אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
10,000 בעלי מיצובישי בדרך למוסך

10,000 בעלי מיצובישי בדרך למוסך

קריאת השירות לג'יפונים של החברה: בגלל סכנה לבלימת שווא של המערכת האוטונומית

01.11.2018, 08:09 | אודי עציון

יבואנית מיצובישי, חברת כלמוביל, תכריז בימים הקרובים על קריאת שירות ל־10,000 דגמי ג'יפונים. המטרה: לשפר את תפקוד מערכת בלימת החירום האוטונומית שמותקנת בהם, בעקבות בלימות שווא.

קראו עוד בכלכליסט

מדובר בדגמי ASX, אקליפס קרוס ואאוטלנדר מדגמי 2018, וכמה מאות אאוטלנדר שעלו לכביש בסוף 2017, שכולם מצוידים במערכת שמזהה סכנת התנגשות ברכב או בהולך רכב מלפנים, ועוצרת בעצמה את הרכב אם הנהג לא מגיב להתרעה שהיא מעבירה לו על הסכנה. לקוחות שהתלוננו ליבואן על התופעה הוזמנו כבר לעדכון התוכנה, ובימים הקרובים ייצא זימון לשאר הלקוחות הרלוונטיים.

מיצובישי אאוטלנדר מיצובישי אאוטלנדר מיצובישי אאוטלנדר

המערכת של מיצובישי מבוססת על מצלמה וניתוח דיגיטלי של התמונה שהיא "רואה". במספר מקרים שאירעו, גם בישראל, בלם הרכב לפתע בלי סיבה. במיצובישי טוענים כי המערכת זיהתה אובייקטים מלפנים ככאלה שהרכב עלול להתנגש בהם למרות שלא הייתה סכנה כזו, וייצרו עדכון תוכנה שאמור לפתור את הבעיה. הקריאה אינה ייחודית לישראל: גם באוסטרליה הוזמנו למוסך כ־20 אלף כלי רכב, מאותם דגמים ובגלל אותה בעיה.

"מאז שקיבלנו את הרכב קרו מספר מקרים שבהם הוא נבלם פתאום, ללא כל סיבה אמיתית נראית לעין, פעם אחת הדבר אף קרה בכביש מהיר בלי שהיו רכבים אחרים בסביבה. זה היה מאוד מפחיד ועורר חששות לגבי המשך השימוש ברכב", סיפר אחד הלקוחות שנתקלו בתופעה.

מוסד הבטיחות של חברות הביטוח האמריקאיות קבע כי מערכות בלימה אוטונומית מפחיתות את הסכנה לתאונת חזית־אחור ב־50%.

תגיות