אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברת השבבים הישראלית Valens מגייסת עוד 63 מיליון דולר צילום: צביקה טישלר

חברת השבבים הישראלית Valens מגייסת עוד 63 מיליון דולר

החברה הרחיבה את סבב הגיוס הרביעי שלה, עם הון שקיבלה מהקרנות Linse Capital ו-Oppenheimer Asset Management. בכך מגיע סך ההון שגייסה החברה ל-167 מיליון דולר. ולנס החלה את דרכה כיצרנית שבבים לתחום הבידור, ועברה לרכב האוטונומי

06.11.2018, 13:00 | הגר רבט

חברת השבבים הישראלית ולנס (Valens) הודיעה היום (ג') על הרחבת סבב הגיוס הרביעי עם גיוס הון נוסף של 63 מיליון דולר מהקרנות Linse Capital ו-Oppenheimer Asset Management. בכך מגיע סך ההון שגייסה החברה ל-167 מיליון דולר.

קראו עוד בכלכליסט

בין המשקיעים הקודמים נמנים IGP, קרן ההשקעות של חיים שני ומשה ליכטמן, Samsung Catalyst Fund, מאגמה, ג'נסיס, דלפי וכן בנק ההשקעות גולדמן זאקס.

דרור ירושלמי, מנכ"ל ולנס, צילום: צביקה טישלר דרור ירושלמי, מנכ"ל ולנס | צילום: צביקה טישלר דרור ירושלמי, מנכ"ל ולנס, צילום: צביקה טישלר

ולנס הוקמה ב-2006 והתמקדה בהתחלה בפיתוח שבבים עבור שוק הבידור. בעקבות ההצלחה, החליטה להרחיב את היכולות שלה לתחום הרכב האוטונומי, שהוא בעל פוטנציאל משמעותי יותר. השבבים שמפתחת החברה מבוססים על טכנולוגיית HDBaseT שמאפשרת להעביר קובצי וידאו ודאטה בקצב גבוה של עד 8 גיגה-בייט לשנייה, מה שהופך את מערכות הבידור, הניווט ובטיחות שמותקנות ברכב למהירות ואפקטיביות יותר.

בנובמבר 2016 חתמה ולנס על הסכם שיתוף פעולה עם תאגיד הרכב הגרמני דיימלר (Daimler), יצרן מרצדס, במסגרתו תוטמע טכנולוגיית השבבים של ולנס במכוניות מרצדס עד 2020.

"הכסף מצא אותנו"

דרור ירושלמי, מנכ"ל ומייסד משותף של ולנס אמר בשיחה עם "כלכליסט": "אפשר להגיד על הגיוס הזה שהכסף מצא אותנו. לא היה לנו צורך לגייס אחרי הסבב הקודם, אבל מן הסתם המשכנו לדבר עם משקיעים פוטנציאליים וראינו כאן הזדמנות לחזק את המצב הפיננסי ולהאיץ את הפיתוחים שלנו לתחום האוטומוטיב – גם פרויקטים קיימים וגם לפתוח כמה פרויקטים חדשים. דוגמה לאחד הפרויקטים החדשים הללו היא מה שאנחנו מכנים 'דאטה סנטר על גלגלים'. כל הארכיטקטורה של המעבדים ברכב צריכה להשתנות: היום יש הרבה מאוד מעבדים שכל אחד עושה משהו אחר, אם נמשיך כך הרכב יתפוצץ מכמות המעבדים והכבלים ולכן דרוש שינוי כזה והכיוון הוא מרכזי עיבוד ברכב שמאפשרות עבודה בקצב חזק מאוד שאליהן יחוברו כלל המכשירים השונים. מרכזי העיבוד הללו יצטרכו להיות מחוברים בינם לבין עצמם, אז בנוסף אנחנו מייעדים את הטכנולוגיה של ולנס להיות גם זו שמחברת בין מרכזי העיבוד השונים ברכב".

איפה עומד שיתוף הפעולה עם מרצדס?

"הוא עומד בלוחות זמנים לפי המתוכנן, ב-2020 יהיו מכוניות של החברה עם שבבים שלנו על הכביש. בגלל זמני הפיתוח הארוכים בתחום הרכב לא מדובר בטכנולוגיות החדשות שהזכרתי אלא בטכנולוגיות קיימות, אבל יש לנו שיתוף פעולה פורה עם החברה ואנחנו מדברים כבר על פרויקטים עתידיים לאחרי 2020. לוחות הזמנים הארוכים הללו נותנים לנו זמן לפתח ולשנות טכנולוגיות שעונות לדרישות של יצרניות הרכב. זה הופך אותנו ליותר מלקוח וספק אלא לשותפים שמדברים ביחד על פיתוחים עתידיים"

מייקל לינס, שותף ב- Linse Capital, מסר: "הטכנולוגיה של ולנס מקדימה את זמנה והיא תביא למהפכה בדרך שבה יצרניות רכב מעצבות את הרכב האוטונומי ומחברות אותו לעתיד".

תגיות