אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אפל עקפה צפי ההכנסות והרווח, אך התחזית לרבעון הרביעי איכזבה צילום: רויטרס

אפל עקפה צפי ההכנסות והרווח, אך התחזית לרבעון הרביעי איכזבה

הכנסות החברה ברבעון השלישי היו 62.9 מיליארד דולר - זינוק של 19.6% לעומת הרבעון המקביל. מספר מכשירי האייפון שנמכרו עלה ב-0.5% - פחות מהתחזיות; המניה מאבדת גובה במסחר המאוחר

01.11.2018, 22:34 | עומר כביר

אפל פרסמה הערב לאחר סגירת המסחר בוול סטריט את הדוחות לרבעון השלישי - ועקפה את התחזיות. עם זאת המניה מאבדת 5% במסחר המאוחר, בין השאר בשל תחזית הכנסות מאכזבת.

הכנסות החברה עמדו על 62.9 מיליארד דולר, לעומת תחזיות אנליסטים להכנסות של 61.44 מיליארד דולר, עלייה של 19.6% לעומת הרבעון המקביל. החברה צופה לרבעון הרביעי הכנסות של 89-93 מיליארד דולר, לעומת תחזיות האנליסטים להכנסות של כ-93 מיליארד דולר.

הרווח הנקי המתואם עמד על 2.91 דולר למניה, לעומת תחזית האנליסטים שעמדה על 2.78 דולרים למניה.

מספר מכשירי האייפון שנמכרו עלה רק ב-0.5% ל-46.89 מיליון יחידות, לעומת תחזית למכירות של 47.5 מיליון יחידות. עם זאת ההכנסות ממכירות האייפונים זינקו ב-29% ל-37.19 מיליארד דולר - עדות לביקוש גבוה לדגם האייפון X היקר, ובמידה פחות יותר גם לדגמי ה-XS וה-XS מקס החדשים, שהרבעון כולל רק כשבוע ממכירותיהם.

טים קוק מציג את המקבוק אייר החדש טים קוק מציג את המקבוק אייר החדש טים קוק מציג את המקבוק אייר החדש

הקטגוריה הצומחת ביותר של אפל ברבעון היתה מוצרים אחרים, שכוללת את האפל ווטש, אפל TV, אוזניות איירפודס, הרמקול החכם הומפוד, אוזניות ביטס ומוצרים אחרים. ההכנסות ממנה קפצו ב-31% ל-4.23 מיליארד דולר. קטגוריית השירותים, שכיכבה ברוב הדו"חות האחרונים של אפל, הסתפקה בביצועים צנועים יותר וגדלה ב-17% ל-9.98 מיליארד דולר.

גם ההכנסות מהמקים גדלו ב-3% ל-7.41 מיליארד דולר, חרף העובדה שמספר המחשבים שנמכרו ירד -2% ל-5.3 מיליון יחידות. הקטגוריה יכולה להציג ביצועים משופרים יותר ברבעון הנוכחי, בזכות מחשבי המקבוק אייר החדשים שנחשפו השבוע.

הקטגוריה היחידה שרשמה ירידה בהכנסות היא האייפדים, שההכנסות מהם צנחו ב-15% ל-4.09 מיליארד דולר. מספר האייפדים שנמכרו ירד ב-6% ל-9.7 מיליארד דולר. גם קטגוריה זו יכולה להשתפר ברבעון הנוכחי, בזכות האייפד פרו החדש שנחשף גם הוא השבוע.

בחלוקה גיאוגרפית, רשמה אפל צמיחה חזקה בכל אזורי הפעילות שלה, אך דווקא סין, מנוע צמיחה חשוב שלה, סיפקה את שיעור הגידול הקטן ביותר – 16% ל-11.41 מיליארד דולר. הצמיחה הגדולה ביותר הגיעה מיפן, זינוק של 34% בהכנסות ל-5.16 מיליארד דולר, ואחריה אזור אסיה-פסיפיק שם צמחו ההכנסות ב-22% ל-3.43 מיליארד דולר. באמריקה טיפסו הכנסות אפל ב-19% ל-27.52 מיליארד דולר ובאירופה ב-18% ל-15.38 מיליארד דולר.

"אנחנו שמחים לדווח על רבעון שובר שיאים שסוגר שנת כספים מדהימה, שבמהלכה מכרנו את מכשיר ה-iOS השני מיליארד שלנו, חגגנו עשור לאפסטור ורשמנו את ההכנסות והרווחים החזקים בהיסטוריה של אפל", כתב מנכ"ל אפל, טים קוק, בהודעה לעיתונות. "בחודשיים האחרונים הבאנו ללקוחותינו התקדמות אדירה באמצעות גרסאות חדשות של האייפון, אפל ווטש, אייפד ומק וכן ארבע מערכות ההפעלה שלנו, ואנחנו נכנסים לתקופת החגים עם ליינאפ המוצרים והשירותים החזק ביותר שלנו אי פעם".

תגיות