אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
החתן של נחום ביתן מצטרף לגל הפרישות בקבוצה

בלעדי לכלכליסט

החתן של נחום ביתן מצטרף לגל הפרישות בקבוצה

סמנכ”ל התפעול של מגה בעיר ערן קריאף, הנשוי לבתו של ביתן לינוי, עזב את תפקידו. בענף אומרים כי החליט לעזוב לאחר שביתן הכפיף אותו לסמנכ”ל השיווק

12.11.2018, 11:04 | נורית קדוש

קרעים במשפחת נחום ביתן, הבעלים של קבוצת יינות ביתן. ל”כלכליסט” נודע כי ערן קריאף, חתנו של ביתן שכיהן בתפקידו האחרון כסמנכ"ל התפעול של רשת מגה בעיר, עזב את החברה. גורמים בענף טוענים כי קריאף עזב את תפקידו לאחר שביתן הכפיף אותו לסמנכ"ל השיווק הנכנס נתי בר. קריאף נשוי ללינוי, בתו של ביתן, עורכת דין המעניקה שירותים משפטיים לחברה.

קראו עוד בכלכליסט

העזיבה של קריאף מצטרפת לשרשרת פרישות של מנהלים בכירים בחודשים האחרונים. בסביבת ביתן רואים בגל העזיבות הזה ריענון מתבקש לאור השינויים שעברה הרשת מעסק משפחתי בן 30 חנויות לרשת ארצית בת כ־200 סניפים, ולראיה הם מציינים כי את סמנכ”לי הכספים והשיווק החליפו אנשי מקצוע מנוסים מענף המזון. אלא שבענף המזון מפרשים את התחלופה הרבה של מנהלים בכירים שהלכו עם ביתן לאורך שנים כקושי לייצב את הספינה. “ביתן קנה את כמעט חינם, ועוד בטרם הספיק לעכל אותה — נכנס להרפתקה במגה, ואפשר לראות את חוסר המוכנות לפרויקט בסדר הגודל הזה”. טוען בכיר בענף. “ביתן טאטא החוצה את כל מי שהוביל אותו להיות בעליה של רשת המזון השנייה בגודלה בארץ. נראה שהוא מתנער מכל מה שמזוהה עם ביתן ומחפש להיות משהו אחר”.

נחום ביתן. הפרישות חודרות למעגל המשפחתי נחום ביתן. הפרישות חודרות למעגל המשפחתי נחום ביתן. הפרישות חודרות למעגל המשפחתי

לפני חודש וחצי פרש מהקבוצה ערן וידר, סמנכ"ל המכירות הארצי, לאחר עשר שנים בתפקיד. לפניו עזב את הקבוצה סמנכ”ל השיווק ארז אייזנברג. וידר ואייזנברג ליוו את ביתן לאורך שנים, שבמהלכן רכשה הקבוצה את רשת כמעט חינם מידי האחים צים, והיו שותפים למיזוג המורכב בין הרשתות, שהביא להכפלת מספר הסניפים בקבוצה. לאחר שסיימו להטמיע את סניפי כמעט חינם, היו שותפים לרכישת מגה בעיר לפני שנתיים.

שינויים אלו בצמרת ביתן התרחשו כחודשיים לאחר עזיבת שני בכירים נוספים: יניב בן אלי ודוד מלכה, שכיהנו כסמנכ"לי הסחר, שניים מהתפקידים המרכזיים ברשת שאוישו בידי אנשי אמון של ביתן במשך שנים ארוכות. מלכה היה אחראי על תחום המזון הטרי, ובן אלי על הקשר המסחרי עם הספקים הגדולים.

שינוי דרמטי יותר נרשם בחודש מאי עם פרישתו של מייק דרזי, סמנכ"ל הכספים שליווה את החברה שני עשורים. עם חשיפת "כלכליסט" על החלטת דרזי לפרוש על רקע מחלוקת עם ביתן, מיהרו השניים להכחיש את הדברים ולטעון כי לא חל כל שינוי, אולם ביתן מינה את רו"ח איל וינברג לתפקיד סמנכ"ל כספים משותף לצדו של דרזי.

לתפקיד סמנכ”ל השיווק, במקום אייזנברג, שכאמור פרש, מינה ביתן את נתי בר, שהוא בעל ניסיון של 18 שנים בשוק המזון. בר שימש בחמש השנים האחרונות כמנכ"ל לחמי, מקבוצת ויסוצקי, ולפני כן כסמנכ"ל מכירות בקבוצה. קודם לכן שימש בשורה של תפקידים בשטראוס ישראל, האחרון שבהם כמנהל השוק המאורגן והסחר. במסגרת תפקידו ביינות ביתן נקבע כי בר יהיה אחראי להוביל את אסטרטגיית השיווק והסחר של הקבוצה כולה.

על פי נתונים שסיפק ביתן בתחילת השנה ל”כלכליסט”, ההון העצמי של הקבוצה עומד על 450 מיליון שקל, נכסים בשווי 200 מיליון שקל, ומכירות של 5.5 מיליארד שקל ב־2017. את הנתונים סיפק ביתן בניסיון להדוף שמועות כי החברה בקשיים פיננסיים בעקבות רכישת מגה בעיר לפני שנתיים ב־485 מיליון שקל.

מיינות ביתן נמסר: "לאחר 13 שנה שעבד בקבוצת יינות ביתן, ערן קריאף ביקש לצאת לחופשה כדי למצוא תפקיד אחר בקבוצה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



23 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

23.
שירות לקוחות של פח אשפה
נחום ביתן, שירות הלקוחות של אתר האינטרנט שלך רע מאוד! ממעטים לקנות אצלך בגלל המקירים הגבוהים להחריד ובגלל השירות המחורבן. היום למשל: נעשתה טעות בהזמנה שהגיע אליי לפני 3 שעות. מאז, במקום לעבוד, אני נאבקת להשיג נציג שירות. איך אני עושה זאת: בשני קווי טלפון (לא עונים), באימייל, בפנייה דרך האתר (לא עונים), בפניות לדף הפייסבוק של יינות ביתן, שם מספרים לי סיפורים שהנושא הועבר לטיפול. במקביל, אני מנסה להשיג מענה בסניף שלך בהרצליה פיתוח, שבו נעשתה הטעות הרשלנית. גם שם אין מענה. במקביל, מנסים להשיג מענה במשרדים שלך - גם שם לא עונים. כמה שעות עוד תימך הסאגה? הרי מזמינים באינטרנט כדי לחסוך זמן, לא כדי ש"חוויית הקניות" תהפוך לסיוט מתמשך ונציגי השירות הגרועים שלך לא יתפקדו. עקב הזלזול המתמשך שלך בלקוחות, נחום_ביתן, אני מאחת לך לקבל את אותו השירות הגרוע שאתה נותן, מאחלת לך שהזמן שלך יושחת כמו שאתה משחית את הזמן ללקוחות, שקונים באינטרנט כדי לחסוך לעצמם זמן.
א  |  23.05.19
21.
שינוי מתבקש?
"בסביבת ביתן רואים בגל העזיבות הזה ריענון מתבקש לאור השינויים שעברה הרשת מעסק משפחתי..", דווקא העזיבה הזאת היא של אחד שעבד מבוקר עד ליל להצלחת הרשת כשאחרים מטיילים כל היום בחו"ל ולא נח על זרי הדפנה כחלק מהמשפחה אוי ואבוי לאן פני הרשת הולכים נחום צריך להתעורר מהר אחרת כלום לא יישאר
דני  |  15.11.18
לכל התגובות