אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל אפל: הפרטיות בסכנה, יש מקום לרגולציה על פייסבוק וגוגל צילום: רויטרס

מנכ"ל אפל: הפרטיות בסכנה, יש מקום לרגולציה על פייסבוק וגוגל

טים קוק ממשיך למתוח ביקורת נוקבת על חברות האינטרנט - אף שגוגל היא שותפה של אפל בתחום החיפוש. לדבריו, רגולציה לשמירת הפרטיות היא מהלך מתבקש ובלתי נמנע

19.11.2018, 18:03 | רפאל קאהאן

מנכ"ל אפל, טים קוק, ממשיך לתקוף חברות שמבצעות איסוף המוני של מידע משתמשים אישי - קרי גוגל, פייסבוק ודומותיהן.

קראו עוד בכלכליסט

בראיון ל-Axios אמר קוק שהגיע הזמן לפיקוח ממשלתי: "אני לא חסיד גדול של רגולציה, אבל חייבים להודות שהיה כאן כשל שוק, אני חושב שזה בלתי נמנע שתושת רגולציה ואני מאמין שהממשל והקונגרס יעשו צעד בכיוון הזה בקרוב". קוק תקף את חברות האינטרנט בעבר, אך לא קרא לפיקוח עליהן; לדבריו, על חברות האינטרנט לאמץ את רעיון הרגולציה. "זה לא ויכוח בין פרטיות לבין רווחיות", אמר. "זו דילמה מזויפת".

מנכ"ל אפל טים קוק. ענקית הטכנולוגיה היא לא טלית שכולה תכלת, צילום: רויטרס מנכ"ל אפל טים קוק. ענקית הטכנולוגיה היא לא טלית שכולה תכלת | צילום: רויטרס מנכ"ל אפל טים קוק. ענקית הטכנולוגיה היא לא טלית שכולה תכלת, צילום: רויטרס

אפל אמנם עושה יותר מחברות טכנולוגיה דומות כדי לשמור על פרטיות הגולשים: הענקית האמריקאית הטמיעה כלים שנועדו להקשות על מעקב אחר משתמשים, למשל תכונת גלישה פרטית (שאינה מופעלת כברירת מחדל) ורכיב שמוחק קובצי קוקיז 24 שעות לאחר יצירתם.

ואולם, היא אינה טלית שכולה תכלת: הביקורת של קוק לא עולה בקנה אחד עם העובדה שאפל מקבלת בשמחה תשלום מגוגל, כדי שמנוע החיפוש שלה יהיה ברירת המחדל בדפדפן ספארי; אותו מנוע חיפוש שמנטר את פעולות הגולשים.

בנוסף, אפל לא מגבילה איסוף מידע אישי דרך אפליקציות בחנות שלה, למשל - אפליקציית פייסבוק. כמו כן, לאפל יש עסקי פרסום משלה ולא ידוע איזה מידע משמש למיקוד מודעות בו.

תגיות