אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הישראלים הצביעו באשראי: זינוק במכירות בקניונים ביום הבחירות צילום: יריב כץ

הישראלים הצביעו באשראי: זינוק במכירות בקניונים ביום הבחירות

לפי נתונים של ריס, המכירות הארציות למ"ר עמדו אתמול על 128 שקל למ"ר, לעומת ממוצע יומי של 50 שקל למ"ר ב-2017 - זינוק של 155.8%

31.10.2018, 12:56 | אורנה יפת

יום השבתון שחל אתמול לרגל הבחירות למועצות המקומיות, שכבר הוכרז כאפקטיבי להעלאת שיעור ההצבעה, עזר גם לקמעונאים שנהנו מפדיונות גבוהים.

על פי נתונים שהגיעו מחברת ריס, אשר בוחנת את היקפי הרכישות ברשתות השיווק בקניונים, המכירות בחנויות זינקו ביום הבחירות, לנוכח מספר המבקרים הגדול בקניונים, ב-156%.

נתוני החברה, שמתבססים על בדיקה של 1,835 חנויות ורשתות שיווק בקניונים, מלמדים, כי המכירות הארציות למ"ר אתמול עמדו על 128 שקל למ"ר, לעומת ממוצע יומי של 50 שקל למ"ר ב-2017 - זינוק של 155.8%.

הקניונים האזוריים רשמו מכירות של 182 שקל למ"ר אתמול, לעומת 69 שקל למ"ר - זינוק של 163.8% ביחס לממוצע המכירות היומי ב-2017. הפאוור סנטרים רשמו זינוק של 161% במכירות והציגו פדיונות של 105 שקל למ"ר לעומת פדיון ממוצע של 40 שקל למ"ר בשנת 2017.

קניון עזריאלי, צילום: יריב כץ קניון עזריאלי | צילום: יריב כץ קניון עזריאלי, צילום: יריב כץ

קבוצת מליסרון רשמה את העלייה הגבוהה ביותר במכירות. קניוני הקבוצה רשמו עליה של 171.5% ביחס לממוצע המכירות היומי בשנת 2017 ופדיון של 170 שקל למ"ר. בקבוצת ביג נרשמה עליה של 164.8% ופדיון של 119 שקל למ"ר, ובקבוצת עזריאלי עליה של 162.9% ופדיון של 156 שקל למ"ר.

מבין שלוש הערים הגדולות, בירושלים נרשם הזינוק הגבוה ביותר במכירות רשתות השיווק - 184% ביחס למכירות יומיות ממוצעות ב-2017. בחיפה עלו הפדיונות אתמול ב-171.3% ומרכזי המסחר בתל אביב רשמו עלייה של 124.5%.

רשתות השיווק לא נשארו אדישות לעובדה שיום הבוחר הוכרז כשבתון ומשכו את ציבור הלקוחות עם מבצעים אטרקטיביים. גם מזג האוויר החם, שלא אופייני לעונה זו של השנה, הוציא את ציבור הצרכנים מהבתים. בשטח, נראתה תנועה ערה בקניונים ובמרכזי הקניות והחניונים היו מלאים עד אפס מקום.

"המסעדות ובתי הקפה היו מלאים, מרכזי הקניות השכונתיים כמו מרכזי הבילוי, נהנו אף הם מגידולים מז'וריים, שכן שהמבקרים מעדיפים לבלות בסמוך למקום מגוריהם ולקלפיות. מספר המבקרים בחלק ממרכזי הקניות שלנו הכפיל את עצמה", אמרה טלי עציוני, סמנכ"לית השיווק והפרסום של פרו-מול. "בתי הקפה, המסעדות והאופנה חוגגים עלייה של 50-100% בממוצע ארצי, מותגים מובילים הצליחו לעשות גידולים משמעותיים יותר של מאות אחוזים. אין ספק שלמרות שמדובר ביום בודד, זוהי זריקת עידוד חשובה לקמעונאות שעוברת ימים לא פשוטים. מתחמי בילוי ומרכזי קניות שהשכילו ליזום ולתקשר אירועים, מבצעים אטרקטיביים ופעילויות מעניינות קצרו את הפירות ביום הבחירות".

בקניון הזהב בראשון לציון דיווחו על שיא במספר המבקרים - למעלה מ-53 אלף. מהנהלת הקניון נמסר: "גם בימי קניות השיא שלפני ראש השנה, פסח, חול המועד לא הגיעו עד היום מעל 50 אלף איש ביום. אנו מעריכים שהפדיון היה גבוה בכ-10% מהפדיון בבחירות 2015".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות