אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"יונדאי פועלת לשלב טכנולוגיות ישראליות" צילום: אוראל כהן

"יונדאי פועלת לשלב טכנולוגיות ישראליות"

כך אומר מנהל יחידת החדשנות העולמית של ענקית הרכב הקוריאנית

31.10.2018, 08:23 | מאיר אורבך

"אני מאמין שיש טכנולוגיות ישראליות שיכולות להשתלב ברכבים שלנו. כבר השקענו כאן בארבע חברות ובשתי קרנות הון סיכון, במטרה להיחשף לידע הרב שיש בישראל ולהשתמש בו", את הדברים האלה אומר ג'ון סה, מנהל יונדאי Cradle (קריידל), יחידה של ענקית הרכב המתמקדת בהשקעות טכנוליוגת שהשיקה באחרונה משרדים ופעילות בישראל.

סה, שמנהל את כלל פעילות קריידל מעמק הסיליקון, מבקר בימים אלה בישראל לרגל השקת הפעילות המקומית. בראיון ל"כלכליסט" הוא מספר לראשונה כי ענקית הרכב העולמית יונדאי פועלת כדי לשלב טכנולוגיות ישראליות ברכבים אוטונמיים שהיא מתכוונת להשיק ב־2021.

לדבריו, הדרך להשתלבות במכוניות של יונדאי ארוכה מאוד. "חברות שעובדות איתנו חייבות לגלות הרבה סבלנות. אנחנו חברת רכב ואנחנו לא תמיד זזים במהירות שחברות סטארט־אפ זזות", הוא מבהיר. "אנחנו משקיעים מתוך מטרה אסטרטגית. אני רואה טכנולוגיה ישראלית משתלבת בתוך הרכבים שלנו, אבל לא יודע עדיין להגיד מתי זה יקרה".

בשונה מענקיות רכב אחרות כמו פולקסווגן, דיימלר בנץ ו־GM, יונדאי ניגשת לתחום הרכב האוטונומי הרותח בזהירות. "נושא הבטיחות חשוב לנו מעל הכל ועד שלא נחוש שהגענו שם לרמה האפשרית הגבוהה ביותר לא נוציא רכב אוטונומי", אומר סה. "אנחנו מבינים שברכב העתידי אנשים יהיו עסוקים, ולא בנהיגה, ולכן הם חייבים לדעת שהרכב שומר עליהם. אנחנו גם רוצים שהיכולות של הרכב האוטונומי יהיו בכל רכב, לא רק ברכבי יוקרה".

בראיון, סה מתאר מדוע החליטה יונדאי להרחיב את פעילות קריידל לישראל. "ישראל היא חלק מהמהפכה בעולם הטכנולוגי ויונדאי חשבה שזה הזמן הנכון להגביר את החשיפה שלה לשוק המקומי. החיבור בין יונדאי לטכנולוגיה המקומית הוא חיבור משמים".

יונדאי מתכננת לרכוש חברות ישראליות?

"יונדאי לא רוכשת חברות ולא עשינו את זה בעבר, אבל זו אפשרות קיימת וזהו משהו שמאוד מעניין אותנו. כאשר אנחנו מסתכלים על חברות אנחנו רוצים לראות איך הן מתחברות לטכנולוגיות שלנו גם בטווח הארוך וגם בטווח הקצר. אנחנו רוצים את אלו שיעניקו לנו יתרון על פני המתחרים שלנו או שההשקעה בהן תאפשר לנו לפתח טכנולוגיות או מודלים עסקיים".

לדברי סה, יונדאי כבר השקיעה בישראל מיליוני דולרים רבים, כשההשקעה המרכזית היתה בקרן הון הסיכון פיטנגו ובקרן נוספת המתמחה בטכנולוגיות בתחום הרכב.

"אני מאמין שיש טכנולוגיות ישראליות שיכולות להשתלב ברכבים שלנו. כבר השקענו כאן בארבע חברות ובשתי קרנות הון סיכון, במטרה להיחשף לידע הרב שיש בישראל ולהשתמש בו", את הדברים האלה אומר ג'ון סה, מנהל יונדאי Cradle (קריידל), יחידה של ענקית הרכב המתמקדת בהשקעות טכנוליוגת שהשיקה באחרונה משרדים ופעילות בישראל.

 ג ג'ון סה, מנהל יונדאי Cradle | צילום: אוראל כהן  ג

סה, שמנהל את כלל פעילות קריידל מעמק הסיליקון, מבקר בימים אלה בישראל לרגל השקת הפעילות המקומית. בראיון ל"כלכליסט" הוא מספר לראשונה כי ענקית הרכב העולמית יונדאי פועלת כדי לשלב טכנולוגיות ישראליות ברכבים אוטונמיים שהיא מתכוונת להשיק ב־2021.

לדבריו, הדרך להשתלבות במכוניות של יונדאי ארוכה מאוד. "חברות שעובדות איתנו חייבות לגלות הרבה סבלנות. אנחנו חברת רכב ואנחנו לא תמיד זזים במהירות שחברות סטארט־אפ זזות", הוא מבהיר. "אנחנו משקיעים מתוך מטרה אסטרטגית. אני רואה טכנולוגיה ישראלית משתלבת בתוך הרכבים שלנו, אבל לא יודע עדיין להגיד מתי זה יקרה".

בשונה מענקיות רכב אחרות כמו פולקסווגן, דיימלר בנץ ו־GM, יונדאי ניגשת לתחום הרכב האוטונומי הרותח בזהירות. "נושא הבטיחות חשוב לנו מעל הכל ועד שלא נחוש שהגענו שם לרמה האפשרית הגבוהה ביותר לא נוציא רכב אוטונומי", אומר סה. "אנחנו מבינים שברכב העתידי אנשים יהיו עסוקים, ולא בנהיגה, ולכן הם חייבים לדעת שהרכב שומר עליהם. אנחנו גם רוצים שהיכולות של הרכב האוטונומי יהיו בכל רכב, לא רק ברכבי יוקרה".

בראיון, סה מתאר מדוע החליטה יונדאי להרחיב את פעילות קריידל לישראל. הפעילות של קריידל החלה בעמק הסיליקון ב־2011. "התחלנו את ההשקעות כדי להגיע לחברות סטארט־אפ שחשובות ליונדאי. ב־2017 היה שינוי ומנהלי החברה החליטו להקים חטיבה חדשה של אסטרטגיה וטכנולוגיה שתעזור למצוא חדשנות ומודלים עסקיים שיעזרו לנו להאיץ את הפעילות", אומר סה. "כשזה קרה, "ישראל היא חלק מהמהפכה בעולם הטכנולוגי ויונדאי חשבה שזה הזמן הנכון להגביר את החשיפה שלה לשוק המקומי. החיבור בין יונדאי לטכנולוגיה המקומית הוא חיבור משמים".

יונדאי מתכננת לרכוש חברות ישראליות?

"יונדאי לא רוכשת חברות ולא עשינו את זה בעבר, אבל זו אפשרות קיימת וזהו משהו שמאוד מעניין אותנו. כאשר אנחנו מסתכלים על חברות אנחנו רוצים לראות איך הן מתחברות לטכנולוגיות שלנו גם בטווח הארוך וגם בטווח הקצר. אנחנו רוצים את אלו שיעניקו לנו יתרון על פני המתחרים שלנו או שההשקעה בהן תאפשר לנו לפתח טכנולוגיות או מודלים עסקיים".

לדברי סה, יונדאי כבר השקיעה בישראל מיליוני דולרים רבים, כשההשקעה המרכזית היתה בקרן הון הסיכון פיטנגו ובקרן נוספת המתמחה בטכנולוגיות בתחום הרכב.

תגיות