אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
היכן מוצאים זיכיון לרכישה? צילום: Photo by Kaboompics .com from Pexels

היכן מוצאים זיכיון לרכישה?

מדריך קצר הסוקר את האפשרויות למציאת זיכיונות המוצעים לרכישה.

19.11.2018, 12:04 | המכון הישראלי לזכיינות
זיכיונות מוצעים ומשווקים לרכישה באפיקים שונים. בעולם, נפוצים מספר אפיקים עיקריים: תערוכות זכיינות, מתווכים, פורטלים דיגיטליים ויועצים עסקיים בתחום הזכיינות.

הדרך הנפוצה בעולם למציאת זיכיון לרכישה היא ביקור בתערוכות זכיינות או פורטלים דיגיטליים. בתערוכות זכיינות, מציגות רשתות מזכות את ההזדמנות העסקית שלהן (בדוכנים שונים). ובפורטלים, ניתן למצוא הזדמנויות לרכישת זיכיונות המוצעים למכירה ומידע רלוונטי לגביהן (ראה דוגמא: Franchise Direct). חשוב לציין כי בשתי שיטות אלו, המטרה לרוב היא שהזכיין יתחבר ישירות למזכה. אופציה נוספת, שבחו"ל נפוצה פחות, היא להיעזר במתווכים המסייעים במציאת זיכיון בתמורה לקבלת עמלה המשולמת למתווך ע"י המזכה.

מומלץ לקרוא מדריך זה לאחר קריאת המדריך למזכה/זכיין (בהתאם לרלוונטי לך).

אז מה קורה בישראל?

בישראל אין תערוכות זכיינות כמו בחו"ל ולרוב, העסקאות מבוצעות דרך מתווכחים או יועצים. כמו כן, ישנם גם כמה משרדי עו"ד המתמחים בזכיינות ומסייעים לשני הצדדים למצוא האחד את השני. בהתאם, רוב הפורטלים ואתרי אינטרנט בהם מפורסמות הזדמנויות לרכישת זיכיונות הקיימים בארץ מופעלים על ידי מתווכים, מתוך מטרה לחבר בין מתעניינים ברכישת זיכיון לרשת המזכה.

מתווכים בתחום הזכיינות

בדומה לתחומים אחרים, גם בתחום הזכיינות ישנם בעלי מקצוע העוסקים בתיווך בין רשתות מזכות לבין זכיינים פוטנציאליים. אחד המאפיינים של מתווך בתחום, הוא שהתמורה על שירותיו מותנית בסגירת עסקה בין רשת לזכיין (עמלה). מתווכים לרוב מתוגמלים גם על ידי הרשת וגם על ידי הזכיין. בדומה לתיווך בתחומים אחרים, גם בתחום הזכיינות מתווכים שונים מפעילים פורטלים ואתרי אינטרנט בהם מפורסמות ההזדמנויות העסקיות אותם הם מקדמים. חשוב לציין, ישנם גם מתווכים שהם יועצים בתחום הזכיינות ומשלבים בין תיווך ובין ייעוץ.

 , צילום: Photo by Kaboompics .com from Pexels צילום: Photo by Kaboompics .com from Pexels  , צילום: Photo by Kaboompics .com from Pexels

 

יועצים בתחום הזכיינות

באופן כללי, יועץ בתחום הזכיינות הוא יועץ עסקי המכיר והתמקצע בתחום הזכיינות ומחויב אך ורק ללקוח ששוכר את שירותיו. בשונה מתיווך, יועץ מקבל תשלום עבור הייעוץ אותו הוא מספק ללקוח, ללא קשר לסגירת עסקה כזו או אחרת. הציפייה מיועץ טוב, לחפש יחד עם הלקוח זיכיון המתאים ביותר ללקוח, לאחר ניתוח עסקי וכלכלי של הכדאיות בהצעות השונות הקיימות בשוק (כלומר, סוג של דיו דיליג'נס עסקי לעסקה).

פורטלים בתחום הזכיינות

כיום, קיים מחסור בפלטפורמות המאפשרות לזכיינים להתחבר ישירות עם הרשתות המזכות. ישנן רשתות מזכות המפרסמות באתר שלהן אפשרות ליצירת קשר ישירות עמן, בכדי לבחון אפשרות להיות זכיין. ישנם יתרונות שונים בפנייה ישירה אל רשתות מזכות בכדי לבחון הצטרפות אל הרשת כזכיין. כיום, בארץ רוב הפורטלים מופעלים על ידי מתווך או יועץ עסקי, זאת לעומת פורטלים בינלאומיים המשמשים כפלטפורמת פרסום בלבד. עדיין, בחלק מהאתרים והפורטלים הקיימים בארץ ניתן לקבל מידע ראשוני בכדי לשקול האם זיכיון כזה או אחר רלוונטי.

סיכום

מדריך זה סקר כמה אפיקים עיקריים לאיתור הזדמנות לזיכיון בישראל. להשלמת התמונה, מומלץ לקרוא גם את המדריך לזכיין והמדריך למזכה (לפי הרלוונטי) הנמצא בזכייניסט, בו מפורטים כלים שונים ונוספים בדרך לבחירת זיכיון.

אם אתם מעוניינים לגדול ורוצים להתפתח, אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר ואנו נשמח לסייע לכם.

המכון הישראלי לזכיינות עוסק בפיתוח וניהול ארגונים בתחום הזכיינות.

אין לראות באמור במדריך זה כל ייעוץ או המלצה.

לחזרה לערוץ זכייניסט >>>

תגיות