אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טיסת השבת: מנכ"ל אל על מקים ועדת בדיקה צילום: עמית שעל

טיסת השבת: מנכ"ל אל על מקים ועדת בדיקה

במכתב ששלח לעובדי החברה מסר גונן אוסישקין שהוועדה תחקור את אירועי טיסה 002 מניו יורק לתל אביב בסוף השבוע, שהתעכבה וגררה חילופי האשמות קשים בין חרדים לחילונים. "אל על אינה מבחינה בהשתייכות לקוחותיה למגזר, מגדר, או לאום כלשהו", מסר

19.11.2018, 19:05 | תומר הדר

"הסערה הציבורית וסערת הרגשות שפרצו בעקבות האירועים שהתרחשו בטיסה 002 מניו יורק לישראל ביום שישי האחרון, הביאו אותי לכתוב הדברים הבאים. נקלענו שלא בטובתנו, לשיח מקטב ולחילופי ההאשמות בין איש לרעהו, בין ציבור לציבור. זהו דבר הנוגד את עקרונותינו וערכינו כאזרחי המדינה וכמוביל הלאומי הנושא על זנב מטוסיו את דגל ישראל"- כך מסר גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על, במכתב ששלח לעובדי החברה היום (ב') עקב אירועי סוף השבוע.

קראו עוד בכלכליסט

אוסישקין הודיע על הקמת ועדת בדיקה על אירועי הטיסה: "על מנת להפיק לקחים ובעיקר להימנע מהישנות אירועים מסוג זה, החלטתי להקים ועדת בדיקה אשר תחקור את כלל האירועים שהתרחשו בטיסה 002 ואת כלל העדויות והטענות. הוועדה תגיש מסקנותיה והמלצותיה בהקדם ולאחר מכן אקבל החלטות בנושא".

כזכור, בסוף השבוע התעכבו טיסות אל על שיצאו מארה"ב ביום שישי, מה שגרם לתרעומת בקרב הנוסעים החרדים ול"מלחמת גרסאות" בין חרדים לחילונים. במכתבו מדגיש אוסישקין כי "אנו מקבלים בהבנה כל ביקורת גם כשהיא לא נעימה לנו. אנו עושים הכול כדי ללמוד מהביקורת, להשתפר ולהיות ראויים לאמון לקוחותינו. אל על היא כור ההיתוך של החברה הישראלית. בטיסותיה לוקחים חלק יחדיו כל אזרחי ישראל, בעלי דעות שונות, השקפות עולם שונות ואורח חיים שונה".

מנכ"ל אל על גונן אוסישקין, צילום: עמית שעל מנכ"ל אל על גונן אוסישקין | צילום: עמית שעל מנכ"ל אל על גונן אוסישקין, צילום: עמית שעל

"לאורך כל שלבי טיסה 002 מניו יורק עסקו בכירי החברה במאמץ משותף למצוא פתרון שישלב בין הצורך להביא את כלל נוסעי הטיסה בבטחה ובמהירות האפשרית ארצה, ומנגד להימנע מטיסה שתנחת בשבת. טיסות זרות אחרות שאמורות היו לטוס לישראל סמוך לטיסות אל על בוטלו עקב פגעי מזג האוויר. יכולנו לבטל את טיסות אל על, כפי שעשו חברות אחרות, אך בחרנו לעשות כל מאמץ כדי להוציא את טיסותינו לדרך, למען רווחתם וטובתם של נוסעינו וכדי להשיבם ארצה בהקדם האפשרי. שום שיקול אחר לא הנחה אותנו".

לדברי גורמים המקורבים לחברה, באל על נוצר חשש מפני אפשרות של חרם של נוסעים חרדים, ובמקביל למרבה האירוניה גם מאפשרות של חרם על ידי נוסעים חילונים. לפי אוסישקין: "הליך קבלת ההחלטות באירוע היה מורכב. האירוע התנהל במציאות מתפתחת ודינמית שלא כולה הייתה בשליטת החברה (למשל, לאחר המראתו, הופנה המטוס לנתיב מערבי במקום מזרחי וגרר עיכוב נוסף במשך הטיסה). מטרתנו, כל העת, הייתה אחת: למצוא את הפתרון המאזן בין רגשות שונים של קהלים שונים".

"אל על מחפשת את המאחד, את המחבר. כך נהגנו גם בקבלת ההחלטות בטיסה זו. מאז שבו נוסעי וצוות הטיסה לישראל נערמו על שולחני, כמנכ"ל החברה, עשרות טענות ועדויות על שהתרחש בטיסה. חלק מהעדויות הדגישו את המהומה בטיסה, חלק אחר טען כי המידע שמסרו אנשי אל על לנוסעים היה שגוי. אני מאמין באנשינו וביכולותיהם המקצועיות. יש לציין כי מעולם לא האשמנו מגזר זה או אחר באירועים שהתרחשו בטיסה. אל על אינה מבחינה בהשתייכות לקוחותיה למגזר, מגדר, או לאום כלשהו".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
מה קשור כאן כפייה דתית? הדיילות איחרו וכשהדתיים
כשהדתיים הבינו שייתכן ולא יגיעו לשבת, דרשו לרדת מהטיסה בניו יורק. הטייסים אמרו שיקרו אותם שהם חוזרים לטרמינל וביקשו מהם לשבת, ופתאום הם מצאו את עצמם ממריאים כשחלקם בכלל לא חגורים. יש גם הקלטה ממערכת הקשר בין מגדל הפיקוח והטייס. לפי מה ששמעתי כאן, עו'ד ידוע מתכוון להגיש תביעה נגדם על חטיפה ולתבוע פיצוי ענק. בארה'ב לא אוהבים משחקים כאלה של טייסים. ...
אבי  |  20.11.18
6.
אל-על חברה בגסיסה מתמשכת- הסיכוי היחיד שלה הוא להיסגר ולהיפתח מחדש.
לא קיימת בעולם עוד חברת תעופה שכל צי המטוסים שלה מושבת יום וחצי בשבוע. לפי המדיניות המטורללת של אל-על, היא הייתה צריכה להשאיר את המטוס בניו-יורק בגלל האיחור, לשלם על מלונות, הוצאות ליומיים ופיצויים עבור 300 נוסעים ועוד להסתדר איכשהו כדי לקיים את הטיסה שהמטוס (כנראה) היה אמור לעשות מישראל בחזרה לניו-יורק ביום ראשון- כל זאת בגלל השבת. שאל-על תחליט האם היא רוצה להתמודד עם חרם של החרדים (שאפילו בטיסה הזאת בקו לניו-יורק, שאמור להיות קו "חרדי" מובהק- הם היו בקושי שליש מהנוסעים) או עם נטישה מתמשכת של שאר הציבור בגלל המחירים הגבוהים.
מישהו  |  20.11.18
5.
אין צורך בוועדת בדיקה. תקרית השבת קרתה בגלל זלזול
זלזול בלקוחות הוא חלק מהדי. אן.איי של חברת אל על. החל בטייס והדיילות וכלה בצוותי הקרקע, כולם בזים לישראלים ומתנשאים עליהם. עלינו. זה מתחיל מלמעלה ומחלחל למטה. בדרך כלל זה נגמר בפרצוף חמוץ למי שחסר וחלילה ביקש מים, והפעם זה נגמר קצת אחרת.
אורו מפתח תקווה  |  19.11.18
לכל התגובות