אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סאני מדווחת על עלייה בהכנסות ברבעון השלישי צילום: סיוון פראג'

סאני מדווחת על עלייה בהכנסות ברבעון השלישי

הכנסותיה של יבואנית סמסונג הסתכמו בכ-315.7 מיליון שקל, גידול של 17.7% בהשוואה להכנסות של כ-268.3 מיליון שקל ברבעון השלישי המקביל אשתקד

19.11.2018, 20:22 | חזי שטרנליכט

שינויים בשער הדולר ברבעון השלישי בשילוב של מתן הנחות על הטלפונים של סמסונג שחקו את שיעור הרווח הגולמי של סאני תקשורת סלולרית, שבשליטת לפידות קפיטל של יעקב (לוקסי) לוקסנבורג.

קראו עוד בכלכליסט

אולם החברה, המנוהלת על ידי משה פרי, קיצצה בהוצאות המכירה והשיווק בשיעור של 3%, הקטינה את מצבת העובדים ב-6% ורשמה ירידה בהוצאות המימון התפעולי, כך שהרווח הנקי טיפס ב-3.1%.

לסאני תקשורת סלולרית קיימת כיום סדרת אג"ח בודדה, אג"ח י"א, בהיקף של כ-191.7 מיליון שקל. מכיון שלוקסי השתלט על החברה כחלק מהסדר החוב של אילן בן דב בשנת 2015. החברה כחלק מההסדר עם מחזיקי האג"ח מנועה למעשה לחלק דיבידנדים עד שלא תפרע 75% מאגרת החוב הנוכחית שלה.

לפי ההערכות בשוק ההון, בסאני בהחלט עשויים לשקול מהלך מימוני על רקע התוצאות החזקות מזה תקופה, שיכלול גיוס סדרת אג"ח חדשה בתנאים שונים, שתפרע למעשה את חלק או אולי את כל הסדרה הקודמת, ואז יתאפשר לחברה לאחר מכן לחלק דיבידנדים. לפי שעה לא ניתן כאמור לפי המגבלות הקיימות לבצע צעד של חלוקת רווחים.

יש לשער שלפעיל שוק ההון עם יכולות והבנה כמו של לוקסנבורג, חברה כזאת שייצרה רווח נקי של 47.3 מיליון שקל ב-9 החודשים הראשונים של השנה, גידול של 23.9% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, ועם הון עצמי שצמח ב-30% בתוך שנה ומהווה כבר 42% מהמאזן, תהיה נטייה לקדם מהלך שכזה.

מנכ"ל החברה משה פרי אמר אתמול בשיחה עם "כלכליסט" כי מדובר ברבעון ה-7 ברציפות שבו אנחנו מציגה החברה צמיחה, ושיפור בתוצאות. "ברבעון השלישי השקנו את מכשיר הנוט-9 של סמסונג", הסביר פרי והוסיף כי בעניין הליכי ההתייעלות שביצעה החברה, "חתכנו בכמעט 5% את עלויות כח האדם שלנו. בעיקר התייעלו ואיחדנו תפקידים. חשוב לציין שההתייעלות באה בנוסף לפתיחה של שני סניפים חדשים ברבעון השלישי. אז בעצם, החסכון שהשגנו הוא טיפה גדול יותר ממה שנראה לעין." לדברי פרי, "כרגע יש לסאני תקשורת סלולרית 20 סניפים פעילים ברחבי הארץ. הרצון שלנו הוא להמשיך לפתח את הרשת ולהגיע למצב שיש סנכרון מלא בין האונליין".

"החברה שלנו ממשיכה לשמור על 50% מנתח השוק הפתוח למכירות הסלולר בארץ". השוק של מכירת מכשירי סלולר בישראל מתחלק בין 40% של מכירות ישירות דרך חברות הסלולר והשאר מכירה דרך מה שמכונה השוק הפתוח - רשתות פרטיות, חנויות ויבואנים. "אנחנו במצב הייתי מגדיר אותו כסוג של ערנות עסקית. אנחנו מסתכלים קדימה והולכים להגיע חודשים מאוד מעניינים. היום השקנו את סדרת A. הגלקסי 10 יגיע במרץ הקרוב, ויוצג בפברואר לפני בברצלונה. ובנוסף בקרוב יושק בהשקה מסחרית הטלפון המתקפל."

משה פרי מנכל סאני תקשורת, צילום: תומי הרפז משה פרי מנכל סאני תקשורת | צילום: תומי הרפז משה פרי מנכל סאני תקשורת, צילום: תומי הרפז

הנתונים הכספיים של החברה מלמדים כי ההכנסות ברבעון השלישי של השנה הסתכמו בכ-315.7 מיליון שקל, גידול של 17.7% בהשוואה להכנסות של כ-268.3 מיליון שקל ברבעון השלישי המקביל אשתקד. בסאני ציינו כי הגידול בהכנסות נובע מגידול במכירות מכשיר ה-Galaxy J וה- Note 9 אשר הושקו ביוני ובאוגוסט 2018, בהתאמה. כמו כן, רשמה החברה גידול במכירות חלפים ואביזרים נלווים.

הרווח הגולמי ברבעון השלישי של 2018 גדל ב-6.9% והסתכם ב-42.7 מיליון שקל (13.5% מההכנסות), בהשוואה לרווח גולמי של 39.9 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2017 (14.9% מההכנסות). ה-EBITDA ברבעון השלישי של 2018 הסתכם בכ-31 מיליון שקל, גידול של כ-22.0% בהשוואה לכ-25.4 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2017. הגידול ב-EBITDA נובע מעלייה במכירות ומקיטון בהוצאות התפעוליות של החברה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות