אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הנאמנת של כים ניר לבית המשפט: "יש היתכנות להפעיל אותה במתכונת לא גירעונית" צילום: מאיר אזולאי

בלעדי לכלכליסט

הנאמנת של כים ניר לבית המשפט: "יש היתכנות להפעיל אותה במתכונת לא גירעונית"

בשורות טובות לקבוצה המפעילה את טייסת הכיבוי של המדינה ונמצאת בהקפאת הליכים: הנאמנת שלה, עו"ד ניצה פוזנר, פנתה לבית המשפט בבקשה להתיר להפעיל אותה עד דצמבר: "יש לה אופק עסקי ותעסוקתי"

10.11.2018, 22:02 | ליטל דוברוביצקי

בשורות טובות לעובדי קבוצת כים ניר שנקלעה להקפאת הליכים: הנאמנת של הקבוצה המפעילה את טייסת הכיבוי של מדינת ישראל, ביקשה מבית המשפט המחוזי מרכז להפעיל את הקבוצה. זאת מאחר שסיכומה של הבדיקה הכלכלית שנערכה מצביע על כך שיש היתכנות להפעלת כים ניר במתכונת שאינה גירעונית ואשר בסופה של התקופה יהיה בה כדי להותיר כספים בקופה.

קראו עוד בכלכליסט

הנאמנת, עו"ד ניצה פוזנר, מבקשת להפעיל את הקבוצה עד אמצע דצמבר. "כחלק מהבחינה הכלכלית-חשבונאית בוצע גם ניתוח מצבה של החברה כפי שעולה מדוחותיה הכספיים, וכמהלך הצופה את הליך ההזמנה להציע הצעות. לחברות היקף הכנסות בעיקר משירותי טיסה מגוונים בהיקף של כ-54 מיליון שקל וברווח גולמי של כ-7-8 מיליון שקל. יחד עם זאת ניתן לראות כי הרווח הגולמי בשנת 2017 צנח לכ-1.3 מיליון שקל , וזאת במובהק עקב אי התאמת הוצאות שכר עבודה לקיטון העולה על 10% במחזור ההכנסות של החברה (קיטון בסך של 5.8 מיליון שקל) והוצאות נוספות בסך של 3.1 מיליון שקל".

הנאמנת עו"ד ניצה פוזנר, צילום: עמית שעל הנאמנת עו"ד ניצה פוזנר | צילום: עמית שעל הנאמנת עו"ד ניצה פוזנר, צילום: עמית שעל

להערכת הנאמנת, לו היו מתבצעות מבעוד מועד ההתאמות הנדרשות, סביר להניח שהחברות לא היו מגיעות למצוקה שבסופו של יום הביאה אותן לפנייה להגנת בית המשפט. ה"אמור מצביע על תוחלת לחברות והוצאתן על ידי רוכש לדרך המלך, כך שיתאפשר אופק עסקי ותעסוקתי", ציינה הנאמנת בפני בית משפט.

השופטת עירית וינברג-נוטוביץ הוציאה צו הקפאת הליכים לקבוצת כים ניר המעסיקה 120 עובדים לפני כשבוע וחצי. מדובר בקבוצה הפועלת זה כ-60 שנה בתחום התעופה (וכוללת את החברות כים-ניר ניהול שרותי תעופה ונתיבי אוויר, כים-ניר שרותי תעופה וכים-ניר בדק מטוסים), ומשמשת כיום כיחידה הלאומית לכיבוי אווירי באמצעות טייסת כיבוי (14 מטוסים מסוג אייר טרקטור).

הבעלים של החברה הוא אלכסנדר אכטמן (בן 90). לקבוצה חוב בסך של כ-8 מיליון שקל לבנק איגוד, 6 מיליון שקל לנושים רגילים וכ-10 מיליון שקל לנושים בדין קדימה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות