צפויות יוזמות נוספות, שנועדו להפוך אותנו לפלטפורמת שירותים נרחבת בסלולר", ציין קוסרשאהי. "אנחנו שואפים להחליף את הבעלות על מכוניות פרטיות על ידי הצעת מגוון אפשרויות בסלולר - מכוניות, אופניים, קורקינטים ותחבורה ציבורית".

קוסרשאהי מאמין שמרבית הנהגים ינצלו את הכסף שנחסך עבורם לטובת רכישת מכונית חדשה, אך הוסיף כי במידה ולא, הקרן תשמש במזומנים לקידום יוזמות ירוקות. עם זאת, איגוד IWGB שמייצג נהגים פרטיים להשכרה, לא מרוצה מהיוזמה החדשה, שלדבריו רק תעמיק את חובות הנהגים. "אנחנו מאד מוטרדים מהמהלך היחצני של אובר, שיכניס את הנהגים לחובות עמוקים עוד יותר שכן הם יתקשו לממן כלי רכב יקרים מהכנסה הנמוכה משכר מינימום", נמסר בהצהרת האיגוד.

אובר מתכוונת לצאת בשנה הבאה בהנפקה ציבורית ראשונית, שלפי חלק מההערכות תעניק לה שווי שוק של 120 מיליארד דולר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות