אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ירידה חדה במכירות המובייל העולמיות: כולם נחלשו, אפילו הסינים צילום: ניצן סדן

ירידה חדה במכירות המובייל העולמיות: כולם נחלשו, אפילו הסינים

ניתוח של חברות המחקר IDC, קאונטרפוינט ומשרד התעשיה הסיני מגלה האטה משמעותית של עד 6% במכירות הסמארטפונים בעולם. אפילו שוק המובייל הסיני, שנוטה לצמוח במהירות, ירד בכ-15% מתחילת השנה. מי נפגע מהמגמה הזו, ומה יוכל להפוך אותה?

15.11.2018, 23:41 | רפאל קאהאן

שוק המובייל סובל מהאטה משמעותית במכירות; נתונים שנאספו בידי IDC, קאונטרפוינט ומשרד התעשיה וטכנולוגיות המידע הסיני מאשרים מגמה שנצפתה כבר מתחילת השנה ושככל הנראה מעמיקה.

קראו עוד בכלכליסט

ישנה ירידה חדה במשלוחי המכשירים בכל השווקים החשובים. השוק הסיני הראה ירידה של כ-15% בין ינואר לאוקטובר שעבר, כאשר היצרניות הסיניות מכרו כ-308 מיליון מתוך סך של כ-343 מיליון מכשירים וצמצמו את נתח השוק של היצרניות הזרות לכ-10% בלבד. אלה חדשות רעות בעיקר לאפל וסמסונג שבונות על השוק הסיני כדי להגדיל את המכירות של מכשירי הדגל שלהן.

מכשיר ה-R7 של Oppo, צילום: Oppo מכשיר ה-R7 של Oppo | צילום: Oppo מכשיר ה-R7 של Oppo, צילום: Oppo

השוק הסיני מייצג מגמה שנצפית בכל העולם: חברות המחקר קאונטרפוינט ו-IDC הראו שמשלוחי הסמארטפונים ירדו בכל העולם ובמספרים שדומים מאוד לאלה של השוק הסיני. דו"ח המשלוחים של IDC שפורסם בתחילת נובמבר הראה ירידה של כ-6% ברבעון השלישי בלבד. מספר זה ממשיך את המגמה של שני הרבעונים הקודמים וכאשר מחברים את המספרים מקבלים נתון דומה למדי לזה שנצפה בסין מאז תחילת השנה. קאונטרפוינט העריכה את הירידה במשלוחים ברבעון האחרון בכ-3% בלבד.

חדשות רעות לסמסונג

המפסידה הגדולה מהמגמה הזו היא סמסונג; החברה הקוריאנית איבדה כ-13% בהיקף משלוחי הסמארטפונים שלה ביחס לשנה שעברה עם כ-72 מיליון מכשירים. אלה כוללים את הנוט 9 שהושק בקיץ וכן את ה-A9, מכשיר שוק הביניים החדש שלה שאמור לחזק את המכירות לקראת החגים שמגיעים ברבעון הרביעי. אפל לעומת זאת יצאה בשן ועין והצליחה לשמור על היקפי המכירות עם כ-47 מיליון מכשירים - היקף דומה למכירותיה ברבעון השלישי בשנה שעברה.

המנצחות הגדולות הן וואווי שהגדילה את משלוחיה בכ-33% - כנראה בזכות השקת המייט 20 - לכ-52 מיליון מכשירים ושיאומי, הגדילה את נתחי השוק הגלובלי שלה בכ-25% לכ-35 מיליון מכשירים, בזכות ככל הנראה הפוקופון F1. דווקא בשוק הסיני נחלשה שיאומי, ומכרה ברבעון החולף כ-16% פחות מכשירים מברבעון המקביל אשתקד.  

מכשיר הפוקופון של שיאומי, צילום: Xiaomi מכשיר הפוקופון של שיאומי | צילום: Xiaomi מכשיר הפוקופון של שיאומי, צילום: Xiaomi

אך את הגידול המרשים ביותר רשמה HMD, בעלת המותג נוקיה שזינקה בכ-71% גם אם מדובר במכשירים שאינם הזולים ביותר בשוק. היקף המשלוחים שלה עבר מ-2.8 ל-4.8 מיליון מכשירים, מספר שנראה אולי נמוך ביחס למובילות השוק אך מעיד על פוטנציאל צמיחה חזק. חוץ ממנה גם Oppo, Vivo וכנראה גם וואן פלוס ששייכות שלושתן לקבוצת BBK הראו צמיחה, אם כי מתונה בהרבה.

וואן פלוס נראית כזו שתזכה לגידול החזק ביותר מחוץ לסין בזכות הכניסה המרשימה שלה לשוק האמריקאי של ה-6T, מכשיר הדגל האחרון שלה שעורר עניין רב בצפון אמריקה. יעזרו לה גם העובדה שהיא החברה הסינית היחידה כיום שמציעה מכשיר פרימיום במחיר ביניים בשוק הסלולר החזק ביותר כיום מעבר לסין.

העתיד של שוק המובייל לא ברור: ב-IDC מאמינים שהוא יתאושש ויחזור לגידול כבר בתחילת 2019, אך זה לא מפתיע בהתחשב בעונת החגים והקניות. בהמשך מצפים לכך שפריסת רשתות הדור החמישי תעיר את השוק, ביחד עם מכשירי עילית חדשים כ-P30 של וואווי וה-S10 של סמסונג, הראשונים שצפויים להתאים לרשתות אלה.

תגיות