אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ועידת המובייל

מנכ"ל Dynamic Yield: "מי שלא מחדש - ימות"

ליעד אגמון בוועידת הדיגיטל והמובייל: "הזיכרון של הלקוח מהחוויה צריך להיות טוב לפחות כמו המוצר שהוא רוכש". אילו אפליקציות יודעות לספק חוויה מהירה, אישית ויעילה לדעתו?

29.10.2018, 11:40 | רפאל קאהאן

ליעד אגמון, מנכ"ל ומייסד Dynamic Yield, הסביר בוועידת הדיגיטל והמובייל של "כלכליסט" את החזון שלו לחדשנות בעולם הסחר והקמעונאות המקוון. אגמון חשף כיצד מידע, מיקום וחוויית שימוש מהווים כיום את הבסיס לתחום - בעולם הדיגיטלי אך גם בעולם הפיזי.

החברה פיתחה טכנולוגיה להתאמה של תוכן שיווקי למשתמשים, ומתכננת להביא אותה לקיוסקים דיגיטליים, מרכזי שיחות קופות ומוצרי אינטרנט הדברים.

Dynamic Yield שהוקמה על ידי אגמון ועמרי מנדלביץ׳ ב-2012 סגרה לאחרונה גיוס של 38 מיליון דולר, 32 מיליון שדווחו ב"כלכליסט" ועוד 6 מיליון דולר שאגמון חשף את גיוסם מעל במת ועידת "כלכליסט" היום (ב'). בסך הכל החברה גייסה עד היום 83 מיליון בשקלול הגיוס החדש.

החברה מעסיקה כ-180 עובדים, מתוכם כ-100 במשרדיה בישראל. את הגיוס האחרון הובילה קרן ויולה צמיחה ובהשתתפות יוניון טק ונצ'רס, מקבוצת יוניון של ג'ורג' חורש. בסבב הגיוס השתתפו גם משקיעי החברה הקודמים - לה מייסון הצרפתית, כללטק, ורטקס, בסמר וקרן מרקר.

"כשאנחנו מדברים במערב על מובייל, צריך להסתכל מזרחה, אל אסיה, שם נמצאת החדשנות בתחום", כך פתח אגמון את דבריו. החברה שלו קיימת 7 שנים, הוא אומר, ולקוחותיה הם בעיקר מעולם הקמעונאות בדגש על מסחר מקוון. "נכנסים למערכת שלנו לקוחות מ-67 מדינות, וזה מספק לנו תובנות רבות מרחבי העולם", מוסיף אגמון.

"זמן המסך של המשתמשים גדל פי שניים בשנים האחרונות בעיקר במכשירי מובייל, אבל הטרנד מראה שגם היקף המכשירים בהם אנחנו משתמשים יגדל. ב-2020 יהיו לכל משתמש כ-6 התקנים מחוברים, כמובן סמארטפונים ומחשבים אבל גם מכשירים מחוברים בעלי מסך או ממשק שונה", מסביר אגמון. עוד הוא מסביר שכ-90% מהלקוחות מצפים לחוויית שימוש שקופה בין המכשירים השונים בהם נעשה שימוש.

ליעד אגמון, מייסד משותף ומנכ"ל Yield D, צילום: עמית שעל ליעד אגמון, מייסד משותף ומנכ"ל Yield D | צילום: עמית שעל ליעד אגמון, מייסד משותף ומנכ"ל Yield D, צילום: עמית שעל

גם היקף המידע המיוצר על ידי המשתמשים הוא עצום ומגיע לקווינטיליונים של בייטים. כך לדבריו ניתן לרתום את התובנות האלה כדי לייצר חוויה אישית לכל לקוח. רכישת מוצרים באלקסה של אמזון למשל שונה מרכישה בדפדפן - החוויה בדפדפן הרבה יותר מהירה וזורמת. באלקסה שמתבססת על ממשק קולי, מדובר בחוויה הרבה יותר מגושמת ואיטית. חוויית הרכישה של הלקוח היא זו שתעשה את ההבדל. היא צריכה לכלול על פי גרטנר: רלוונטיות, יעילות והנאה, אומר אגמון. "הזיכרון של הלקוח מהחוויה צריך להיות טוב לפחות כמו המוצר שהוא רוכש".

"הנגשת מידע למשתמש הוא האתגר העיקרי בשנים הקרובות, המשתמש מעוניין במענה על הצורך הפרטי שלו", מסביר אגמון. "כיום חברות מצליחות יודעות לספק לכל משתמש את החווייה המתאימה לו אישית". אגמון מציע שלוש דוגמאות לאפליקציות שיודעות לספק חוויה מהירה, אישית ויעילה. ביט, אפליקציית העברת הכספים של בנק הפועלים היא הדוגמה הראשונה שאגמון מציג, הוא מסביר שחוויית השימוש בה מתאימה לצרכים שלו. אוטותל, שירות השכרת המכוניות השיתופיות של עיריית ת''א, הוא דוגמה שאגמון מציע לאפליקציה שיודעת לענות על הצרכים המיידיים שלו בשילוב המיקום. עוד אפליקציות שאגמון אוהב את החוויית השימוש בהן כוללות את: גוגל טריפס, אפליקציית הנסיעות של גוגל שיודעת לסרוק את תיבת הדואר של המשתמש ולרכז את כל המידע על הנסיעה שלו במקום אחד, כולל מידע שימושי למקום אליו הוא נוסע.

דוגמה לחוויית שימוש מותאמת אישית היא אפליקציית למונייד (ביטוח אונליין) שלדברי אגמון מספקת את אותו המוצר של חברות הביטוח המסורתיות במהירות ובקלות גדולה הרבה יותר. גם נטפליקס היא דוגמא לאפליקציה שיודעת לספק חוויה אישית. אבל לדברי אגמון זו לא שמורה רק לאפליקציות ואתרים מקוונים, גם חנויות HEMA של עליבאבא הן דוגמה ליישום של חוויית השירות האישית בעולם האמיתי. "אני מאמין שאם אתה לא מחדש אתה מת", מסכם אגמון, "המהפכות קורות עד שלא שמים לב להן. קשה מאוד למי שמפספס את המהפכה להשיג את המתחרים".

תגיות