אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דוחות כאל: ההכנסות עלו - הרווח ירד בגלל מועדון שופרסל צילום: יובל חן

דוחות כאל: ההכנסות עלו - הרווח ירד בגלל מועדון שופרסל

אפקט הקמת מועדון שופרסל ממשיך לתת אותותיו בדוחות חברת כרטיסי האשראי כאל; הכנסות החברה צמחו ברבעון האחרון ב-14% ל-443 מיליון שקל - הרווח ירד ב-24% ל-43 מיליון שקל; זינוק של 53% במספר הכרטיסים החוץ בנקאיים של כאל, בעיקר בזכות הנפקת כרטיס מועדון שופרסל

12.11.2018, 09:11 | רחלי בינדמן

חברת כרטיסי האשראי כאל מדווחת הבוקר (ב') על ירידה רבעונית בשורת הרווח: החברה שבבעלות בנק דיסקונט מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של 43 מיליון שקל, לעומת 57 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - נסיגה של 24%.

קראו עוד בכלכליסט

הירידה נובעת - כמו ברבעונים הקודמים - מעלות השקת מועדון שופרסל-כאל. העלות באה לידי ביטוי בהוצאות שיווק כרטיסי המועדון, הוצאות תפעול והנפקת כרטיסים ותשלומים שכאל התחייבה לשופרסל במסגרת ההסכם מולם.

החל מ-2018 כאל היא המנפיקה של כרטיס מועדון שופרסל, לאחר ש"חטפה" את המועדון היוקרתי מידי המתחרה לאומי קארד. על רקע רכישת ניו פארם על ידי שופרסל וכניסתה של הרשת לקניונים הגדולים בתחרות ישירה מול סופר פארם - שגם לו מועדון לקוחות חזק (בשיתוף עם ישראכרט) - צפויה המשך תנופה בצמיחת המועדון.  

את תשעת החודשים הראשונים של שנת 2018 מסיימת כאל עם רווח נקי של 121 מיליון שקל לעומת 162 מיליון שקל בתקופה המקבילה, ירידה של כ-25%.

ברבעון השלישי של השנה עמדה התשואה להון בכאל על 10.1% לעומת 15.1% בתקופה המקבילה אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה עמדה התשואה להון על 9.4% לעומת 14.2% בתקופה המקבילה אשתקד.

לוי הלוי מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צילום: רמי זרנגר לוי הלוי מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל | צילום: רמי זרנגר לוי הלוי מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צילום: רמי זרנגר

לצד הירידה ברווחים, תולדה של אפקט שופרסל כאמור, כאל רשמה עלייה בהכנסות. ברבעון השלישי של השנה רשמה כאל הכנסות בגובה 443 מיליון שקל לעומת 388 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-14%.

ברבעון השלישי של שנת 2018 עמד מחזור העסקאות בכרטיסי כאל על 24.6 מיליארד שקל לעומת 21 מיליארד שקל ברבעון המקביל, עליה של 17.3%. בתשעת החודשים הראשונים של השנה עמד מחזור העסקאות בכרטיסי כאל על 68.7 מיליארד שקל לעומת 59.3 מיליארד שקל, עליה של כ-16%.

בסיום תשעת החודשים הראשונים של שנת 2018, עמד מספר הכרטיסים של כאל על כ-3.2 מיליון לעומת 2.6 מיליון כרטיסים בסוף התקופה המקבילה אשתקד, עלייה של כ-22%. כמחצית מהכרטיסים של כאל, 1.5 מיליון, הם חוץ בנקאיים, לעומת 982 אלף כרטיסים חוץ בנקאיים בסוף ספטמבר 2017, עלייה של 53%. תוספת זו נובעת בעיקרה מההשקה של מועדון שופרסל-כאל.

נכון ל-30 לספטמבר 2018 תיק האשראי החוץ בנקאי שהעמידה החברה ישירות ללקוחותיה נאמד ב-4.6 מיליארד שקל לעומת 4 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של כ-16%.

ברבעון השלישי של השנה עמדה הריבית הממוצעת של כאל על 10.4%, לעומת 10.5% אחוז ברבעון הקודם. בשמונת הרבעונים האחרונים הורידה כאל את הריבית מ-11.1% ל-10.4%. בקרב המתחרות לאומי קארד וישראכרט צפויה עליה בריבית בשל הגדלת הסיכון בתיק האשראי, בעוד התיק של כאל שמלכתחילה היה מסוכן יותר עם הטייה לאשראי מתגלגל נמצא במגמה של הורדת סיכון מכוונת.

הרווח מפעילות מימון (אשראי) ברבעון השלישי של שנת 2018 הסתכם ב-116 מיליון שקל לעומת 104 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של 11.2%. בתשעת החודשים הראשונים של השנה, הסתכם הרווח מפעילות מימון ב-344 מיליון שקל לעומת 313 מיליון שקל בתקופה המקבילה, עלייה של 9.8%.

ברבעון השלישי של השנה ההוצאות להפסדי אשראי הסתכמו ב-48 מיליון שקל לעומת 37 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של כ-29%. העלייה בהפסדי האשראי מקורה בכך שתקופת החגים חלה השנה ברבעון השלישי, בעוד שבשנת 2017, החגים חלו ברבעון הרביעי. חודש החגים מאופיין במיעוט ימי גבייה, דבר שהשפיע על הגידול בהפסדי אשראי.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה ההוצאות להפסדי אשראי הסתכמו ב-118 מיליון שקל לעומת 95 מיליון שקל בתקופה המקבילה, עלייה של 24%, המיוחסת בעיקרה לצמיחה בתיק האשראי.

לוי הלוי, מנכ"ל כאל, אמר: "ברבעון השלישי של השנה המשכנו לצמוח בפעילות עסקי הליבה שלנו, דבר שהתבטא בעלייה במצבת הכרטיסים, בגידול במחזורי העסקאות, בגידול בהכנסות מעסקאות בכרטיסי אשראי ובגידול ביתרות האשראי הצרכני והעסקי. אנו ממשיכים ביישום התוכנית האסטרטגית של החברה״.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות