אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בשל האשמות בגזענות: בוטלה תצוגת האופנה של דולצ'ה וגבאנה בשנגחאי צילום: שאטרסטוק

בשל האשמות בגזענות: בוטלה תצוגת האופנה של דולצ'ה וגבאנה בשנגחאי

בשלושה סרטונים שנועדו לקדם את התצוגה נראית אישה סינית שמנסה ללמוד כיצד לאכול ספגטי, פיצה ומאפה קנולי עם צ'ופסטיקס. בית האופנה: מתנצלים, חשבונות המדיה החברתית נפרצו והסרטונים הועלו בלא אישור

21.11.2018, 15:44 | שירות כלכליסט

בית האופנה האיטלקי דולצ'ה וגבאנה ביטל את תצוגת האופנה המתוכננת שלו בשנגחאי, בשל האשמות בגזענות בפרסומות שנועדו לקדם את האירוע.

מדובר בשלושה סרטונים שפורסמו בטוויטר ובאינסטגרם בסוף השבוע האחרון, בהם נראית אישה סינית שמנסה ללמוד כיצד לאכול ספגטי, פיצה ומאפה קנולי עם צ'ופסטיקס. הסרטונים נועדו לקדם את תצוגת האופנה של המעצבים, שהייתה אמורה להתקיים באקספו סנטר בשנגחאי היום (ד').

קראו עוד בכלכליסט

אולם, מיד לאחר הפרסום התמלאה המדיה החברתית בטענות כי המעצבים מציגים חוסר רגישות תרבותי וגזענות. "הפרסומת מציגה אוריינטליזם בצורה כל כך בוטה, זה מאד פוגעני להציג סינים בצורה כל כך סטריאוטיפית", נכתב באחת התגובות. "זה פשוט מטומטם וחסר רגישות תרבותית", הכריזו בתגובה אחרת.

באתר ביזנס אוף פאשן דיווחו כי לאור התגובות הנזעמות, האירוע בוטל. עוד קודם לכן, סלבריטאים סינים כמו שחקניות הקולנוע ג'אנג דזה יי ו-לי בינגבינג, כמו גם הזמר וונג ג'ונקאי, ביטלו את השתתפותם באירוע. "המולדת שלנו חשובה יותר מכל דבר אחר, אנחנו מעריכים את היופי והעוצמה של המורשת התרבותית שלנו", מסר מנהלו של וונג בעת ההודעה על ביטול ההשתתפות שלו.

בסין דיווחו כי הסרטונים הורדו כבר מאתר המדיה החברתית וויבו, ובמקביל התגברו הקריאות להחרים את המותג. 

מתוך הפרסומת. "חסר רגישות תרבותית", צילום: dolce gabbana מתוך הפרסומת. "חסר רגישות תרבותית" | צילום: dolce gabbana מתוך הפרסומת. "חסר רגישות תרבותית", צילום: dolce gabbana

זו לא הפעם הראשונה שצמד המעצבים מעוררים שערוריות. ב-2015 אמרו דומניקו דולצ'ה וסטפנו גבאנה כי הם מתנגדים לאימוץ ילדים על ידי זוגות חד מיניים: "המשפחה היחידה היא המשפחה המסורתית", הצהירו. בעקבות זאת נערכו הפגנות מחוץ לחנות שלהם בלונדון.

סין נחשבת ליעד מועדף על מותגי היוקרה. זאת, מכיוון שהסינים אחראיים לכשליש מכלל המכירות השנתיות של מוצרי היוקרה, כך לפי דו"ח שפרסמה פירמת מקנזי בשנה שעברה. בהתאם, לדולצ'ה וגבאנה 25 סניפים במדינה.

מבית האופנה נמסר בתגובה כי חשבונות המדיה החברתית שלו נפרצו והסרטונים הועלו בלא אישורם. "אנחנו מתנצלים מעומק הלב על הצער שנגרם בעקבות הפוסטים הלא מאושרים הללו. אנחנו מכבדים את סין ואת העם הסיני", נכתב בעמוד האינסטגרם של החברה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות