אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מנהל אזור המזה"ת בפייפאל: "הצד של הלוגיסטיקה בישראל חייב להתייעל"

אפי דהן בוועידת כלכליסט: "רואים את זה כשמבקשים להזמין את הקניות מהסופר באינטרנט – ואז מגיע הטלפון הקבוע 'את זה אין, את זה אין, את זה יש. יהיה עיכוב'. דניאל כהן, שותף בקרן ויולה: "אנחנו לא רואים מצב שבו אנשים יוותרו לחלוטין על המימד הפיזי והיציאה אל מוקד הרכישה"

29.10.2018, 11:59 | יואב סטולר

אפי דהן, מנהל איזור מזרח אירופה, המזרח התיכון ואפריקה בפייפאל ודניאל כהן שותף בקרן ויולה ונצ'רס שוחחו בוועידת המובייל של "כלכליסט" על עתיד עולם הקמעונאות. בשיחה עם עומר כביר ניתחו השניים את המצב החדש בו טכנולוגיות בינה מלאכותית ורובוטיקה הופכות לזולות יותר ולנפוצות יותר וכיצד יעצבו עובדות אלה את עתיד הקמונעאות בכלל ובישראל בפרט.

מימין דניאל כהן ואפי דהן בשיחה עם עומר כביר, צילום: עמית שעל מימין דניאל כהן ואפי דהן בשיחה עם עומר כביר | צילום: עמית שעל מימין דניאל כהן ואפי דהן בשיחה עם עומר כביר, צילום: עמית שעל

אחרי שאמזון כבר הוכיחה לנו לאחרונה כי סופה של הקופאית ומסדרי המדפים בסופר בהישג יד, דהן הסביר בוועידה כי יכולות אלו לא פותחו לצורכי מדע בלבד. כך, אמזון שמחזיקה במנוע המסחר המקוון החשוב בעולם מכוונת עצמה גם לחנות שליד הבית או העבודה. "קשה היום כבר להעביר את הקו במדויק בין האי-קומרס לאוף ליין. נוצרו הרבה חוויות קנייה שלא ברור האם הן אוף ליין או און ליין. כשאני מזמין את המוצר באפליקציה ומגיע לאסוף אותו מהחנות – זה אוף ליין, האמנם? אמזון מבינה את זה ובאה לתת את האפשרות לקנות בכל דרך שבה הצרכנים רוצים גם אם היא פיזית".

כהן מויולה הוסיף וחיזק את המשמעות שהייתה ועודנה לחוויית הרכישה הפיזית ללקוחות ולמנוע הצמיחה של הכלכלה. "בסופו של דבר אנשים רוצים לצאת מהבית, לראות לגעת, ולבלות. הפתרון הטכנולוגי בא ונותן חוויה משלימה, אבל אנחנו לא רואים מצב שבו אנשים יוותרו לחלוטין על המימד הפיזי והיציאה אל מוקד הרכישה. לקנות נייר טואלט בסופר זה לא חוויה, אבל לצאת ולראות את הבגד או הלובסטר זה צד אחר לגמרי של העניין".

אפי דהן התייחס בדבריו גם למצב תחום האי קומרס הישראלי כשהוא מצביע על צורך הכרחי להתעוררות ושינוי שיטת החשיבה המקומית בניהול המערכים הלוגיסטים. "80 אחוז מהישראלים כבר קונים באתרים בחו"ל, והרבה פעמים גם מקבלים את זה הביתה הרבה יותר מהר מאשר אם יזמינו באתרים ישראלים. הצד של הלוגיסטיקה הוא חשוב מאוד ובישראל הוא חייב להתייעל. אנחנו רואים את זה כשאנחנו מבקשים להזמין את הקניות מהסופר באינטרנט – ואז מגיע הטלפון הקבוע 'את זה אין, את זה אין, את זה יש. יהיה עיכוב'. הפן הזה חייב להשתנות כדי שזה יצליח ונוכל להתקדם".

לדבריו, ההבנה של חשיבות העניין חילחלה גם לשחקנים הישראלים, אולם באיחור ובקשיי קליטה. "כיום כבר כולם הבינו שמי שלא יהיה בתחום האי קומרס והמשלוחים לא יהיה רלוונטי אם קיים בכלל. אמנם הבינו באיחור במקרים רבים בשוק המקומי, אבל הם יודעים את זה ומסתכלים לשם. גם בדואר אנחנו רואים את השינוי המחשבתי, רק חבל שזה לא היה כבר עשור קודם".

דניאל כהן מויולה ונצ'רס אמר כי השוק הישראלי מפגר בתחום הסחר המקוון: "האי קומרס משמעותית מאחור. המצב הלוגיסטי בישראל הוא פשוט קטסטרופה, כשגם הקמעונאים הישראלים לא התרכזו והשקיעו בעניין האיקומרס. מנגד, גם החברות הבינלאומיות לא מסתכלות על ישראל באותו עניין רב כמו על שווקים מקבילים בחול".

בנוסף, התייחס כהן גם לשינויים שעתידה להביאה ההתקדמות הטכנולוגית לשוק העבודה ובייחוד לזה של הקמונעאות שמאופיין בחלקו בעובדים בלתי משכילים. "עולם התעסוקה עתיד להשתנות גם בחסות המעבר לרכישה באון ליין וההתנהלות הרובוטית-אוטומטית. דור העתיד צריך להכין את עצמו לקראת השינוי הזה, כי אנחנו רואים את זה כבר פה. כשזה מגיע לעובדים בלתי משכילים אנחנו רואים את זה כבר עכשיו בארצות הברית וזה ילך יגדל ויתרחב – בבוקר הם יוציאו את הכלב לאנשים, בצהריים ייתנו תמיכה במוקד ובערב ינהגו באובר ואולי בלילה יהיו במתחמי הבילוי".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות