חדש מפייסבוק: לאסו - אפליקציה להכנת סרטוני ליפסינק קצרים
היישום החדש מאפשר ליצור קליפים של 15 שניות ולעטר אותם בפילטרים ואמוג'י; בדיוק כמו ב-TikTok, אפליקציה סינית פופולרית שצברה תאוצה גם במערב
פייסבוק השיקה בסוף השבוע את לאסו (Lasso), אפליקציה שמאפשרת למשתמשים ליצור סרטונים מוסיקליים בני 15 שניות, מעין חיקוי לאפליקציה הפופולרית TikTok.
קראו עוד בכלכליסט
מחפשים את הצעירים
ההשקה היא חלק מניסיון של פייסבוק להגדיל את היקף השימוש של צעירים ברשת החברתית. לפי סקר נרחב של פייפר ג'פרי, שיעור הצעירים בארה"ב שמשתמשים בפייסבוק לפחות פעם בחודש עומד על 36%, גבוה יותר רק מפינטרסט ומגוגל פלוס (שכבר אינה בין החיים). אמנם שירותים אחרים של החברה זוכים לפופולריות גבוהה יותר בקרב קבוצת הגיל הזו – בסקר אינסטגרם עברה לראשונה את סנאפצ'ט בפופולריות והגיעה למקום הראשון עם שיעורי שימוש חודשי של 85% - אך בחברה מעוניינים להגביר את הפעילות גם בשירות הגדול והמכניס ביותר שלהם.
טיקטוק, שהתמזגה באוגוסט עם Musical.ly, שנרכשה לפני כשנה על ידי החברה האם שלה, זוכה בינתיים לפופולריות מרשימה בקרב צעירים ואף מעבר לכך. לפי נתונים של חברת האנליטיקה Sensor Tower, בספטמבר רשמה טיקטוק את מספר ההורדות הגבוה ביותר בארה"ב מבין אפליקציות התוכן החברתי המובילות – פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב וסנאפצ'ט (שבתורה ירדה למקום האחרון, מתחת ליוטיוב).אותו הטריק, בתחום חדש
לאסו היא דוגמה למימוש נוסף של טקטיקה ותיקה: פייסבוק מזהה יישום או רכיב שמצליח, מעתיקה אותו במהירות ומנסה להיעזר בו כדי למחוץ את המתחרים. אחד המאמצים הראשונים, כפיל הסנאפצ'ט פייסבוק פוק, לא זכה להצלחה רבה. ואולם, מאמץ עדכני יותר – העתקת פיצ'ר הסטוריז מסנאפצ'ט ושילובו בכל אפליקציות החברה - זכה להצלחה רבה וסייע להגביר משמעותית את הפופולריות של אינסטגרם.
כיום, יש לסטוריז של פייסבוק, בנפרד בכל אחת מהפלטפורמות שלה, יותר משתמשים פעילים מאשר לסנאפצ'ט כולה. אם תצליח החברה לשחזר את ההישג גם עם לאסו, תהיה זו מכה קשה לטיקטוק.
לא התפרסמו תגובות לכתיבת תגובה