אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
45% מהבריטים משלמים על בחירת מושב שמגיע להם חינם צילום: בלומברג

45% מהבריטים משלמים על בחירת מושב שמגיע להם חינם

תחקיר של רשות התעופה האזרחית בבריטניה חושף כי בין המשלמים נמצאים ילדים, קשישים ובעלי מוגבלויות שזכאים לשירות ללא תשלום נוסף

28.10.2018, 16:08 | שירות כלכליסט

תחקיר של רשות התעופה האזרחית הבריטית (CAA) חושף כי מידי שנה משלמים בין 6.8 ל־10.4 מיליון נוסעים עמלות מיותרות על בחירת מושב. שווי העמלות מצטבר ל־74־175 מיליון ליש"ט בשנה, שמתגלגל ישירות לכיסיהן של חברות התעופה. על כך דיווח "הגרדיאן" הבריטי.

מניתוח של 9 חברות תעופה בולטות בבריטניה עולה כי הסיכוי שנוסעים הטסים יחד יופרדו נע בין 12% ל־35%. שיאנית ההפרדות בין נוסעים היא חברת הלואו־קוסט האירית רייאנאיר.

הגם שסיכויים אלה אינם מבוטלים, על פי בדיקת ה-CAA, כ-45% ממשלמי עמלות ההושבה זכאים על פי חוק לשירות זה בחינם. כך למשל, נוסעים בעלי מוגבלויות הזקוקים למטפל צמוד. גם הפרדת ילדים מהוריהם בזמן הטיסה אסורה לאור הנחיית הרגולטור להושיבם יחד, בכדי להאיץ הימלטות מהמטוס במקרה חירום.

חברות הלואו־קוסט ידועות במחירי כרטיסי הטיסה הזולים שהן מציעות, כמו גם בתשלומי האקסטרה שמנפחים את המחיר הסופי לנוסע. בין היתר, שליחת מזוודה, אוכל בטיסה ובחירת מושב.

לאור בדיקת הרשות פרסם הרגולטור הנחיות מחייבות חדשות. "היום אנחנו מציעים תוכנית עבודה חדשה, אחרי התערבות גם מצד בעלי המניות", מסרו ב־CAA. "התוכנית תכתיב את נהלי ההושבה בטיסות".

חברות התעופה יידרשו מעתה לספק לנוסעים מידע בנוגע לסיכוייהם להיות מופרדים מהטסים עימם, במידה ולא יישלמו את העמלה. כמו כן, יצורף פירוט הנוסעים הפטורים מתשלום כזה.

מחיר בחירת מושבים בטיסה משתנה בין חברת תעופה אחת לאחרת והוא נע בין 5 ליש"ט ל־30 ליש"ט. עם זאת, מושבים מבוקשים מאוד יכולים להימכר גם תמורת 10 ליש"ט. זאת כמובן נוסף על מחיר הכרטיס הבסיסי.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

16 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

16.
טסתי השנה 3 פעמים עם ריינאייר לפולין (גדנסק, קרקוב, ופוזנן)
אנשים כאן סתם משמיצים בתגובות שלהם ואין לי כמובן שום אינטרס או קשר לחברת ריינאייר. בכל המקרים טסתי עם זוגתי ולא הזמנו מושבים מראש. בכל הטיסות דקות לאחר שכולם עלו למטוס מצאנו את עצמנו יושבים ביחד בהחלפה עם אנשים אחרים באותו מצב או בגלל מושבים פנויים. מאוד פשוט ומהיר. למעט בטיסה הראשונה חזרה מפולין שעשו לי בעיות עם טרולי מחשב לא הייתה לי אף בעיה באף טיסה איתם, נהפוכו! הם מאוד מקפידים על לוח הזמנים וזה בסדר גמור מבחינתי! רוב הישראלים נוטים לאחר או לבלות הרבה זמן בדיוטי פרי ואז רצים לשער. בטיסה חזרה ארצה מגדנסק השאירו בחור על הקרקע ובצדק! טסתי גם עם וויזאייר מספר פעמים וגם שם היה בסדר גמור. צריך להתנהל נכון מול החברות האלה בעיקר כמובן בשלב ההזמנה אונליין, לקרוא היטב את כל ההוראות, ולשבת בנחת בסבלנות מול מסך המחשב על כוס קפה. החסרון היחיד היא שעת הטיסה חזרה, בד"כ שש בבוקר אבל גם זה לא סוף העולם. טסתי בטיסות סדירות במסגרת העבודה בשעות יותר גרועות.
הנוסע המתמיד  |  29.10.18
לכל התגובות